Ostberg byl třetí, s DS3 se stále zlepšuje, musel ale změnit svůj jezdecký styl

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 9. února 2014 17:25
Sdílej:

Mads Ostberg ve Švédsku dosáhl na svoje první podium pro Citroën. Po přizpůsobení svého jezdeckého stylu se mu s DS3 WRC začíná dařit stále více.

Druhá rally v novém týmu a hned první podium. Po zisku čtvrtého místa na Rally Monte Carlo dojel Nor ve Švédsku třetí. Během soutěže se hodně zlepšoval a ke konci mu nechybělo moc ani na celkově druhého Andrease Mikkelsena. Navíc zajel nejrychlejší čas na 24. zkoušce, která byla Power Stage, a tak si připsal ještě další 3 body. 

"Byl to dobrý víkend," začíná Mads Ostberg, ve středu večer ale soutěž nezačla dle jeho představ. "Ze začátku jsem ale byl trochu překvapený, protože jsem hned na první zkoušce neměl ten správný pocit a rozuměl jsem, že by bylo hodně těžké naplnit můj sen o vítězství. Na autě jsme zkoušeli nějaké nové věci, kromě toho jsem během víkendu musel přizpůsobit můj jezdecký styl. Upřímně řečeno jsem ho během těchto tří dní úplně změnil."

A co na výkon svého pilota říká šéf týmu, Yves Matton? "Více než výsledek na mě zapůsobilo, jak k této rally přistoupil. Změnil svůj jezdecký styl a o krok se přiblížil tomu, aby z DS3 WRC dostal vše. Hodně s týmem pracoval a jeho časy během rally byly hodně povzbudivé."

Za vítězství na Power Stage může Ostberg děkovat špatnému rozhodnutí. "Přijeli jsme na mezičas, který byl podle mého názoru špatně. Ukázal plus tři sekundy a já si řekl: 'Jsem až moc pomalý'. A tak jsem přidal na tempu a nakonec jsem skončil první. Myslím ale, že mezičas byl špatný, možná jsme až moc atakovali." S odstupem času ale můžeme říci, že mezičas byl dobrý, když na druhém průjezdovém bodě Ostberg ztrácel na Ogiera tři sekundy. 

Ostberg dodává: "Byl to skvělý víkend, i když jsme doufali v něco víc. Nakonec jsem se třetí pozicí spokojený. Časy na zkouškách a tři body z Power Stage byly hodně dobré. Teď toho o autě vím o hodně více a rozumím mu lépe, ale je před námi ještě práce, protože se v autě necítím ještě úplně dobře. Nemohl jsem ještě úplně přizpůsobit svůj jezdecký styl a ještě jsem nenašel perfektní set-up. Pomalu budeme dobrými kolegy," míní Nor o něm a jeho Citroënu DS3 WRC. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.