Hyundai začal stavět novou i20 WRC

Hyundai
Hyundai, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 16. června 2014 19:06
Sdílej:

Hyundai začal stavět první prototyp rallyového speciálu i20 WRC na bázi nového modelu. Cílem je začít s testy ke konci léta.

Týmový šéf, Michel Nandan, řekl pro wrc.com, že designové práce už jsou hotovy a že informace, které získají z letošního auta, v novém najdou svoje využití. Co se ale využití dílů týče, tak jich na novém autě uvidíme prý jen málo. "Z pohledu obecného iženýrství bude koncept podobný, ale když vezmu hardware části, tak je to totálně jiné auto," začal Michel Nandan, šéf závodního týmu Hyundai.

Současný speciál i20 WRC má na svém kontě zatím sice jen 6 soutěží, ale už od začátku bylo plnánováno, že pro další sezonu vyjede zcela nový speciál a i vzhledem k tomu, že ke konci tohoto roku končí zmražení homologace aktuálních vozů. 

"Hodně věcí vychází z výsledků prvních závodů, které jsme odjeli. Důvodem, proč jsme ho poměrně dlouho designovali, bylo, že jsme se z auta roku 2014 docela dost naučili, hodně věcí bylo v této oblasti zlepšeno. Také rozměry auta budou jiné a některé aktuální komponenty by neseděly." Nandan také dodal, že nové auto je hodně důležité, protože ho tým bude využívat minimálně do roku začátku 2017, kdy bude představena nová generace vozů specifikace WRC, která bude postavena dle dosud neznámých pravidel. 

"Naším plánem je udělat první testy v létě. S pořádným rozvrhem počkám, až budeme v projektu o trochu dále, ale pochopitelně toho zkusíme zvládnout co nejvíce. Ale na tomto novém projektu si chceme dát záležet, takže nechceme nic uspěchat. Hodně se na to zaměřujeme, protože je to pro naší budoucnost mnohem více důležité a nechceme, aby nám něco uniklo," pokračuje Nandan, který opětovně najal Bryana Bouffiera, který odvedl většinu práce na aktuálním voze, aby vyvíjel i jeho nástupce. 

"Je nezbytné mít jednoho jezdce, který je odhodlaný pro tento typ věcí, protože na začátku musíme udělat hodně testů než můžete zahrnout závodní jezdce. Samozřejmě, Thierry Neuville bude do začátku projektu také zahrnut, ale hodně základních věcí může udělat Bryan. Naši jezdci mají docela hodně práce v před závodních testech a je těžké dělat obojí, když by měli mít ještě nějaký volný čas mezi tím."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.