Osm let spolupracoval Mads Ostberg s anglickými týmy v MS. Teď Nor změnil tým a pomalu si u Citroënu zvyká na francouzský životní styl.
Pro letošek se 26letému Norovi podařilo to, o čemž snil už delší dobu, u Citroënu se stal členem továrního týmu. "Je to velmi přátelský tým. Už na prvním testu mi byl každý velmi nápomocný a na tom se doposud nic nezměnilo. Mám rád tu atmosféru a samozřejmě si vždycky ráno musíme s každým podat ruku a nesmíte také zapomenout dát ženám pusu. Život zde není v tomto ohledu tak špatný," říká Mads Ostberg.
Čas na přípravu pro sezonu byl hodně omezený. Na zvyknutí si na nový speciál DS3 WRC tak měl jen několik testovacích dní. "Musím přiznat, že jsem byl na cestě na shakedown na Monte hodně nervózní. Bylo to zvláštní. Vše pro mě bylo nové a já jsem potřeboval jeden průjezd, abych ze sebe tuto nervozitu setřásl a pak už to bylo opravdu dobré. Každé kolo na shakedownu nás bavilo a já byl na náš výsledek pyšný, protože na testech nebyla přímá možnost srovnání. Jednoduše jsem nevěděl, jak rychlý jsem skutečně byl.
Jezdecký pocit je v DS3 WRC úplně jiný než ve Fiestě RS WRC, člověk jednoduše neví, jestli je rychlý nebo ne. I přesto se mi ulevilo, že jsme se mohli pořádně projet." Ve srovnání s loňskou sezonou není jiný jen jezdecký styl: "Všechno je jiné, přenos výkonu, pocit při brzdách, pozice v autě, volant. Ve srovnání s Fordem je hodně rozdílů. Ale líbí se mi to."
Zvykat si musel například i na tréninkové auto: "Citroën používá Mitsubishi Evo jako tréninkové auto. U M-Sportu se používají Volva. Ale Evo je lehčí a tužší. Více se podobá našemu závodnímu autu a dává vám lepší pocit," říká Nor, který si stále více zvyká na francouzské prostředí. "Ve spoustě oblastí je to úplně rozdílný svět, ale baví mě to a všimnete si, jak blízce spolu zde lidé spolupracují. To je, stejně jako v každém jiném týmu, důležitý bod pro to, abyste vyhrávali závody."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?