Brzký výpadek obou aut i20 WRC z Rally Monte Carlo trošku pokazil dobrou náladu v servisním středisku Hyundai. Nicméně v týmu panovala i jistá úleva. i20 WRC se ukázala od prvních kilometrů jako rychlé auto a už brzy bychom se mohli dočkat nasazení třetího vozu.
Také po Rally Monte Carlo se u Hyundai Motorsport nebude zhasínat. Tým kolem Michela Nandana dokončil druhé šasi krátce před Monte Carlem a po nehodě Neuvillea musí pospíšit, aby pro Švédsko stihli postavit nový vůz. Havarovaný vůz Belgičana bude totiž připraven až pro přespříští soutěž (Mexiko).
"Ochranná klec zůstala nepoškozená, musíme jenom postavit znovu zadek auta," vysvětluje Michel Nandan. Doposud také nevíme, kdo v Mexiku, kromě jisté jedničky Neuvillea, pojede. K dispozici jsou Dani Sordo, Juho Hänninen nebo Chris Atkinson. Hyundai neprodloužil smlouvu s Bryanem Bouffierem, ovšem po jeho výkonu na Monte Carlu se o něm dost nahlas hovoří.
"Nevybíráme podle výsledků, ale podle toho, kdo by pro nás měl být tím nejlepším. Chceme od různých jezdců dostat různé informace o autě," odmítá prozradit něco víc šéf týmu. Jisté je, že se musí rozhodnout v nadcházejících dvou týdnech. Před Mexikem je v plánu Švédská rally, před kterou bude po jednom dni testovat Juho Hänninen i Thierry Neuville. Oba jezdci mají za cíl ujet co možná nejvíc kilometrů v ostré soutěži.
"V první řadě chceme mít dobrou spolehlivost. Letos chceme pracovat na konkurenceschopnosti. Pro nás je důležité testovat v soutěžních podmínkách, protože teprve při nich se ukáží věci, které v testech nezjistíte. Proto chceme získat co nejvíc informací, abychom ke konci sezony byli konkurenceschopní."
Jezdců mají Korejci opravdu hodně
Monačan už má s projekty WRC hodně zkušeností, a tak by měl velmi dobře odhadnout, kde se skrývá největší potenciál: "Abychom vylepšili trakci, potřebujeme pracovat na zavěšení a diferenciálech. To platí i pro motor. I zde můžeme z mého pohledu ještě přidat."
Aby tým měl opravdu dostatek informací, chtěl by Nandan už zkraje léta začít v evropských soutěžích nasazovat 3. auto: "Na toto rozhodnutí je ale zatím brzy. Pro další auto bychom museli připravit také týmovou strukturu a potřebné množství dílů," připoměl pro 'Motorsport aktuell'.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?