Osm let spolupracoval Mads Ostberg s anglickými týmy v MS. Teď Nor změnil tým a pomalu si u Citroënu zvyká na francouzský životní styl.
Pro letošek se 26letému Norovi podařilo to, o čemž snil už delší dobu, u Citroënu se stal členem továrního týmu. "Je to velmi přátelský tým. Už na prvním testu mi byl každý velmi nápomocný a na tom se doposud nic nezměnilo. Mám rád tu atmosféru a samozřejmě si vždycky ráno musíme s každým podat ruku a nesmíte také zapomenout dát ženám pusu. Život zde není v tomto ohledu tak špatný," říká Mads Ostberg.
Čas na přípravu pro sezonu byl hodně omezený. Na zvyknutí si na nový speciál DS3 WRC tak měl jen několik testovacích dní. "Musím přiznat, že jsem byl na cestě na shakedown na Monte hodně nervózní. Bylo to zvláštní. Vše pro mě bylo nové a já jsem potřeboval jeden průjezd, abych ze sebe tuto nervozitu setřásl a pak už to bylo opravdu dobré. Každé kolo na shakedownu nás bavilo a já byl na náš výsledek pyšný, protože na testech nebyla přímá možnost srovnání. Jednoduše jsem nevěděl, jak rychlý jsem skutečně byl.
Jezdecký pocit je v DS3 WRC úplně jiný než ve Fiestě RS WRC, člověk jednoduše neví, jestli je rychlý nebo ne. I přesto se mi ulevilo, že jsme se mohli pořádně projet." Ve srovnání s loňskou sezonou není jiný jen jezdecký styl: "Všechno je jiné, přenos výkonu, pocit při brzdách, pozice v autě, volant. Ve srovnání s Fordem je hodně rozdílů. Ale líbí se mi to."
Zvykat si musel například i na tréninkové auto: "Citroën používá Mitsubishi Evo jako tréninkové auto. U M-Sportu se používají Volva. Ale Evo je lehčí a tužší. Více se podobá našemu závodnímu autu a dává vám lepší pocit," říká Nor, který si stále více zvyká na francouzské prostředí. "Ve spoustě oblastí je to úplně rozdílný svět, ale baví mě to a všimnete si, jak blízce spolu zde lidé spolupracují. To je, stejně jako v každém jiném týmu, důležitý bod pro to, abyste vyhrávali závody."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?