Jaké jsou dle Ostberga rozdíly mezi Fiestou a DS3, M-Sportem a Citroënem?

Ostberg, Mads
Ostberg, Mads, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 27. ledna 2014 19:54
Sdílej:

Osm let spolupracoval Mads Ostberg s anglickými týmy v MS. Teď Nor změnil tým a pomalu si u Citroënu zvyká na francouzský životní styl.

Pro letošek se 26letému Norovi podařilo to, o čemž snil už delší dobu, u Citroënu se stal členem továrního týmu. "Je to velmi přátelský tým. Už na prvním testu mi byl každý velmi nápomocný a na tom se doposud nic nezměnilo. Mám rád tu atmosféru a samozřejmě si vždycky ráno musíme s každým podat ruku a nesmíte také zapomenout dát ženám pusu. Život zde není v tomto ohledu tak špatný," říká Mads Ostberg. 

Čas na přípravu pro sezonu byl hodně omezený. Na zvyknutí si na nový speciál DS3 WRC tak měl jen několik testovacích dní. "Musím přiznat, že jsem byl na cestě na shakedown na Monte hodně nervózní. Bylo to zvláštní. Vše pro mě bylo nové a já jsem potřeboval jeden průjezd, abych ze sebe tuto nervozitu setřásl a pak už to bylo opravdu dobré. Každé kolo na shakedownu nás bavilo a já byl na náš výsledek pyšný, protože na testech nebyla přímá možnost srovnání. Jednoduše jsem nevěděl, jak rychlý jsem skutečně byl. 

Jezdecký pocit je v DS3 WRC úplně jiný než ve Fiestě RS WRC, člověk jednoduše neví, jestli je rychlý nebo ne. I přesto se mi ulevilo, že jsme se mohli pořádně projet." Ve srovnání s loňskou sezonou není jiný jen jezdecký styl: "Všechno je jiné, přenos výkonu, pocit při brzdách, pozice v autě, volant. Ve srovnání s Fordem je hodně rozdílů. Ale líbí se mi to."

Zvykat si musel například i na tréninkové auto: "Citroën používá Mitsubishi Evo jako tréninkové auto. U M-Sportu se používají Volva. Ale Evo je lehčí a tužší. Více se podobá našemu závodnímu autu a dává vám lepší pocit," říká Nor, který si stále více zvyká na francouzské prostředí. "Ve spoustě oblastí je to úplně rozdílný svět, ale baví mě to a všimnete si, jak blízce spolu zde lidé spolupracují. To je, stejně jako v každém jiném týmu, důležitý bod pro to, abyste vyhrávali závody."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.