Aby vozy WRC zůstaly i nadále na špici rallyového sportu, požaduje šéf továrního týmu Hyundai, Michele Nandan, vyšší výkon. Díky tomu by měl být odstup od nové kategorie RC2 dostatečně velký.
Podle oficiálních informací dostávají tovární týmy ze svých 1,6l čtyřválcových motorů 300 až 315 koní. Neoficiálně bude toto číslo ještě vyšší. Ale pro šéfa továrního týmu Hyundai, Michela Nandana, je i toto číslo příliš malé. Francouz tak soudí podle stále rychlejších vozů kategorie RC2, jejíž nejnovější přírůstky jsou modely R5.
Nandan by si přál větší výkonnostní odstup mezi oběma kategoriemi. Vedoucí pozice vozů WRC by se tak ještě více zvýraznila. "Aktuální technická pravidla, která budou platit s menšími změnami, jako například pádly pod volantem na změnu zařazeného rychlostního stupně, i pro další homologační cyklus v letech 2016 a 2017, poskytují dle mne velmi dobrý základ.
Podvozek a karoserie aktuálních vozů jsou tak dobré, že by bez problémů zvládly navýšení výkonu. Po technické stránce by se to dalo vyřešit docela jednoduše, navíc by nešlo o žádné složité řešení - stačil by například větší restriktor. Mluvíme zde o zvýšení výkonu v řádu 50 až 100 koní. Podle mě by to diváci i jezdci ocenili, show by se zlepšila. Top liga by se měla více vzdálit od WRC2 a R5 vozů," zakončil Nandan.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?