Jezdec týmu Citroën, Mads Ostberg, věří, že bude jezdit rychleji, když radikálně změní svůj jezdecký styl tak, aby vyhovoval více vozu DS3 WRC.
Nor jezdil s Fiestami RS WRC od týmu M-Sport předešlé tři roky, přesednutí do Citroënu DS3 WRC v této sezoně považuje za výzvu. I když mu momentálně patří třetí příčka v MS mezi jezdci, Mads Ostberg chce v Argentině pokračovat ve svém experimentu - změně jezdeckého stylu tak, aby více vyhovoval Citroënu.
"Opravdu se snažím adaptovat [jezdecký styl] na auto. Jezdil jsem poslední tři roky ve Fiestě a byla to velká změna. Snažil jsem se na auto zvyknout tím, že jsem pokračoval trošku více v jízdě bokem tak, jako jsem to dělal ve Fordu. Ale pochopil jsem, že to nebude tak jednoduché a že teorie je u Citroënu totálně odlišná," říká jezdec.
Rychlost vloni Madsovi s Fiestou nechyběla, ale často chyboval
Ostberg se tedy rozhodl nastavit si auto tak, jako ho míval nastavené Sébastien Loeb, ve snaze zvládnout jízdu s DS3 WRC. Loebovo nastavení učinilo auto více neutrální, než býval Ostberg zvyklý. Tento styl po něm vyžaduje, aby brzdil více při jízdě na přímo a později v zatáčkách, aby tam přinutil auto zatočit.
"Při jízdě řídíte auto mnohem více vpředu a s větší nedotáčivostí. Auto je mnohem více stabilní a brzdění celou dobu při nájezdu do zatáčky dá ten správný tlak na přední kola, která pak mohou lépe zatočit do zatáčky. Je to speciální styl řízení a pro mě se to neustále zlepšuje. Dělá mě to rychlejším a rychlejším." Mads bude v Argentině doufat v suché podmínky, protože dle jeho slov je mokrá trať pro jeho nový jezdecký styl mnohem těžší na zvládnutí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.