Nandan s výkony Hyundai ve Švédsku spokojený

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 10. února 2014 19:44
Sdílej:

Díky Rally 2 dosáhly oba vozy továrního korejského týmu cíle Švédské Rally. Modré vozy občas ukázaly záblesky potenciálu.

Poté, co debut Hyundai na Rally Monte Carlo skončil neúspěchem hned první den, zvládli Thierry Neuville a Juho Hänninen ve Švédsku dojet dále a v sobotu večer viděli cíl. Je ale třeba si uvědomit, že v Monte Carlu není možné využívat Rally 2. Tým se sídlem v německém Alzenau tak mohl získat hodně cenných zkušeností.

"Celkově to byl těžký, ale obecně pozitivní víkend zde ve Švédsku. Věděli jsme, že jsme se zase posunuli blíže našemu cíli startovat v MS a zároveň probíhá naše fáze učení se, která je velkou výzvou. Bylo důležité, že jsme s oběma vozy dojeli do cíle. Jsme spokojení, že se nám to podařilo, i když jen s pomocí Rally 2. V pátek jsme neměli moc štěstí, když oba vozy trefily kameny," říká týmový šéf, Michel Nandan.

My jen připomeňme, že pravidla Rally 2 museli využít oba jezdci v pátek, kdy oba po nárazech (ne ovšem nijak velkých) na kameny zničili přední zavěšení. Na předposlední zkoušce soutěže navíc Neuvilla potkal ještě defekt. "V sobotu odpoledne přišlo další drama, když Thierryho potkal defekt. Ale to patří k procesu učení se," míni Nandan. Nakonec byl Hänninen v cíli 19. a Neuville až 24.

Šéf týmu si ale dokáže najít i pozitivní věci: "Od obou jezdeckých týmů jsme viděli dobré časy. Thierry zajel několik druhých nejrychlejších časů na RZ a Juho vyhrál slavnou Colin’s Crest Award. Toto nebylo naším cílem pro tento víkend, ale jsme spokojení, že jsme to také zvládli. Jsou to pro nás určitě dobré signály. V naší teprve druhé rally cítím, že jsme jako tým získali více důvěry. A hoši mohou být pyšní na to, čeho ve Švédsku dosáhli."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.