Mads Ostberg si na Sardinii vyjel druhé místo a získal tak zpět ztracenou důvěru v Citroën DS3 WRC, kterou po nehodě v Argentině ztratil.
V cíli Rally Sardegna zářil Mads Ostberg radostí. Druhé místo znamená jeho doposud nejlepší výsledek s Citroënem, ale také další věci: Vlastní silou za sebou dokázal udržet v sobotu Andrease Mikkelsena a v neděli Jariho-Mattiho Latvalu. Na ostrově ve Středozemním moři našel Nor ztracenou důvěru po argentinské nehodě.
"V Argentině jsme zažili nějaká překvapení a moje důvěra v auto nebyla moc dobrá," říkal Mads Ostberg zkraje soutěže na Sardinii a vzpomínal tím na nehodu z Argentiny, kdy najel až moc rychle na jeden z horizontu a po přistání situaci už nezvládl (více zde). "Ještě svoje auto neznám tak dobře, jako to předchozí a v Argentině jsem udělal něco, co jsem radši dělat neměl. To na této soutěži [na Sardinii] nechci zopakovat."
V Itálii se mu ale zadařilo a svoji formu bude moci potvrdit už za dva týdny v Polsku. Na testu se ale musí dobře připravit na rychlé cesty, které na posádky na severo-východě země čekají. "Uplynulý víkend ukázal, že se můžeme přimíchat [mezi špičku] a s tím jsem hodně spokojený. V Polsku jsem sice startoval už v roce 2009, ale v podstatě je to nová rally. Pokud budeme mít před soutěží dobrý test, tak si jsem jistý, že se budeme moci opět přimíchat mezi 'hamburger' Volkswagenu," věří si Mads.
Onen hamburger Volkswagenu dle Ostberga trefně vystihuje výsledky ze Sardinie. "Hamburger potřebuje čtyři přísady: maso, sýr a dva plátky chleba. Když máte ale jen tři auta, tak potřebujete ještě někoho a tentokrát jsem byl sýrem já! Příště bych chtěl být chlebem na špici, nebo masem. Celý víkend jsem na tom pracoval. Jednou jsem byl chlebem, pak masem a nakonec jsem sýrem."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.