M-Sport dokáže vylepšit převodovku u Kubici, ale pro Monte Carlo to ještě nestihl

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
iM2 16. ledna 2014 21:46
Sdílej:

Kvůli zranění z nehody muselo být řazení na Kubicově vozu pozměněno. Právě o těchto změnách se v servisním parku Rally Monte Carlo hodně diskutovalo, a tak se německý server rallye-magazin.de zeptal přímo Christiana Loriauxe, který je u M-Sportu odpovědný za technický vývoj vozů.

Díky výjimce od FIA může být každé auto Roberta Kubici upraveno tak, že Polák nemusí zraněnou rukou používat řadící páku sekvenčního řazení, ale místo toho řadí pádlem pod volantem, které je umístěno u jeho levé ruky. 

"Mechanicky probíhá změna rychlostního stupně pomocí kompresoru. My používáme pneumatický systém, Citroën používal hydraulický. Musíme pro to upravit elektroniku, aby docházelo k požadovanému časovému zpoždění. Toto zpoždění musí být, aby neměl Robert oproti ostatním jezdcům výhodu. Momentálně je ta prodleva při řazení trošku delší, než by být mohla, takže je to určitá nevýhoda," připusitl Christian Loriaux.

Podle něj za to může krátká doba na přípravu a slibuje zlepšení: "Momentálně s tím Robert jede dobře, ale díky pozdní dohodě jsme neměli dostatek času na to, abychom systém vyvinuli. Vlastně jsme měli jenom 5 dní na to, abychom celý systém do vozu namontovali a pak už jsme vyrazili k první rally. Bez debaty na tom ještě musíme zapracovat."

I přes hubený rozpočet plánuje M-Sport v letošním roce vylepšení pro všechny Fiesty RS WRC. "Máme ještě dva žolíky pro rok 2014, které využijeme. Jeden z nich použijeme pro podvozek, jeden pro motor. Zatím ale ještě nevíme konkrétně na co. Na nový vzhled vozu nepotřebujeme žolíka, protože ten už je homologovaný." 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.