Robert Kubica při svém debutu ve Švédské Rally viděl cíl a získal tak zkušenosti. Mnoho pozitivního si ale odvést nemohl už vzhledem k tomu, že jeho Fiesta RS WRC skončila třikrát mimo trať.
Při Rally Sweden Robert Kubica moc dobře poznal, jak vysoké standardy v MS v rally jsou. Poté, co v Monte Carlu až do svého smolného vypadnutí předváděl velmi slušné výkony, nikdo nevěděl, co od Poláka čekat ve Švédsku. Po třech uvíznutích ve sněhových bariérách kolem trati nakonec Kubica dojel až jako 24. "Nakonec jsme dojeli do cíle. To bylo naším cílem, samozřejmě bez těch chyb," říká Robert Kubica úvodem.
Už ve čtvrtek musel bojovat s těžkými podmínkami, když se místy jelo spíše na vytahané šotolině než na slabé sněhové pokrývce. "Bylo těžké vytušit, jaký máte grip. Viděli jste sice povrch, ale bez nějakých zkušeností je to těžké odhadnout." Tou dobou byl ale stále 11. se slušnou nadějí na body. To se změnilo ve 12. RZ. "V pátek jsem udělal hloupou chybu a po skoku jsem nešikovně přistál. Dopadl jsem lehce mimo linii, zavadil o sněhovou bariéru a uvízl jsem tam."
Než se mu, spolujezdci Macieji Szczepaniakovi a několika divákům podařilo dostat auto zpět na trať, tak uplynulo nějakých 10 minut. "Pak to bylo ještě těžší. Udělal jsem dvě další chyby, jedna z nich byla hodně hloupá. Když jsem jel pomaleji a opatrněji, tak jsem se dostal do nebezpečné situace a udělal více dalších chyb, než když jsem pak už jel zase rychleji. Občas to vypadalo, jako když jede moje babička do supermarketu na nákup." Jeho Fiesta RS WRC tak skončila na 14. RZ opět ve sněhu a opět ztratil dalších asi 10 minut. Propadl se tak na poslední místo mezi vozy kategorie WRC. Poslední den tak musel na trať jako první.
Přišla ale další chyba a v cíli mu na Latvalu chybělo 36 minut a 12,4 vteřin, což stačilo na 24. místo. "Byla to vážně těžká rally, na které jsem získal hodně zkušeností, což nám může v budoucnu jenom pomoci. Kdybychom byli ve formě a jeli rychle, tak by to pro nás byla dobrá rally, především za těchto podmínek. Udělali jsme chyby, ale znám jejich příčiny. Teď se musíme přepnout opět na nulu a soustředit se na Mexiko," uzavřel Polák.
A co na jeho výkon říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Jsem si jistý, že Robert by na tuto rally nejradši zapomněl, ale pro jeho vývoj má nedocenitelnou hodnotu. Určitě je zklamaný, ale na jeho obranu musím říci, že toto byla nějtěžší Rally Sweden, na kterou si pamatuji. Přijel sem bez nějakých zkušeností na sněhu. Když se nad tím zamyslí, tak zjistí, že se toho o tomto víkendu hodně naučil."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.