Díky Rally 2 dosáhly oba vozy továrního korejského týmu cíle Švédské Rally. Modré vozy občas ukázaly záblesky potenciálu.
Poté, co debut Hyundai na Rally Monte Carlo skončil neúspěchem hned první den, zvládli Thierry Neuville a Juho Hänninen ve Švédsku dojet dále a v sobotu večer viděli cíl. Je ale třeba si uvědomit, že v Monte Carlu není možné využívat Rally 2. Tým se sídlem v německém Alzenau tak mohl získat hodně cenných zkušeností.
"Celkově to byl těžký, ale obecně pozitivní víkend zde ve Švédsku. Věděli jsme, že jsme se zase posunuli blíže našemu cíli startovat v MS a zároveň probíhá naše fáze učení se, která je velkou výzvou. Bylo důležité, že jsme s oběma vozy dojeli do cíle. Jsme spokojení, že se nám to podařilo, i když jen s pomocí Rally 2. V pátek jsme neměli moc štěstí, když oba vozy trefily kameny," říká týmový šéf, Michel Nandan.
My jen připomeňme, že pravidla Rally 2 museli využít oba jezdci v pátek, kdy oba po nárazech (ne ovšem nijak velkých) na kameny zničili přední zavěšení. Na předposlední zkoušce soutěže navíc Neuvilla potkal ještě defekt. "V sobotu odpoledne přišlo další drama, když Thierryho potkal defekt. Ale to patří k procesu učení se," míni Nandan. Nakonec byl Hänninen v cíli 19. a Neuville až 24.
Šéf týmu si ale dokáže najít i pozitivní věci: "Od obou jezdeckých týmů jsme viděli dobré časy. Thierry zajel několik druhých nejrychlejších časů na RZ a Juho vyhrál slavnou Colin’s Crest Award. Toto nebylo naším cílem pro tento víkend, ale jsme spokojení, že jsme to také zvládli. Jsou to pro nás určitě dobré signály. V naší teprve druhé rally cítím, že jsme jako tým získali více důvěry. A hoši mohou být pyšní na to, čeho ve Švédsku dosáhli."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?