Hyundai nestihne postavit novou i20 WRC pro začátek sezony 2015

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 30. ledna 2014 08:46
Sdílej:

I příští rok bychom se měli v MS dočkat nového vozu. Hyundai chce zaútočit na Volkswagen, pro druhou sezonu plánuje nasadit nový model i20 WRC. Korejci budou ovšem muset začít sezonu se 'starou' i20 WRC.

Začátek nového týmu Hyundai WRT v MS byl krátký, avšak slibný. Pouze Dani Sordo dokázal zajet pár časů, které částěčně odhalily potenciál nového vozu, avšak soudit podle Monte Carla je vždy bezpředmětné. Hyundai je teprve na počátku vývoje a letos chce hlavně sbírat zkušenosti. Stejný postup zvolil před dvěma lety Volkswagen, ten ale sbíral zkušenosti s autem S2000.

Hyundai se rozhodl ihned pro vůz WRC, však také korejci nemají k dipospozici vůz S2000, jako mělo díky koncernové propojenosti VW ve Škodě Fabia S2000. Od roku 2015 je v plánu nasazení nástupce současné i20. Ovšem plány se budou muset změnit, důvodem je pozdější obměna sériového vozu.

Zatímco pětidvéřová verze silniční i20 bude představena v říjnu, třídveřové sportovnější provedení - základ pro novou i20 WRC - bude debutovat až zkraje roku 2015. "Oproti původnímu plánu budeme muset odjet příští rok Monte Carlo ještě se současnou verzi i20 WRC," připustil pro Motorsport Aktuell Michel Nandan, šéf týmu. 

Neuville pojede poprvé na Monte Carlu ve dvou letech se stejným vozem (předtím 207 S2000, DS3 WRC a Fiesta RS WRC)

To by mohla být výhoda pro Volkswagen, u kterého postupuje vývoj nového Pola R WRC podle plánu. Silniční verze se dočkala faceliftu, která by se měla brzy projevit i na soutěžním speciálu. Od roku 2015 plánují Němci vyrazit i s inovovanou technikou.

Tip: V rubrice Ve zkratce (vpravo na hlavní stránce Rallyzone) se dočtete zajímavost, kterou o Hyundaii prozradili australští pořadatelé.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.