Kubica: Když jsem jel pomalu, tak jsem dělal víc chyb, než když jsem jel rychle

Kubica, Robert - Szczepaniak, Maciej
Kubica, Robert - Szczepaniak, Maciej, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 14. února 2014 14:28
Sdílej:

Robert Kubica při svém debutu ve Švédské Rally viděl cíl a získal tak zkušenosti. Mnoho pozitivního si ale odvést nemohl už vzhledem k tomu, že jeho Fiesta RS WRC skončila třikrát mimo trať.

Při Rally Sweden Robert Kubica moc dobře poznal, jak vysoké standardy v MS v rally jsou. Poté, co v Monte Carlu až do svého smolného vypadnutí předváděl velmi slušné výkony, nikdo nevěděl, co od Poláka čekat ve Švédsku. Po třech uvíznutích ve sněhových bariérách kolem trati nakonec Kubica dojel až jako 24. "Nakonec jsme dojeli do cíle. To bylo naším cílem, samozřejmě bez těch chyb," říká Robert Kubica úvodem.

Už ve čtvrtek musel bojovat s těžkými podmínkami, když se místy jelo spíše na vytahané šotolině než na slabé sněhové pokrývce. "Bylo těžké vytušit, jaký máte grip. Viděli jste sice povrch, ale bez nějakých zkušeností je to těžké odhadnout." Tou dobou byl ale stále 11. se slušnou nadějí na body. To se změnilo ve 12. RZ. "V pátek jsem udělal hloupou chybu a po skoku jsem nešikovně přistál. Dopadl jsem lehce mimo linii, zavadil o sněhovou bariéru a uvízl jsem tam."

Než se mu, spolujezdci Macieji Szczepaniakovi a několika divákům podařilo dostat auto zpět na trať, tak uplynulo nějakých 10 minut. "Pak to bylo ještě těžší. Udělal jsem dvě další chyby, jedna z nich byla hodně hloupá. Když jsem jel pomaleji a opatrněji, tak jsem se dostal do nebezpečné situace a udělal více dalších chyb, než když jsem pak už jel zase rychleji. Občas to vypadalo, jako když jede moje babička do supermarketu na nákup." Jeho Fiesta RS WRC tak skončila na 14. RZ opět ve sněhu a opět ztratil dalších asi 10 minut. Propadl se tak na poslední místo mezi vozy kategorie WRC. Poslední den tak musel na trať jako první.

Přišla ale další chyba a v cíli mu na Latvalu chybělo 36 minut a 12,4 vteřin, což stačilo na 24. místo. "Byla to vážně těžká rally, na které jsem získal hodně zkušeností, což nám může v budoucnu jenom pomoci. Kdybychom byli ve formě a jeli rychle, tak by to pro nás byla dobrá rally, především za těchto podmínek. Udělali jsme chyby, ale znám jejich příčiny. Teď se musíme přepnout opět na nulu a soustředit se na Mexiko," uzavřel Polák.

A co na jeho výkon říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Jsem si jistý, že Robert by na tuto rally nejradši zapomněl, ale pro jeho vývoj má nedocenitelnou hodnotu. Určitě je zklamaný, ale na jeho obranu musím říci, že toto byla nějtěžší Rally Sweden, na kterou si pamatuji. Přijel sem bez nějakých zkušeností na sněhu. Když se nad tím zamyslí, tak zjistí, že se toho o tomto víkendu hodně naučil."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?