8 nehod ve 4 soutěžích, to je chabá vizitka Roberta Kubici. Soutěž v Mexiku byla poslední kapkou. Polák pochopil, že musí něco změnit. M-Sport mu sežene zkušeného člověka, který bude stát po jeho boku.
Od té doby, co Robert Kubica přesedl do auta WRC (Rally Wales GB 2013) jsou jeho vystoupení vždy zakončeny nehodami. Ve Velké Británii havaroval s Citroënem DS3 WRC dvakrát, v Monaku již s Fordem Fiesta RS WRC po nárazu do mostku sklouzl mimo trať, ve Švédsku skončil Polák ve sněhových závějích hned třikrát a naposledy v Mexiku otočil auto na střechu Robert také dvakrát.
Kritika začíná pomalu sílit, a tak muselo dojít ke změně. "Já a Robert jsme spolu mluvili o tom, jak mu pomoci, protože má tak málo zkušeností s rallysportem. Mohli bychom angažovat bývalého spolujezdce nebo jezdce, který má zkušenosti a rozumí věci," nabídl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, svému jezdci.
Kubica chce zlepšit svůj rozpis, aby se v budoucnu vyhnul malým chybkám, které jej vždy stojí celou soutěž: "Můj rozpis funguje na asfaltu velmi dobře, ale na šotolině už ne. Musíme ho změnit, abych se cítil pohodlněji. Musím tomu také přizpůsobit svůj jezdecký styl, což nebude jednoduché. Budu pořád muset myslet na to, že na takto úzkých cestách mám jen minimální zkušenosti."
Před další soutěží v Portugalsku neměl tým původně v plánu žádný test, teď se však lidé od M-Sportu snaží najít vhodný terén, kde by se Kubica dokázal připravit na soutěž, kterou již z loňska zná.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?