Jezdec týmu Citroën, Mads Ostberg, věří, že bude jezdit rychleji, když radikálně změní svůj jezdecký styl tak, aby vyhovoval více vozu DS3 WRC.
Nor jezdil s Fiestami RS WRC od týmu M-Sport předešlé tři roky, přesednutí do Citroënu DS3 WRC v této sezoně považuje za výzvu. I když mu momentálně patří třetí příčka v MS mezi jezdci, Mads Ostberg chce v Argentině pokračovat ve svém experimentu - změně jezdeckého stylu tak, aby více vyhovoval Citroënu.
"Opravdu se snažím adaptovat [jezdecký styl] na auto. Jezdil jsem poslední tři roky ve Fiestě a byla to velká změna. Snažil jsem se na auto zvyknout tím, že jsem pokračoval trošku více v jízdě bokem tak, jako jsem to dělal ve Fordu. Ale pochopil jsem, že to nebude tak jednoduché a že teorie je u Citroënu totálně odlišná," říká jezdec.
Rychlost vloni Madsovi s Fiestou nechyběla, ale často chyboval
Ostberg se tedy rozhodl nastavit si auto tak, jako ho míval nastavené Sébastien Loeb, ve snaze zvládnout jízdu s DS3 WRC. Loebovo nastavení učinilo auto více neutrální, než býval Ostberg zvyklý. Tento styl po něm vyžaduje, aby brzdil více při jízdě na přímo a později v zatáčkách, aby tam přinutil auto zatočit.
"Při jízdě řídíte auto mnohem více vpředu a s větší nedotáčivostí. Auto je mnohem více stabilní a brzdění celou dobu při nájezdu do zatáčky dá ten správný tlak na přední kola, která pak mohou lépe zatočit do zatáčky. Je to speciální styl řízení a pro mě se to neustále zlepšuje. Dělá mě to rychlejším a rychlejším." Mads bude v Argentině doufat v suché podmínky, protože dle jeho slov je mokrá trať pro jeho nový jezdecký styl mnohem těžší na zvládnutí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.