Brzký výpadek obou aut i20 WRC z Rally Monte Carlo trošku pokazil dobrou náladu v servisním středisku Hyundai. Nicméně v týmu panovala i jistá úleva. i20 WRC se ukázala od prvních kilometrů jako rychlé auto a už brzy bychom se mohli dočkat nasazení třetího vozu.
Také po Rally Monte Carlo se u Hyundai Motorsport nebude zhasínat. Tým kolem Michela Nandana dokončil druhé šasi krátce před Monte Carlem a po nehodě Neuvillea musí pospíšit, aby pro Švédsko stihli postavit nový vůz. Havarovaný vůz Belgičana bude totiž připraven až pro přespříští soutěž (Mexiko).
"Ochranná klec zůstala nepoškozená, musíme jenom postavit znovu zadek auta," vysvětluje Michel Nandan. Doposud také nevíme, kdo v Mexiku, kromě jisté jedničky Neuvillea, pojede. K dispozici jsou Dani Sordo, Juho Hänninen nebo Chris Atkinson. Hyundai neprodloužil smlouvu s Bryanem Bouffierem, ovšem po jeho výkonu na Monte Carlu se o něm dost nahlas hovoří.
"Nevybíráme podle výsledků, ale podle toho, kdo by pro nás měl být tím nejlepším. Chceme od různých jezdců dostat různé informace o autě," odmítá prozradit něco víc šéf týmu. Jisté je, že se musí rozhodnout v nadcházejících dvou týdnech. Před Mexikem je v plánu Švédská rally, před kterou bude po jednom dni testovat Juho Hänninen i Thierry Neuville. Oba jezdci mají za cíl ujet co možná nejvíc kilometrů v ostré soutěži.
"V první řadě chceme mít dobrou spolehlivost. Letos chceme pracovat na konkurenceschopnosti. Pro nás je důležité testovat v soutěžních podmínkách, protože teprve při nich se ukáží věci, které v testech nezjistíte. Proto chceme získat co nejvíc informací, abychom ke konci sezony byli konkurenceschopní."
Jezdců mají Korejci opravdu hodně
Monačan už má s projekty WRC hodně zkušeností, a tak by měl velmi dobře odhadnout, kde se skrývá největší potenciál: "Abychom vylepšili trakci, potřebujeme pracovat na zavěšení a diferenciálech. To platí i pro motor. I zde můžeme z mého pohledu ještě přidat."
Aby tým měl opravdu dostatek informací, chtěl by Nandan už zkraje léta začít v evropských soutěžích nasazovat 3. auto: "Na toto rozhodnutí je ale zatím brzy. Pro další auto bychom museli připravit také týmovou strukturu a potřebné množství dílů," připoměl pro 'Motorsport aktuell'.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.