Jezdec týmu Citroën, Mads Ostberg, věří, že bude jezdit rychleji, když radikálně změní svůj jezdecký styl tak, aby vyhovoval více vozu DS3 WRC.
Nor jezdil s Fiestami RS WRC od týmu M-Sport předešlé tři roky, přesednutí do Citroënu DS3 WRC v této sezoně považuje za výzvu. I když mu momentálně patří třetí příčka v MS mezi jezdci, Mads Ostberg chce v Argentině pokračovat ve svém experimentu - změně jezdeckého stylu tak, aby více vyhovoval Citroënu.
"Opravdu se snažím adaptovat [jezdecký styl] na auto. Jezdil jsem poslední tři roky ve Fiestě a byla to velká změna. Snažil jsem se na auto zvyknout tím, že jsem pokračoval trošku více v jízdě bokem tak, jako jsem to dělal ve Fordu. Ale pochopil jsem, že to nebude tak jednoduché a že teorie je u Citroënu totálně odlišná," říká jezdec.
Rychlost vloni Madsovi s Fiestou nechyběla, ale často chyboval
Ostberg se tedy rozhodl nastavit si auto tak, jako ho míval nastavené Sébastien Loeb, ve snaze zvládnout jízdu s DS3 WRC. Loebovo nastavení učinilo auto více neutrální, než býval Ostberg zvyklý. Tento styl po něm vyžaduje, aby brzdil více při jízdě na přímo a později v zatáčkách, aby tam přinutil auto zatočit.
"Při jízdě řídíte auto mnohem více vpředu a s větší nedotáčivostí. Auto je mnohem více stabilní a brzdění celou dobu při nájezdu do zatáčky dá ten správný tlak na přední kola, která pak mohou lépe zatočit do zatáčky. Je to speciální styl řízení a pro mě se to neustále zlepšuje. Dělá mě to rychlejším a rychlejším." Mads bude v Argentině doufat v suché podmínky, protože dle jeho slov je mokrá trať pro jeho nový jezdecký styl mnohem těžší na zvládnutí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.