Švédský specialista, Mads Ostberg, chce ve Švédské rally zabojovat o vítězství. Po pozitivním startu sezony v Monte Carlu jede francouzský Citroën do Švédska s pozitivním očekáváním.
Tovární Citroën na této netradiční soutěži zvítězil doposud pouze jednou - v roce 2004 se z vítězství radoval tým s ikonou Loebem. Letos tým doufá, že by měl být schopný bojovat na špici. Naděje vkládají do Mads Ostberga. Nor v předešlých třech letech vystoupil ve sněžné rally vždy na stupně vítězů.
Madse navíc povzbudilo čtvrté místo z Rally Monte Carlo. Jedna zkouška se navíc koná na území Norska, a tak se pro něj jedná v pravdu o domácí rally. V roce 2006 navíc na této soutěži slavil tehdy 18 letý pilot svůj debut v MS: "Před svoji první soutěží [v MS] jsem měl trošku strach, protože jsem ještě do té doby neodjel moc soutěží a měl jsem bojovat s velkými kluky.
Musel jsem se hodně učit, protože jsem chtěl bezpodmínečně bojovat na špici. Je důležité mít sny. Vždy jsem si dával nějaké cíle. Některé z nich jsem již dosáhl, jiné ještě ne." Není pochyb o tom, že vítězství ve Švédsku mezi cíle Madse určitě patří. V rámci příprav odjel Mads Mountain rally v Norsku, byl druhý.
Vloni vybojoval Mads v hezkém souboji s Jari-Mattim třetí místo
"Byla to dobrá příležitost naučit se něco víc o autě. Daleko víc jsem si na něj zvykl a také jsem si oživil jízdu na úzkých pneumatikách. Byla to příprava na dva testovací dny před soutěží. Pro mě je to jedna z nejdůležitějších soutěží roku.
Cílem je 'bedna', když půjde vše dobře, pak chci bojovat o vítězství. Kolem tratí bude hodně fanoušků. I když se musíte hodně soustředit na závodní stopu, tak stíháte vnímat fanoušky s norskými nebo švédskými vlajkami."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.