I příští rok bychom se měli v MS dočkat nového vozu. Hyundai chce zaútočit na Volkswagen, pro druhou sezonu plánuje nasadit nový model i20 WRC. Korejci budou ovšem muset začít sezonu se 'starou' i20 WRC.
Začátek nového týmu Hyundai WRT v MS byl krátký, avšak slibný. Pouze Dani Sordo dokázal zajet pár časů, které částěčně odhalily potenciál nového vozu, avšak soudit podle Monte Carla je vždy bezpředmětné. Hyundai je teprve na počátku vývoje a letos chce hlavně sbírat zkušenosti. Stejný postup zvolil před dvěma lety Volkswagen, ten ale sbíral zkušenosti s autem S2000.
Hyundai se rozhodl ihned pro vůz WRC, však také korejci nemají k dipospozici vůz S2000, jako mělo díky koncernové propojenosti VW ve Škodě Fabia S2000. Od roku 2015 je v plánu nasazení nástupce současné i20. Ovšem plány se budou muset změnit, důvodem je pozdější obměna sériového vozu.
Zatímco pětidvéřová verze silniční i20 bude představena v říjnu, třídveřové sportovnější provedení - základ pro novou i20 WRC - bude debutovat až zkraje roku 2015. "Oproti původnímu plánu budeme muset odjet příští rok Monte Carlo ještě se současnou verzi i20 WRC," připustil pro Motorsport Aktuell Michel Nandan, šéf týmu.
Neuville pojede poprvé na Monte Carlu ve dvou letech se stejným vozem (předtím 207 S2000, DS3 WRC a Fiesta RS WRC)
To by mohla být výhoda pro Volkswagen, u kterého postupuje vývoj nového Pola R WRC podle plánu. Silniční verze se dočkala faceliftu, která by se měla brzy projevit i na soutěžním speciálu. Od roku 2015 plánují Němci vyrazit i s inovovanou technikou.
Tip: V rubrice Ve zkratce (vpravo na hlavní stránce Rallyzone) se dočtete zajímavost, kterou o Hyundaii prozradili australští pořadatelé.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?