Sezóna 2014 ještě v úspěšném modelu Fabia Super 2000. Prioritou je vývoj nového soutěžního vozu.
Připravit se na budoucnost: To je hlavní úkol, který stojí před značkou ŠKODA v nové rally sezóně 2014. Při prvním letošním startu čeká na posádky Esapekka Lappi/Janne Ferm a Sepp Wiegand/Frank Christian velká výzva. Na lotyšské rally (31. ledna – 2. února), druhé ze tří soutěží ERC Ice Masters, bude potřeba ukázat jezdecké umění a pevné nervy. V letošním roce se bude ŠKODA Motorsport koncentrovat především na vývoj nového vozu Fabia R 5.
„První start v sezóně je vždy něco výjimečného a Lotyšsko je navíc pro nás všechny nová zkušenost. Ale těším se samozřejmě moc, že opět usednu za volant Fabia Super 2000. V loňském roce jsme nasbírali spoustu zkušeností a skvělé výsledky v APRC a koncem roku také v ERC. Na to chceme letos navázat,“ říká Esapekka Lappi. Talentovaný Fin potvrdil své kvality na dvou posledních ERC soutěžích, kde obsadil druhé místo na legendární Rally Sanremo a poté zvítězil ve Švýcarsku.
V ERC budou posádky Lappi/Ferm a Wiegand/Christian čelit nové a vyspělejší konkurenci modelů R 5 ostatních výrobců. Obě posádky vozů ŠKODA se představí na vybraných soutěžích evropského šampionátu – a to v novém designu úspěšného vozu Fabia Super 2000.
K dalším velkým rallyovým talentům patří Sepp Wiegand podporovaný týmem ŠKODA Auto Deutschland. Svou premiéru v továrním voze si odbyl loni čtvrtým místem na Barum Rally Zlín. Sepp Wiegand se těší na novou výzvu: „ERC je pro nás nové mistrovství, s tratěmi, které z větší části neznáme. Ale to nevadí: Od začátku pojedeme naplno.“ V Lotyšsku je na programu 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 240,56 kilometrů. Centrum soutěže je v přístavním městě Baltského moře Liepāja.
„Prioritou je v letošním roce vývoj nového soutěžního vozu kategorie R 5: To je naše budoucnost v motorsportu,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek: „I tento rok se však zúčastníme soutěží a to s naší osvědčenou technikou – vozem Fabia Super 2000.“ V loňském roce zvítězila právě s tímto vozem posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler v mistrovství Evropy (ERC). Úspěšné duo startuje tento rok v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) – stejně jako obhájci titulu Gaurav Gill a Glenn Macneall.
Nový soutěžní vůz kategorie R 5 bude vyvíjen v Mladé Boleslavi jako nástupce veleúspěšného vozu Fabia Super 2000 a bude dle regulí FIA vybaven motorem 1,6 turbo. „Vstup do kategorie R 5 je pro značku ŠKODA logickým krokem. Homologaci nového vozu očekáváme v tuto chvíli do poloviny roku 2015,“ říká Hrabánek.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.