Madsi Ostbergovi dodává 4. místo z Rally Monte Carlo hodně důvěry do zbytku sezony. U Citroënu se Nor cítí hodně dobře.
Pro Madse Ostberga znamená 4. místo z první soutěže roku velkou motivaci pro zbytek roku, zvláště poté, co rok 2013 neproběhl podle jeho představ. Nejdůležitěší byla z pohledu Nora první etapa, kde se i přes špatnou volbu pneumatik udržel na trati: "Čtvrtek byl dobrý den. Za těchto obtížných podmínek jsme se toho hodně naučili. Dopoledne jsme sice netrefili správné obutí, ale neztratili jsme mnoho.
Udělali jsme sice pár chyb, ale nebyly natolik velké, aby nás vyřadily ze soutěže. Víme, že dokážeme jet rychle, ale musíme být opatrní. Dopoledne [ve čtvrtek], když byly podmínky hodně obtížné, jsme byli možná až moc opatrní. Odpoledne už jsem cítil, jak jsme zrychlili. Výsledek je pro mě jako malé vítězství, moc děkuji svému skvělému týmu. Moc nám pomohl dosáhnou tohoto výsledku. Neudělali jsme ani žádnou chybu přesto, že podmínky byly obtížné."
"Vím, že jsme na některých zkouškách mohli jet rychleji, ale nechtěli jsme naši pozici kvůli zbytečné chybě ztratit," zakončil Mads Ostberg. Šéf týmu Citroën, Yves Matton, byl s výkonem předvedeným na Monte Carlu hodně spokojen: "Řekli jsme našim posádkám, že nechceme, aby za těžkých podmínek riskovali. Jeli rozumně a drželi se našich pokynů. Zatlačili jen tehdy, když se na to cítily.
Mads zvládl velmi dobře Rally Monte Carlo, čeho se od něj dočkáme ve Švédsku?
Tento výkon je motivujícím startem do sezony. O rychlosti Krise víme. O víkendu ale ukázal, že dokáže i dojet do cíle. To by mohl být důležitý stavební kámen pro zbytek sezony. Mads se na asfaltu necítí moc dobře a na DS3 WRC si musel teprve zvykat. Během shakedownu se s autem za podobných podmínek svezl poprvé, ale přitom v soutěži zajížděl velmi dobré časy."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?