Mads Ostberg si na Sardinii vyjel druhé místo a získal tak zpět ztracenou důvěru v Citroën DS3 WRC, kterou po nehodě v Argentině ztratil.
V cíli Rally Sardegna zářil Mads Ostberg radostí. Druhé místo znamená jeho doposud nejlepší výsledek s Citroënem, ale také další věci: Vlastní silou za sebou dokázal udržet v sobotu Andrease Mikkelsena a v neděli Jariho-Mattiho Latvalu. Na ostrově ve Středozemním moři našel Nor ztracenou důvěru po argentinské nehodě.
"V Argentině jsme zažili nějaká překvapení a moje důvěra v auto nebyla moc dobrá," říkal Mads Ostberg zkraje soutěže na Sardinii a vzpomínal tím na nehodu z Argentiny, kdy najel až moc rychle na jeden z horizontu a po přistání situaci už nezvládl (více zde). "Ještě svoje auto neznám tak dobře, jako to předchozí a v Argentině jsem udělal něco, co jsem radši dělat neměl. To na této soutěži [na Sardinii] nechci zopakovat."
V Itálii se mu ale zadařilo a svoji formu bude moci potvrdit už za dva týdny v Polsku. Na testu se ale musí dobře připravit na rychlé cesty, které na posádky na severo-východě země čekají. "Uplynulý víkend ukázal, že se můžeme přimíchat [mezi špičku] a s tím jsem hodně spokojený. V Polsku jsem sice startoval už v roce 2009, ale v podstatě je to nová rally. Pokud budeme mít před soutěží dobrý test, tak si jsem jistý, že se budeme moci opět přimíchat mezi 'hamburger' Volkswagenu," věří si Mads.
Onen hamburger Volkswagenu dle Ostberga trefně vystihuje výsledky ze Sardinie. "Hamburger potřebuje čtyři přísady: maso, sýr a dva plátky chleba. Když máte ale jen tři auta, tak potřebujete ještě někoho a tentokrát jsem byl sýrem já! Příště bych chtěl být chlebem na špici, nebo masem. Celý víkend jsem na tom pracoval. Jednou jsem byl chlebem, pak masem a nakonec jsem sýrem."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.