Hyundai by si přál pro WRC vyšší výkon motoru

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 8. července 2014 19:33
Sdílej:

Aby vozy WRC zůstaly i nadále na špici rallyového sportu, požaduje šéf továrního týmu Hyundai, Michele Nandan, vyšší výkon. Díky tomu by měl být odstup od nové kategorie RC2 dostatečně velký.

Podle oficiálních informací dostávají tovární týmy ze svých 1,6l čtyřválcových motorů 300 až 315 koní. Neoficiálně bude toto číslo ještě vyšší. Ale pro šéfa továrního týmu Hyundai, Michela Nandana, je i toto číslo příliš malé. Francouz tak soudí podle stále rychlejších vozů kategorie RC2, jejíž nejnovější přírůstky jsou modely R5.

Nandan by si přál větší výkonnostní odstup mezi oběma kategoriemi. Vedoucí pozice vozů WRC by se tak ještě více zvýraznila. "Aktuální technická pravidla, která budou platit s menšími změnami, jako například pádly pod volantem na změnu zařazeného rychlostního stupně, i pro další homologační cyklus v letech 2016 a 2017, poskytují dle mne velmi dobrý základ.

Podvozek a karoserie aktuálních vozů jsou tak dobré, že by bez problémů zvládly navýšení výkonu. Po technické stránce by se to dalo vyřešit docela jednoduše, navíc by nešlo o žádné složité řešení - stačil by například větší restriktor. Mluvíme zde o zvýšení výkonu v řádu 50 až 100 koní. Podle mě by to diváci i jezdci ocenili, show by se zlepšila. Top liga by se měla více vzdálit od WRC2 a R5 vozů," zakončil Nandan.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.