VIDEO; Mads Ostberg by se chtěl vrátit do Argentinské soutěže v rámci systému Rally 2. Dnešní etapu odnesla jeho ruka.
Mads Ostberg vstupoval do páteční etapy z druhého místa a určitě se chtěl poprat o podium v této soutěži. Jenže na 16. kilometru úvodní vložky dnešního programu havaroval. Na stejném místě jen o chvilku později 'zahodil' svoji Fiestu R5 Ott Tänak.
"Stalo se to na malém skoku, který byl v pravotočivé zatáčce. Podle mého rozpisu se toto místo mělo jet naplno. I tak jsem trošku ťuknul do brzd, ale zadek auta se hodně vznesl. Přistáli jsme dost na předek, když jsme byli na zemi, auto narazilo do něčeho, co bylo mimo stopu. To zničlo levou přední část DS3 WRC.
Také se něco stalo s převodovkou. Takže to byl pro nás definitivní konec pro dnešek." Nor nevěří, že byla poškození natolik závažná, že by nemohl v sobotu znovu odstartovat: "Není zapotřebí tolik věcí. Kluci v servisu by neměli mít problém s tím to opravit."
Mads musel také vyhledat lékaře, protože jeho pravá ruka utrpěla při prutkém korigování volantu menší zranění: "Poté, co jsem se snažil zvládnout auto, mě trošku bolela ruka. Poté, co jsme na vnějšku něco trefili, jsme šli málem přes střechu. Musel jsem tedy s volantem dost pracovat a během toho jsem dostal přes volant několik ran do ruky."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.