Kvůli zranění z nehody muselo být řazení na Kubicově vozu pozměněno. Právě o těchto změnách se v servisním parku Rally Monte Carlo hodně diskutovalo, a tak se německý server rallye-magazin.de zeptal přímo Christiana Loriauxe, který je u M-Sportu odpovědný za technický vývoj vozů.
Díky výjimce od FIA může být každé auto Roberta Kubici upraveno tak, že Polák nemusí zraněnou rukou používat řadící páku sekvenčního řazení, ale místo toho řadí pádlem pod volantem, které je umístěno u jeho levé ruky.
"Mechanicky probíhá změna rychlostního stupně pomocí kompresoru. My používáme pneumatický systém, Citroën používal hydraulický. Musíme pro to upravit elektroniku, aby docházelo k požadovanému časovému zpoždění. Toto zpoždění musí být, aby neměl Robert oproti ostatním jezdcům výhodu. Momentálně je ta prodleva při řazení trošku delší, než by být mohla, takže je to určitá nevýhoda," připusitl Christian Loriaux.
Podle něj za to může krátká doba na přípravu a slibuje zlepšení: "Momentálně s tím Robert jede dobře, ale díky pozdní dohodě jsme neměli dostatek času na to, abychom systém vyvinuli. Vlastně jsme měli jenom 5 dní na to, abychom celý systém do vozu namontovali a pak už jsme vyrazili k první rally. Bez debaty na tom ještě musíme zapracovat."
I přes hubený rozpočet plánuje M-Sport v letošním roce vylepšení pro všechny Fiesty RS WRC. "Máme ještě dva žolíky pro rok 2014, které využijeme. Jeden z nich použijeme pro podvozek, jeden pro motor. Zatím ale ještě nevíme konkrétně na co. Na nový vzhled vozu nepotřebujeme žolíka, protože ten už je homologovaný."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?