Kvůli zranění z nehody muselo být řazení na Kubicově vozu pozměněno. Právě o těchto změnách se v servisním parku Rally Monte Carlo hodně diskutovalo, a tak se německý server rallye-magazin.de zeptal přímo Christiana Loriauxe, který je u M-Sportu odpovědný za technický vývoj vozů.
Díky výjimce od FIA může být každé auto Roberta Kubici upraveno tak, že Polák nemusí zraněnou rukou používat řadící páku sekvenčního řazení, ale místo toho řadí pádlem pod volantem, které je umístěno u jeho levé ruky.
"Mechanicky probíhá změna rychlostního stupně pomocí kompresoru. My používáme pneumatický systém, Citroën používal hydraulický. Musíme pro to upravit elektroniku, aby docházelo k požadovanému časovému zpoždění. Toto zpoždění musí být, aby neměl Robert oproti ostatním jezdcům výhodu. Momentálně je ta prodleva při řazení trošku delší, než by být mohla, takže je to určitá nevýhoda," připusitl Christian Loriaux.
Podle něj za to může krátká doba na přípravu a slibuje zlepšení: "Momentálně s tím Robert jede dobře, ale díky pozdní dohodě jsme neměli dostatek času na to, abychom systém vyvinuli. Vlastně jsme měli jenom 5 dní na to, abychom celý systém do vozu namontovali a pak už jsme vyrazili k první rally. Bez debaty na tom ještě musíme zapracovat."
I přes hubený rozpočet plánuje M-Sport v letošním roce vylepšení pro všechny Fiesty RS WRC. "Máme ještě dva žolíky pro rok 2014, které využijeme. Jeden z nich použijeme pro podvozek, jeden pro motor. Zatím ale ještě nevíme konkrétně na co. Na nový vzhled vozu nepotřebujeme žolíka, protože ten už je homologovaný."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.