Robert Kubica při svém debutu ve Švédské Rally viděl cíl a získal tak zkušenosti. Mnoho pozitivního si ale odvést nemohl už vzhledem k tomu, že jeho Fiesta RS WRC skončila třikrát mimo trať.
Při Rally Sweden Robert Kubica moc dobře poznal, jak vysoké standardy v MS v rally jsou. Poté, co v Monte Carlu až do svého smolného vypadnutí předváděl velmi slušné výkony, nikdo nevěděl, co od Poláka čekat ve Švédsku. Po třech uvíznutích ve sněhových bariérách kolem trati nakonec Kubica dojel až jako 24. "Nakonec jsme dojeli do cíle. To bylo naším cílem, samozřejmě bez těch chyb," říká Robert Kubica úvodem.
Už ve čtvrtek musel bojovat s těžkými podmínkami, když se místy jelo spíše na vytahané šotolině než na slabé sněhové pokrývce. "Bylo těžké vytušit, jaký máte grip. Viděli jste sice povrch, ale bez nějakých zkušeností je to těžké odhadnout." Tou dobou byl ale stále 11. se slušnou nadějí na body. To se změnilo ve 12. RZ. "V pátek jsem udělal hloupou chybu a po skoku jsem nešikovně přistál. Dopadl jsem lehce mimo linii, zavadil o sněhovou bariéru a uvízl jsem tam."
Než se mu, spolujezdci Macieji Szczepaniakovi a několika divákům podařilo dostat auto zpět na trať, tak uplynulo nějakých 10 minut. "Pak to bylo ještě těžší. Udělal jsem dvě další chyby, jedna z nich byla hodně hloupá. Když jsem jel pomaleji a opatrněji, tak jsem se dostal do nebezpečné situace a udělal více dalších chyb, než když jsem pak už jel zase rychleji. Občas to vypadalo, jako když jede moje babička do supermarketu na nákup." Jeho Fiesta RS WRC tak skončila na 14. RZ opět ve sněhu a opět ztratil dalších asi 10 minut. Propadl se tak na poslední místo mezi vozy kategorie WRC. Poslední den tak musel na trať jako první.
Přišla ale další chyba a v cíli mu na Latvalu chybělo 36 minut a 12,4 vteřin, což stačilo na 24. místo. "Byla to vážně těžká rally, na které jsem získal hodně zkušeností, což nám může v budoucnu jenom pomoci. Kdybychom byli ve formě a jeli rychle, tak by to pro nás byla dobrá rally, především za těchto podmínek. Udělali jsme chyby, ale znám jejich příčiny. Teď se musíme přepnout opět na nulu a soustředit se na Mexiko," uzavřel Polák.
A co na jeho výkon říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Jsem si jistý, že Robert by na tuto rally nejradši zapomněl, ale pro jeho vývoj má nedocenitelnou hodnotu. Určitě je zklamaný, ale na jeho obranu musím říci, že toto byla nějtěžší Rally Sweden, na kterou si pamatuji. Přijel sem bez nějakých zkušeností na sněhu. Když se nad tím zamyslí, tak zjistí, že se toho o tomto víkendu hodně naučil."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.