Mads Ostberg ve Švédsku dosáhl na svoje první podium pro Citroën. Po přizpůsobení svého jezdeckého stylu se mu s DS3 WRC začíná dařit stále více.
Druhá rally v novém týmu a hned první podium. Po zisku čtvrtého místa na Rally Monte Carlo dojel Nor ve Švédsku třetí. Během soutěže se hodně zlepšoval a ke konci mu nechybělo moc ani na celkově druhého Andrease Mikkelsena. Navíc zajel nejrychlejší čas na 24. zkoušce, která byla Power Stage, a tak si připsal ještě další 3 body.
"Byl to dobrý víkend," začíná Mads Ostberg, ve středu večer ale soutěž nezačla dle jeho představ. "Ze začátku jsem ale byl trochu překvapený, protože jsem hned na první zkoušce neměl ten správný pocit a rozuměl jsem, že by bylo hodně těžké naplnit můj sen o vítězství. Na autě jsme zkoušeli nějaké nové věci, kromě toho jsem během víkendu musel přizpůsobit můj jezdecký styl. Upřímně řečeno jsem ho během těchto tří dní úplně změnil."
A co na výkon svého pilota říká šéf týmu, Yves Matton? "Více než výsledek na mě zapůsobilo, jak k této rally přistoupil. Změnil svůj jezdecký styl a o krok se přiblížil tomu, aby z DS3 WRC dostal vše. Hodně s týmem pracoval a jeho časy během rally byly hodně povzbudivé."
Za vítězství na Power Stage může Ostberg děkovat špatnému rozhodnutí. "Přijeli jsme na mezičas, který byl podle mého názoru špatně. Ukázal plus tři sekundy a já si řekl: 'Jsem až moc pomalý'. A tak jsem přidal na tempu a nakonec jsem skončil první. Myslím ale, že mezičas byl špatný, možná jsme až moc atakovali." S odstupem času ale můžeme říci, že mezičas byl dobrý, když na druhém průjezdovém bodě Ostberg ztrácel na Ogiera tři sekundy.
Ostberg dodává: "Byl to skvělý víkend, i když jsme doufali v něco víc. Nakonec jsem se třetí pozicí spokojený. Časy na zkouškách a tři body z Power Stage byly hodně dobré. Teď toho o autě vím o hodně více a rozumím mu lépe, ale je před námi ještě práce, protože se v autě necítím ještě úplně dobře. Nemohl jsem ještě úplně přizpůsobit svůj jezdecký styl a ještě jsem nenašel perfektní set-up. Pomalu budeme dobrými kolegy," míní Nor o něm a jeho Citroënu DS3 WRC.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.