Mads Ostberg si na Sardinii vyjel druhé místo a získal tak zpět ztracenou důvěru v Citroën DS3 WRC, kterou po nehodě v Argentině ztratil.
V cíli Rally Sardegna zářil Mads Ostberg radostí. Druhé místo znamená jeho doposud nejlepší výsledek s Citroënem, ale také další věci: Vlastní silou za sebou dokázal udržet v sobotu Andrease Mikkelsena a v neděli Jariho-Mattiho Latvalu. Na ostrově ve Středozemním moři našel Nor ztracenou důvěru po argentinské nehodě.
"V Argentině jsme zažili nějaká překvapení a moje důvěra v auto nebyla moc dobrá," říkal Mads Ostberg zkraje soutěže na Sardinii a vzpomínal tím na nehodu z Argentiny, kdy najel až moc rychle na jeden z horizontu a po přistání situaci už nezvládl (více zde). "Ještě svoje auto neznám tak dobře, jako to předchozí a v Argentině jsem udělal něco, co jsem radši dělat neměl. To na této soutěži [na Sardinii] nechci zopakovat."
V Itálii se mu ale zadařilo a svoji formu bude moci potvrdit už za dva týdny v Polsku. Na testu se ale musí dobře připravit na rychlé cesty, které na posádky na severo-východě země čekají. "Uplynulý víkend ukázal, že se můžeme přimíchat [mezi špičku] a s tím jsem hodně spokojený. V Polsku jsem sice startoval už v roce 2009, ale v podstatě je to nová rally. Pokud budeme mít před soutěží dobrý test, tak si jsem jistý, že se budeme moci opět přimíchat mezi 'hamburger' Volkswagenu," věří si Mads.
Onen hamburger Volkswagenu dle Ostberga trefně vystihuje výsledky ze Sardinie. "Hamburger potřebuje čtyři přísady: maso, sýr a dva plátky chleba. Když máte ale jen tři auta, tak potřebujete ještě někoho a tentokrát jsem byl sýrem já! Příště bych chtěl být chlebem na špici, nebo masem. Celý víkend jsem na tom pracoval. Jednou jsem byl chlebem, pak masem a nakonec jsem sýrem."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.