Hyundai začal stavět první prototyp rallyového speciálu i20 WRC na bázi nového modelu. Cílem je začít s testy ke konci léta.
Týmový šéf, Michel Nandan, řekl pro wrc.com, že designové práce už jsou hotovy a že informace, které získají z letošního auta, v novém najdou svoje využití. Co se ale využití dílů týče, tak jich na novém autě uvidíme prý jen málo. "Z pohledu obecného iženýrství bude koncept podobný, ale když vezmu hardware části, tak je to totálně jiné auto," začal Michel Nandan, šéf závodního týmu Hyundai.
Současný speciál i20 WRC má na svém kontě zatím sice jen 6 soutěží, ale už od začátku bylo plnánováno, že pro další sezonu vyjede zcela nový speciál a i vzhledem k tomu, že ke konci tohoto roku končí zmražení homologace aktuálních vozů.
"Hodně věcí vychází z výsledků prvních závodů, které jsme odjeli. Důvodem, proč jsme ho poměrně dlouho designovali, bylo, že jsme se z auta roku 2014 docela dost naučili, hodně věcí bylo v této oblasti zlepšeno. Také rozměry auta budou jiné a některé aktuální komponenty by neseděly." Nandan také dodal, že nové auto je hodně důležité, protože ho tým bude využívat minimálně do roku začátku 2017, kdy bude představena nová generace vozů specifikace WRC, která bude postavena dle dosud neznámých pravidel.
"Naším plánem je udělat první testy v létě. S pořádným rozvrhem počkám, až budeme v projektu o trochu dále, ale pochopitelně toho zkusíme zvládnout co nejvíce. Ale na tomto novém projektu si chceme dát záležet, takže nechceme nic uspěchat. Hodně se na to zaměřujeme, protože je to pro naší budoucnost mnohem více důležité a nechceme, aby nám něco uniklo," pokračuje Nandan, který opětovně najal Bryana Bouffiera, který odvedl většinu práce na aktuálním voze, aby vyvíjel i jeho nástupce.
"Je nezbytné mít jednoho jezdce, který je odhodlaný pro tento typ věcí, protože na začátku musíme udělat hodně testů než můžete zahrnout závodní jezdce. Samozřejmě, Thierry Neuville bude do začátku projektu také zahrnut, ale hodně základních věcí může udělat Bryan. Naši jezdci mají docela hodně práce v před závodních testech a je těžké dělat obojí, když by měli mít ještě nějaký volný čas mezi tím."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.