Nandan: i20 WRC je konkurenci blíž, než jsme čekali

Nandan, Michel
Nandan, Michel, foto: www.motorsport.hyundai.com
iM2 13. dubna 2014 21:17
Sdílej:

Šéf Hyundai pro motorsport, Michel Nandan, se nechal slyšet, že je jeho tým víc konkurenceschopný, než čekal, že po čtyřech odjetých soutěžích bude.

Nandan byl takto pozitivně naladěn po Portugalsku, kde dva jeho jezdci - Dani Sordo a Thierry Neuville - zajeli celkem tři nejrychlejší časy. Dříve v tomto roce Michel Nanda prohlásil, že s hodnocením konkurenceschopnosti auta počká až na Portugalsko, které nabídne po specifickém Monte-Carlu, Švédsku a Mexiku první pořádné srovnání aut.

"Verdikt je takový, že jsme o kousek blíže [konkurenci], než jsme čekali. Když se podíváme na časy, tak pokud nebyl na autě žádný problém a porovnáme je s konkurenty na stejné směsi pneumatik, tak můžeme říci, že jsme na ztrátě zhruba 0,1 až 0,4 vteřiny na kilometr. To je docela povzbuzující.

Víme, že máme stále hodně co dělat při vývoji auta - na podvozku, motoru, ale OK, já myslím, že takový výkon je docela slibný. Z toho, co jsme mohli vidět, nejsme moc daleko za VW nebo Citroënem. A občas, zvláště když bylo na trati trošku více bláta, tak s nimi bylo možné již bojovat."

Nandan však střízlivě vylučuje okamžitou možnost zapojení se do boje o vítězství: "Myslím, že vývoj jde docela dobře. A pochopitelně zatím můžeme být s výsledky docela spokojeni. Ale nezmění to náš cíl, kterým je vývoj auta. V Portugalsku jsme také měli několik problémů. Ale jsme tu k tomu, abychom problémy, které nás potkají, vyřešili. Momentálně se na podobné věci [boj o vítězství] nezaměřujeme."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.