Na otázku, jaké podmínky si pro Rally Monte Carlo přeje, zná Mads Ostberg jen jedinou odpověď - sníh, sníh a ještě jednou sníh. Však se, vzhledem k norské národnosti, není čemu divit.
Ač se to může zdát překvapivé, tak Mads Ostberg na Monte Carlu debutoval teprve vloni. Na svůj první průjezd kultovní vložkou 'Col de Turini' asi nezapomene: "Myslel jsem si, že jsem ztratil několik minut, protože jsem měl opravdu problém s přilnavostí. S autem jsem opravdu bojoval a měl jsem dojem bezradnosti.
Na konci zkoušky jsem byl tak frustrovaný, že jsem si sundal helmu a hlavu jsem měl v dlaních. Jenže pak přišel někdo a řekl mi, že jsem zajel nejrychlejší čas a byl nejrychlejší [nakonec jej přeskočil ještě Bryan Bouffier]."
Není tedy překvapením, že si nový tovární jezdec Citroënu přeje sněhové podmínky i pro letošní rok: "Kdybych si mohl vybrat počasí, pak bych zvolil co možná nejvíc sněhu," říká Nor. Podle předpovědi bychom se ale letos tolika sněhu, jako bylo vloni, dočkat neměli. Melo by se jet spíše na suchých, mokrých nebo mírně zasněžených tratích. Ale známe meteorologické předpovědi...
Kdyby pořádně nasněžilo, Mads by byl moc rád
Na Monte Carlu nikdo nikdy neví, co přijde za další zatáčkou. Citroën se během testování snažil nasimulovat všechny možné situace. Tým vyslal Nora na suchý asfalt se sněhovými pneumatiky s hřeby nebo jezdil se slicky na sněhu: "Se slicky na sněhu jsem si nevedl špatně, i když to občas byla spíše otázka přežití.
V novém autě jsem ještě neujel tolik kilometrů, ale během testů jsem měl dobrý pocit. Citroën DS3 WRC je opravdu stabilní auto s velmi silným motorem," zakončil povídání před startem Mads, který má zkušenosti ještě s vozy od Prodrivu (Subaru Impreza různých evolucí) a M-Sportu (Ford Fiesta RS WRC).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?