Madsi Ostbergovi dodává 4. místo z Rally Monte Carlo hodně důvěry do zbytku sezony. U Citroënu se Nor cítí hodně dobře.
Pro Madse Ostberga znamená 4. místo z první soutěže roku velkou motivaci pro zbytek roku, zvláště poté, co rok 2013 neproběhl podle jeho představ. Nejdůležitěší byla z pohledu Nora první etapa, kde se i přes špatnou volbu pneumatik udržel na trati: "Čtvrtek byl dobrý den. Za těchto obtížných podmínek jsme se toho hodně naučili. Dopoledne jsme sice netrefili správné obutí, ale neztratili jsme mnoho.
Udělali jsme sice pár chyb, ale nebyly natolik velké, aby nás vyřadily ze soutěže. Víme, že dokážeme jet rychle, ale musíme být opatrní. Dopoledne [ve čtvrtek], když byly podmínky hodně obtížné, jsme byli možná až moc opatrní. Odpoledne už jsem cítil, jak jsme zrychlili. Výsledek je pro mě jako malé vítězství, moc děkuji svému skvělému týmu. Moc nám pomohl dosáhnou tohoto výsledku. Neudělali jsme ani žádnou chybu přesto, že podmínky byly obtížné."
"Vím, že jsme na některých zkouškách mohli jet rychleji, ale nechtěli jsme naši pozici kvůli zbytečné chybě ztratit," zakončil Mads Ostberg. Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl s výkonem předvedeným na Monte Carlu hodně spokojen: "Řekli jsme našim posádkám, že nechceme, aby za těžkých podmínek riskovali. Jeli rozumně a drželi se našich pokynů. Zatlačili jen tehdy, když se na to cítily.
Mads zvládl velmi dobře Rally Monte Carlo, čeho se od něj dočkáme ve Švédsku?
Tento výkon je motivujícím startem do sezony. O rychlosti Krise víme. O víkendu ale ukázal, že dokáže i dojet do cíle. To by mohl být důležitý stavební kámen pro zbytek sezony. Mads se na asfaltu necítí moc dobře a na DS3 WRC si musel teprve zvykat. Během shakedownu se s autem za podobných podmínek svezl poprvé, ale přitom v soutěži zajížděl velmi dobré časy."
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.