Osm let spolupracoval Mads Ostberg s anglickými týmy v MS. Teď Nor změnil tým a pomalu si u Citroënu zvyká na francouzský životní styl.
Pro letošek se 26letému Norovi podařilo to, o čemž snil už delší dobu, u Citroënu se stal členem továrního týmu. "Je to velmi přátelský tým. Už na prvním testu mi byl každý velmi nápomocný a na tom se doposud nic nezměnilo. Mám rád tu atmosféru a samozřejmě si vždycky ráno musíme s každým podat ruku a nesmíte také zapomenout dát ženám pusu. Život zde není v tomto ohledu tak špatný," říká Mads Ostberg.
Čas na přípravu pro sezonu byl hodně omezený. Na zvyknutí si na nový speciál DS3 WRC tak měl jen několik testovacích dní. "Musím přiznat, že jsem byl na cestě na shakedown na Monte hodně nervózní. Bylo to zvláštní. Vše pro mě bylo nové a já jsem potřeboval jeden průjezd, abych ze sebe tuto nervozitu setřásl a pak už to bylo opravdu dobré. Každé kolo na shakedownu nás bavilo a já byl na náš výsledek pyšný, protože na testech nebyla přímá možnost srovnání. Jednoduše jsem nevěděl, jak rychlý jsem skutečně byl.
Jezdecký pocit je v DS3 WRC úplně jiný než ve Fiestě RS WRC, člověk jednoduše neví, jestli je rychlý nebo ne. I přesto se mi ulevilo, že jsme se mohli pořádně projet." Ve srovnání s loňskou sezonou není jiný jen jezdecký styl: "Všechno je jiné, přenos výkonu, pocit při brzdách, pozice v autě, volant. Ve srovnání s Fordem je hodně rozdílů. Ale líbí se mi to."
Zvykat si musel například i na tréninkové auto: "Citroën používá Mitsubishi Evo jako tréninkové auto. U M-Sportu se používají Volva. Ale Evo je lehčí a tužší. Více se podobá našemu závodnímu autu a dává vám lepší pocit," říká Nor, který si stále více zvyká na francouzské prostředí. "Ve spoustě oblastí je to úplně rozdílný svět, ale baví mě to a všimnete si, jak blízce spolu zde lidé spolupracují. To je, stejně jako v každém jiném týmu, důležitý bod pro to, abyste vyhrávali závody."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.