Nasadí Hyundai třetí auto zkraje léta?

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 22. ledna 2014 11:12
Sdílej:

Brzký výpadek obou aut i20 WRC z Rally Monte Carlo trošku pokazil dobrou náladu v servisním středisku Hyundai. Nicméně v týmu panovala i jistá úleva. i20 WRC se ukázala od prvních kilometrů jako rychlé auto a už brzy bychom se mohli dočkat nasazení třetího vozu.

Také po Rally Monte Carlo se u Hyundai Motorsport nebude zhasínat. Tým kolem Michela Nandana dokončil druhé šasi krátce před Monte Carlem a po nehodě Neuvillea musí pospíšit, aby pro Švédsko stihli postavit nový vůz. Havarovaný vůz Belgičana bude totiž připraven až pro přespříští soutěž (Mexiko).

"Ochranná klec zůstala nepoškozená, musíme jenom postavit znovu zadek auta," vysvětluje Michel Nandan. Doposud také nevíme, kdo v Mexiku, kromě jisté jedničky Neuvillea, pojede. K dispozici jsou Dani Sordo, Juho Hänninen nebo Chris Atkinson. Hyundai neprodloužil smlouvu s Bryanem Bouffierem, ovšem po jeho výkonu na Monte Carlu se o něm dost nahlas hovoří.

"Nevybíráme podle výsledků, ale podle toho, kdo by pro nás měl být tím nejlepším. Chceme od různých jezdců dostat různé informace o autě," odmítá prozradit něco víc šéf týmu. Jisté je, že se musí rozhodnout v nadcházejících dvou týdnech. Před Mexikem je v plánu Švédská rally, před kterou bude po jednom dni testovat Juho Hänninen i Thierry Neuville. Oba jezdci mají za cíl ujet co možná nejvíc kilometrů v ostré soutěži.

"V první řadě chceme mít dobrou spolehlivost. Letos chceme pracovat na konkurenceschopnosti. Pro nás je důležité testovat v soutěžních podmínkách, protože teprve při nich se ukáží věci, které v testech nezjistíte. Proto chceme získat co nejvíc informací, abychom ke konci sezony byli konkurenceschopní."

Jezdců mají Korejci opravdu hodně

Monačan už má s projekty WRC hodně zkušeností, a tak by měl velmi dobře odhadnout, kde se skrývá největší potenciál: "Abychom vylepšili trakci, potřebujeme pracovat na zavěšení a diferenciálech. To platí i pro motor. I zde můžeme z mého pohledu ještě přidat."

Aby tým měl opravdu dostatek informací, chtěl by Nandan už zkraje léta začít v evropských soutěžích nasazovat 3. auto: "Na toto rozhodnutí je ale zatím brzy. Pro další auto bychom museli připravit také týmovou strukturu a potřebné množství dílů," připoměl pro 'Motorsport aktuell'. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.