Mads Ostberg ve Švédsku dosáhl na svoje první podium pro Citroën. Po přizpůsobení svého jezdeckého stylu se mu s DS3 WRC začíná dařit stále více.
Druhá rally v novém týmu a hned první podium. Po zisku čtvrtého místa na Rally Monte Carlo dojel Nor ve Švédsku třetí. Během soutěže se hodně zlepšoval a ke konci mu nechybělo moc ani na celkově druhého Andrease Mikkelsena. Navíc zajel nejrychlejší čas na 24. zkoušce, která byla Power Stage, a tak si připsal ještě další 3 body.
"Byl to dobrý víkend," začíná Mads Ostberg, ve středu večer ale soutěž nezačla dle jeho představ. "Ze začátku jsem ale byl trochu překvapený, protože jsem hned na první zkoušce neměl ten správný pocit a rozuměl jsem, že by bylo hodně těžké naplnit můj sen o vítězství. Na autě jsme zkoušeli nějaké nové věci, kromě toho jsem během víkendu musel přizpůsobit můj jezdecký styl. Upřímně řečeno jsem ho během těchto tří dní úplně změnil."
A co na výkon svého pilota říká šéf týmu, Yves Matton? "Více než výsledek na mě zapůsobilo, jak k této rally přistoupil. Změnil svůj jezdecký styl a o krok se přiblížil tomu, aby z DS3 WRC dostal vše. Hodně s týmem pracoval a jeho časy během rally byly hodně povzbudivé."
Za vítězství na Power Stage může Ostberg děkovat špatnému rozhodnutí. "Přijeli jsme na mezičas, který byl podle mého názoru špatně. Ukázal plus tři sekundy a já si řekl: 'Jsem až moc pomalý'. A tak jsem přidal na tempu a nakonec jsem skončil první. Myslím ale, že mezičas byl špatný, možná jsme až moc atakovali." S odstupem času ale můžeme říci, že mezičas byl dobrý, když na druhém průjezdovém bodě Ostberg ztrácel na Ogiera tři sekundy.
Ostberg dodává: "Byl to skvělý víkend, i když jsme doufali v něco víc. Nakonec jsem se třetí pozicí spokojený. Časy na zkouškách a tři body z Power Stage byly hodně dobré. Teď toho o autě vím o hodně více a rozumím mu lépe, ale je před námi ještě práce, protože se v autě necítím ještě úplně dobře. Nemohl jsem ještě úplně přizpůsobit svůj jezdecký styl a ještě jsem nenašel perfektní set-up. Pomalu budeme dobrými kolegy," míní Nor o něm a jeho Citroënu DS3 WRC.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?