Švédský specialista, Mads Ostberg, chce ve Švédské rally zabojovat o vítězství. Po pozitivním startu sezony v Monte Carlu jede francouzský Citroën do Švédska s pozitivním očekáváním.
Tovární Citroën na této netradiční soutěži zvítězil doposud pouze jednou - v roce 2004 se z vítězství radoval tým s ikonou Loebem. Letos tým doufá, že by měl být schopný bojovat na špici. Naděje vkládají do Mads Ostberga. Nor v předešlých třech letech vystoupil ve sněžné rally vždy na stupně vítězů.
Madse navíc povzbudilo čtvrté místo z Rally Monte Carlo. Jedna zkouška se navíc koná na území Norska, a tak se pro něj jedná v pravdu o domácí rally. V roce 2006 navíc na této soutěži slavil tehdy 18 letý pilot svůj debut v MS: "Před svoji první soutěží [v MS] jsem měl trošku strach, protože jsem ještě do té doby neodjel moc soutěží a měl jsem bojovat s velkými kluky.
Musel jsem se hodně učit, protože jsem chtěl bezpodmínečně bojovat na špici. Je důležité mít sny. Vždy jsem si dával nějaké cíle. Některé z nich jsem již dosáhl, jiné ještě ne." Není pochyb o tom, že vítězství ve Švédsku mezi cíle Madse určitě patří. V rámci příprav odjel Mads Mountain rally v Norsku, byl druhý.
Vloni vybojoval Mads v hezkém souboji s Jari-Mattim třetí místo
"Byla to dobrá příležitost naučit se něco víc o autě. Daleko víc jsem si na něj zvykl a také jsem si oživil jízdu na úzkých pneumatikách. Byla to příprava na dva testovací dny před soutěží. Pro mě je to jedna z nejdůležitějších soutěží roku.
Cílem je 'bedna', když půjde vše dobře, pak chci bojovat o vítězství. Kolem tratí bude hodně fanoušků. I když se musíte hodně soustředit na závodní stopu, tak stíháte vnímat fanoušky s norskými nebo švédskými vlajkami."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?