Brzký výpadek obou aut i20 WRC z Rally Monte Carlo trošku pokazil dobrou náladu v servisním středisku Hyundai. Nicméně v týmu panovala i jistá úleva. i20 WRC se ukázala od prvních kilometrů jako rychlé auto a už brzy bychom se mohli dočkat nasazení třetího vozu.
Také po Rally Monte Carlo se u Hyundai Motorsport nebude zhasínat. Tým kolem Michela Nandana dokončil druhé šasi krátce před Monte Carlem a po nehodě Neuvillea musí pospíšit, aby pro Švédsko stihli postavit nový vůz. Havarovaný vůz Belgičana bude totiž připraven až pro přespříští soutěž (Mexiko).
"Ochranná klec zůstala nepoškozená, musíme jenom postavit znovu zadek auta," vysvětluje Michel Nandan. Doposud také nevíme, kdo v Mexiku, kromě jisté jedničky Neuvillea, pojede. K dispozici jsou Dani Sordo, Juho Hänninen nebo Chris Atkinson. Hyundai neprodloužil smlouvu s Bryanem Bouffierem, ovšem po jeho výkonu na Monte Carlu se o něm dost nahlas hovoří.
"Nevybíráme podle výsledků, ale podle toho, kdo by pro nás měl být tím nejlepším. Chceme od různých jezdců dostat různé informace o autě," odmítá prozradit něco víc šéf týmu. Jisté je, že se musí rozhodnout v nadcházejících dvou týdnech. Před Mexikem je v plánu Švédská rally, před kterou bude po jednom dni testovat Juho Hänninen i Thierry Neuville. Oba jezdci mají za cíl ujet co možná nejvíc kilometrů v ostré soutěži.
"V první řadě chceme mít dobrou spolehlivost. Letos chceme pracovat na konkurenceschopnosti. Pro nás je důležité testovat v soutěžních podmínkách, protože teprve při nich se ukáží věci, které v testech nezjistíte. Proto chceme získat co nejvíc informací, abychom ke konci sezony byli konkurenceschopní."
Jezdců mají Korejci opravdu hodně
Monačan už má s projekty WRC hodně zkušeností, a tak by měl velmi dobře odhadnout, kde se skrývá největší potenciál: "Abychom vylepšili trakci, potřebujeme pracovat na zavěšení a diferenciálech. To platí i pro motor. I zde můžeme z mého pohledu ještě přidat."
Aby tým měl opravdu dostatek informací, chtěl by Nandan už zkraje léta začít v evropských soutěžích nasazovat 3. auto: "Na toto rozhodnutí je ale zatím brzy. Pro další auto bychom museli připravit také týmovou strukturu a potřebné množství dílů," připoměl pro 'Motorsport aktuell'.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.