Polská Rally musela čekat na svůj návrat do WRC pět let. Pro většinu jezdců tak budou tratě kompletně nové. V táboru Hyundai se na nadcházející soutěž dobře připravili.
Hyundai do Polska míří dobře připraven, na novou soutěž v MS testoval v květnu se všemi třemi posádkami. Thierry Neuville a Juho Hänninen testovali oba dva po dvou dnech, Hayden Paddon se svezl jen jeden den. Tým navíc k přípravě využil také minulou soutěž v Itálii, kde jsou tratě docela podobné.
"Polsko není novou zemí jen pro nás, ale také pro ostatní týmy. Početné zkoušky jsou dokonce kompletně nové. Jsou rychlé, ale často hodně písčité a proto bude hrát dobrá trakce důležitou roli. Kromě toho jsme mezi Argentinou a Sardinií dále vyvíjeli nastavení auta a diferenciálů. Rally nebude jednoduchá, ale chceme se učit. Cílem je opět dovést všechna tři auta do cíle," říká týmový šéf Michel Nandan.
Thierry Neuville na Sardinii vystřihl několik velmi slušných časů a v jednom měřeném testu byl dokonce nejrychlejší. "Sice nakonec vše nedopadlo dle plánu, ale v Polsku chceme profitovat ze zkušeností získaných v Itálii. Písčitý polský podklad pro mě bude novinkou. Asi dá autům docela zabrat, ale jízda v Polsku bude určitě zábava. Musíme si ale počkat, jaké bude počasí. Ale jsme připravení na jakékoliv podmínky."
I Juho Hänninen dokázal na Sardinii získat jeden nejrychlejší čas. Fin navíc dokázal se svoji i20 WRC vést soutěž Mistrovství světa, což se mu také podařilo v kariéře poprvé. Pak ale přišla jeho nehoda. "Z konce soutěže jsme byli samozřejmě zklamaní, ale o to více se teď těšíme na Polsko. Rally nebude jednoduchá, pro mnoho týmů bude novou. Ale my tam už testovali, což bude hodně nápomocné. Je skvělé, že poprvé pojedeme v Litvě. Po pozitivním startu v Itálii chceme tentokrát bezpodmínečně dojet do cíle a pomoci tak týmu v dalším vývoji auta."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?