Hyundai začal stavět první prototyp rallyového speciálu i20 WRC na bázi nového modelu. Cílem je začít s testy ke konci léta.
Týmový šéf, Michel Nandan, řekl pro wrc.com, že designové práce už jsou hotovy a že informace, které získají z letošního auta, v novém najdou svoje využití. Co se ale využití dílů týče, tak jich na novém autě uvidíme prý jen málo. "Z pohledu obecného iženýrství bude koncept podobný, ale když vezmu hardware části, tak je to totálně jiné auto," začal Michel Nandan, šéf závodního týmu Hyundai.
Současný speciál i20 WRC má na svém kontě zatím sice jen 6 soutěží, ale už od začátku bylo plnánováno, že pro další sezonu vyjede zcela nový speciál a i vzhledem k tomu, že ke konci tohoto roku končí zmražení homologace aktuálních vozů.
"Hodně věcí vychází z výsledků prvních závodů, které jsme odjeli. Důvodem, proč jsme ho poměrně dlouho designovali, bylo, že jsme se z auta roku 2014 docela dost naučili, hodně věcí bylo v této oblasti zlepšeno. Také rozměry auta budou jiné a některé aktuální komponenty by neseděly." Nandan také dodal, že nové auto je hodně důležité, protože ho tým bude využívat minimálně do roku začátku 2017, kdy bude představena nová generace vozů specifikace WRC, která bude postavena dle dosud neznámých pravidel.
"Naším plánem je udělat první testy v létě. S pořádným rozvrhem počkám, až budeme v projektu o trochu dále, ale pochopitelně toho zkusíme zvládnout co nejvíce. Ale na tomto novém projektu si chceme dát záležet, takže nechceme nic uspěchat. Hodně se na to zaměřujeme, protože je to pro naší budoucnost mnohem více důležité a nechceme, aby nám něco uniklo," pokračuje Nandan, který opětovně najal Bryana Bouffiera, který odvedl většinu práce na aktuálním voze, aby vyvíjel i jeho nástupce.
"Je nezbytné mít jednoho jezdce, který je odhodlaný pro tento typ věcí, protože na začátku musíme udělat hodně testů než můžete zahrnout závodní jezdce. Samozřejmě, Thierry Neuville bude do začátku projektu také zahrnut, ale hodně základních věcí může udělat Bryan. Naši jezdci mají docela hodně práce v před závodních testech a je těžké dělat obojí, když by měli mít ještě nějaký volný čas mezi tím."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?