Robert Kubica při svém debutu ve Švédské Rally viděl cíl a získal tak zkušenosti. Mnoho pozitivního si ale odvést nemohl už vzhledem k tomu, že jeho Fiesta RS WRC skončila třikrát mimo trať.
Při Rally Sweden Robert Kubica moc dobře poznal, jak vysoké standardy v MS v rally jsou. Poté, co v Monte Carlu až do svého smolného vypadnutí předváděl velmi slušné výkony, nikdo nevěděl, co od Poláka čekat ve Švédsku. Po třech uvíznutích ve sněhových bariérách kolem trati nakonec Kubica dojel až jako 24. "Nakonec jsme dojeli do cíle. To bylo naším cílem, samozřejmě bez těch chyb," říká Robert Kubica úvodem.
Už ve čtvrtek musel bojovat s těžkými podmínkami, když se místy jelo spíše na vytahané šotolině než na slabé sněhové pokrývce. "Bylo těžké vytušit, jaký máte grip. Viděli jste sice povrch, ale bez nějakých zkušeností je to těžké odhadnout." Tou dobou byl ale stále 11. se slušnou nadějí na body. To se změnilo ve 12. RZ. "V pátek jsem udělal hloupou chybu a po skoku jsem nešikovně přistál. Dopadl jsem lehce mimo linii, zavadil o sněhovou bariéru a uvízl jsem tam."
Než se mu, spolujezdci Macieji Szczepaniakovi a několika divákům podařilo dostat auto zpět na trať, tak uplynulo nějakých 10 minut. "Pak to bylo ještě těžší. Udělal jsem dvě další chyby, jedna z nich byla hodně hloupá. Když jsem jel pomaleji a opatrněji, tak jsem se dostal do nebezpečné situace a udělal více dalších chyb, než když jsem pak už jel zase rychleji. Občas to vypadalo, jako když jede moje babička do supermarketu na nákup." Jeho Fiesta RS WRC tak skončila na 14. RZ opět ve sněhu a opět ztratil dalších asi 10 minut. Propadl se tak na poslední místo mezi vozy kategorie WRC. Poslední den tak musel na trať jako první.
Přišla ale další chyba a v cíli mu na Latvalu chybělo 36 minut a 12,4 vteřin, což stačilo na 24. místo. "Byla to vážně těžká rally, na které jsem získal hodně zkušeností, což nám může v budoucnu jenom pomoci. Kdybychom byli ve formě a jeli rychle, tak by to pro nás byla dobrá rally, především za těchto podmínek. Udělali jsme chyby, ale znám jejich příčiny. Teď se musíme přepnout opět na nulu a soustředit se na Mexiko," uzavřel Polák.
A co na jeho výkon říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Jsem si jistý, že Robert by na tuto rally nejradši zapomněl, ale pro jeho vývoj má nedocenitelnou hodnotu. Určitě je zklamaný, ale na jeho obranu musím říci, že toto byla nějtěžší Rally Sweden, na kterou si pamatuji. Přijel sem bez nějakých zkušeností na sněhu. Když se nad tím zamyslí, tak zjistí, že se toho o tomto víkendu hodně naučil."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.