Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je po prvních týdnech spolupráce s Polákem Robertem Kubicou nadšen. Polákovi věří.
V letošní sezoně se Robert Kubica poprvé v životě zúčastní všech soutěží MS a hned se speciálem kategorie WRC. Bude se jednat o Ford Fiesta RS WRC připravený britským M-Sportem. Pro bývalého jezdce Formule 1 tak dochází ke změně týmu po prvním roce účinkování ve WRC. První týdny u M-Sportu proběhly dobře o čemž nakonec svědčí také úspěch na Jänneru.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je fascinován nadšením a smyslem pro detail, který u svého svěřence vidí. "Co mě opravdu šokovalo, je jeho oddanost a nasazení. Například posledně byl u nás do jedenácti do večera na dílně a pracoval s inženýry na ruční brzdě a řadícím mechanismu, protože má na pravé ruce stále určitá omezení," řekl Wilson na Autosport-Show v Birminghamu.
Svoje nadšení Polák ukázal i v Rakousku, kde v cestě za vítězstvím v poslední RZ předvedl několik spektakulárních smyků, i přesto byl rychlejší než všichni ostatní. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že jel s v podstatě továrním autem. V příštích měsících ho čeká sběr zkušeností ve WRC. Wilson však jeho talentu věří. "Když se podíváme na jeho výkony z minulého týdne, tak byly celkově velmi, velmi silné. To nejlepší ukázal na konci. Využil svých byť omezených zkušeností k fantastické volbě gum."
Na poslední RZ totiž Polák jel s autem obutým do kombinace zimních gum a pneumatik s hroty. Gumy navíc obul diagonálně, což mu zřejmě dost pomohlo v cestě za vítězstvím. Wilson dodává: "Ještě nikdo nejel s vozem RRC časy tak blízké vozům WRC. Ve druhé polovině sezony, kdy se pojedou i nějaké asfaltové rally, které už zná, bude opravdu silným."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?