Madsi Ostbergovi dodává 4. místo z Rally Monte Carlo hodně důvěry do zbytku sezony. U Citroënu se Nor cítí hodně dobře.
Pro Madse Ostberga znamená 4. místo z první soutěže roku velkou motivaci pro zbytek roku, zvláště poté, co rok 2013 neproběhl podle jeho představ. Nejdůležitěší byla z pohledu Nora první etapa, kde se i přes špatnou volbu pneumatik udržel na trati: "Čtvrtek byl dobrý den. Za těchto obtížných podmínek jsme se toho hodně naučili. Dopoledne jsme sice netrefili správné obutí, ale neztratili jsme mnoho.
Udělali jsme sice pár chyb, ale nebyly natolik velké, aby nás vyřadily ze soutěže. Víme, že dokážeme jet rychle, ale musíme být opatrní. Dopoledne [ve čtvrtek], když byly podmínky hodně obtížné, jsme byli možná až moc opatrní. Odpoledne už jsem cítil, jak jsme zrychlili. Výsledek je pro mě jako malé vítězství, moc děkuji svému skvělému týmu. Moc nám pomohl dosáhnou tohoto výsledku. Neudělali jsme ani žádnou chybu přesto, že podmínky byly obtížné."
"Vím, že jsme na některých zkouškách mohli jet rychleji, ale nechtěli jsme naši pozici kvůli zbytečné chybě ztratit," zakončil Mads Ostberg. Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl s výkonem předvedeným na Monte Carlu hodně spokojen: "Řekli jsme našim posádkám, že nechceme, aby za těžkých podmínek riskovali. Jeli rozumně a drželi se našich pokynů. Zatlačili jen tehdy, když se na to cítily.
Mads zvládl velmi dobře Rally Monte Carlo, čeho se od něj dočkáme ve Švédsku?
Tento výkon je motivujícím startem do sezony. O rychlosti Krise víme. O víkendu ale ukázal, že dokáže i dojet do cíle. To by mohl být důležitý stavební kámen pro zbytek sezony. Mads se na asfaltu necítí moc dobře a na DS3 WRC si musel teprve zvykat. Během shakedownu se s autem za podobných podmínek svezl poprvé, ale přitom v soutěži zajížděl velmi dobré časy."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.