Osm let spolupracoval Mads Ostberg s anglickými týmy v MS. Teď Nor změnil tým a pomalu si u Citroënu zvyká na francouzský životní styl.
Pro letošek se 26letému Norovi podařilo to, o čemž snil už delší dobu, u Citroënu se stal členem továrního týmu. "Je to velmi přátelský tým. Už na prvním testu mi byl každý velmi nápomocný a na tom se doposud nic nezměnilo. Mám rád tu atmosféru a samozřejmě si vždycky ráno musíme s každým podat ruku a nesmíte také zapomenout dát ženám pusu. Život zde není v tomto ohledu tak špatný," říká Mads Ostberg.
Čas na přípravu pro sezonu byl hodně omezený. Na zvyknutí si na nový speciál DS3 WRC tak měl jen několik testovacích dní. "Musím přiznat, že jsem byl na cestě na shakedown na Monte hodně nervózní. Bylo to zvláštní. Vše pro mě bylo nové a já jsem potřeboval jeden průjezd, abych ze sebe tuto nervozitu setřásl a pak už to bylo opravdu dobré. Každé kolo na shakedownu nás bavilo a já byl na náš výsledek pyšný, protože na testech nebyla přímá možnost srovnání. Jednoduše jsem nevěděl, jak rychlý jsem skutečně byl.
Jezdecký pocit je v DS3 WRC úplně jiný než ve Fiestě RS WRC, člověk jednoduše neví, jestli je rychlý nebo ne. I přesto se mi ulevilo, že jsme se mohli pořádně projet." Ve srovnání s loňskou sezonou není jiný jen jezdecký styl: "Všechno je jiné, přenos výkonu, pocit při brzdách, pozice v autě, volant. Ve srovnání s Fordem je hodně rozdílů. Ale líbí se mi to."
Zvykat si musel například i na tréninkové auto: "Citroën používá Mitsubishi Evo jako tréninkové auto. U M-Sportu se používají Volva. Ale Evo je lehčí a tužší. Více se podobá našemu závodnímu autu a dává vám lepší pocit," říká Nor, který si stále více zvyká na francouzské prostředí. "Ve spoustě oblastí je to úplně rozdílný svět, ale baví mě to a všimnete si, jak blízce spolu zde lidé spolupracují. To je, stejně jako v každém jiném týmu, důležitý bod pro to, abyste vyhrávali závody."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.