Aby vozy WRC zůstaly i nadále na špici rallyového sportu, požaduje šéf továrního týmu Hyundai, Michele Nandan, vyšší výkon. Díky tomu by měl být odstup od nové kategorie RC2 dostatečně velký.
Podle oficiálních informací dostávají tovární týmy ze svých 1,6l čtyřválcových motorů 300 až 315 koní. Neoficiálně bude toto číslo ještě vyšší. Ale pro šéfa továrního týmu Hyundai, Michela Nandana, je i toto číslo příliš malé. Francouz tak soudí podle stále rychlejších vozů kategorie RC2, jejíž nejnovější přírůstky jsou modely R5.
Nandan by si přál větší výkonnostní odstup mezi oběma kategoriemi. Vedoucí pozice vozů WRC by se tak ještě více zvýraznila. "Aktuální technická pravidla, která budou platit s menšími změnami, jako například pádly pod volantem na změnu zařazeného rychlostního stupně, i pro další homologační cyklus v letech 2016 a 2017, poskytují dle mne velmi dobrý základ.
Podvozek a karoserie aktuálních vozů jsou tak dobré, že by bez problémů zvládly navýšení výkonu. Po technické stránce by se to dalo vyřešit docela jednoduše, navíc by nešlo o žádné složité řešení - stačil by například větší restriktor. Mluvíme zde o zvýšení výkonu v řádu 50 až 100 koní. Podle mě by to diváci i jezdci ocenili, show by se zlepšila. Top liga by se měla více vzdálit od WRC2 a R5 vozů," zakončil Nandan.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?