Hyundai začal stavět novou i20 WRC

Hyundai
Hyundai, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 16. června 2014 19:06
Sdílej:

Hyundai začal stavět první prototyp rallyového speciálu i20 WRC na bázi nového modelu. Cílem je začít s testy ke konci léta.

Týmový šéf, Michel Nandan, řekl pro wrc.com, že designové práce už jsou hotovy a že informace, které získají z letošního auta, v novém najdou svoje využití. Co se ale využití dílů týče, tak jich na novém autě uvidíme prý jen málo. "Z pohledu obecného iženýrství bude koncept podobný, ale když vezmu hardware části, tak je to totálně jiné auto," začal Michel Nandan, šéf závodního týmu Hyundai.

Současný speciál i20 WRC má na svém kontě zatím sice jen 6 soutěží, ale už od začátku bylo plnánováno, že pro další sezonu vyjede zcela nový speciál a i vzhledem k tomu, že ke konci tohoto roku končí zmražení homologace aktuálních vozů. 

"Hodně věcí vychází z výsledků prvních závodů, které jsme odjeli. Důvodem, proč jsme ho poměrně dlouho designovali, bylo, že jsme se z auta roku 2014 docela dost naučili, hodně věcí bylo v této oblasti zlepšeno. Také rozměry auta budou jiné a některé aktuální komponenty by neseděly." Nandan také dodal, že nové auto je hodně důležité, protože ho tým bude využívat minimálně do roku začátku 2017, kdy bude představena nová generace vozů specifikace WRC, která bude postavena dle dosud neznámých pravidel. 

"Naším plánem je udělat první testy v létě. S pořádným rozvrhem počkám, až budeme v projektu o trochu dále, ale pochopitelně toho zkusíme zvládnout co nejvíce. Ale na tomto novém projektu si chceme dát záležet, takže nechceme nic uspěchat. Hodně se na to zaměřujeme, protože je to pro naší budoucnost mnohem více důležité a nechceme, aby nám něco uniklo," pokračuje Nandan, který opětovně najal Bryana Bouffiera, který odvedl většinu práce na aktuálním voze, aby vyvíjel i jeho nástupce. 

"Je nezbytné mít jednoho jezdce, který je odhodlaný pro tento typ věcí, protože na začátku musíme udělat hodně testů než můžete zahrnout závodní jezdce. Samozřejmě, Thierry Neuville bude do začátku projektu také zahrnut, ale hodně základních věcí může udělat Bryan. Naši jezdci mají docela hodně práce v před závodních testech a je těžké dělat obojí, když by měli mít ještě nějaký volný čas mezi tím."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.