Kvůli zranění z nehody muselo být řazení na Kubicově vozu pozměněno. Právě o těchto změnách se v servisním parku Rally Monte Carlo hodně diskutovalo, a tak se německý server rallye-magazin.de zeptal přímo Christiana Loriauxe, který je u M-Sportu odpovědný za technický vývoj vozů.
Díky výjimce od FIA může být každé auto Roberta Kubici upraveno tak, že Polák nemusí zraněnou rukou používat řadící páku sekvenčního řazení, ale místo toho řadí pádlem pod volantem, které je umístěno u jeho levé ruky.
"Mechanicky probíhá změna rychlostního stupně pomocí kompresoru. My používáme pneumatický systém, Citroën používal hydraulický. Musíme pro to upravit elektroniku, aby docházelo k požadovanému časovému zpoždění. Toto zpoždění musí být, aby neměl Robert oproti ostatním jezdcům výhodu. Momentálně je ta prodleva při řazení trošku delší, než by být mohla, takže je to určitá nevýhoda," připusitl Christian Loriaux.
Podle něj za to může krátká doba na přípravu a slibuje zlepšení: "Momentálně s tím Robert jede dobře, ale díky pozdní dohodě jsme neměli dostatek času na to, abychom systém vyvinuli. Vlastně jsme měli jenom 5 dní na to, abychom celý systém do vozu namontovali a pak už jsme vyrazili k první rally. Bez debaty na tom ještě musíme zapracovat."
I přes hubený rozpočet plánuje M-Sport v letošním roce vylepšení pro všechny Fiesty RS WRC. "Máme ještě dva žolíky pro rok 2014, které využijeme. Jeden z nich použijeme pro podvozek, jeden pro motor. Zatím ale ještě nevíme konkrétně na co. Na nový vzhled vozu nepotřebujeme žolíka, protože ten už je homologovaný."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?