Šéf Hyundai pro motorsport, Michel Nandan, se nechal slyšet, že je jeho tým víc konkurenceschopný, než čekal, že po čtyřech odjetých soutěžích bude.
Nandan byl takto pozitivně naladěn po Portugalsku, kde dva jeho jezdci - Dani Sordo a Thierry Neuville - zajeli celkem tři nejrychlejší časy. Dříve v tomto roce Michel Nanda prohlásil, že s hodnocením konkurenceschopnosti auta počká až na Portugalsko, které nabídne po specifickém Monte-Carlu, Švédsku a Mexiku první pořádné srovnání aut.
"Verdikt je takový, že jsme o kousek blíže [konkurenci], než jsme čekali. Když se podíváme na časy, tak pokud nebyl na autě žádný problém a porovnáme je s konkurenty na stejné směsi pneumatik, tak můžeme říci, že jsme na ztrátě zhruba 0,1 až 0,4 vteřiny na kilometr. To je docela povzbuzující.
Víme, že máme stále hodně co dělat při vývoji auta - na podvozku, motoru, ale OK, já myslím, že takový výkon je docela slibný. Z toho, co jsme mohli vidět, nejsme moc daleko za VW nebo Citroënem. A občas, zvláště když bylo na trati trošku více bláta, tak s nimi bylo možné již bojovat."
Nandan však střízlivě vylučuje okamžitou možnost zapojení se do boje o vítězství: "Myslím, že vývoj jde docela dobře. A pochopitelně zatím můžeme být s výsledky docela spokojeni. Ale nezmění to náš cíl, kterým je vývoj auta. V Portugalsku jsme také měli několik problémů. Ale jsme tu k tomu, abychom problémy, které nás potkají, vyřešili. Momentálně se na podobné věci [boj o vítězství] nezaměřujeme."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?