Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je po prvních týdnech spolupráce s Polákem Robertem Kubicou nadšen. Polákovi věří.
V letošní sezoně se Robert Kubica poprvé v životě zúčastní všech soutěží MS a hned se speciálem kategorie WRC. Bude se jednat o Ford Fiesta RS WRC připravený britským M-Sportem. Pro bývalého jezdce Formule 1 tak dochází ke změně týmu po prvním roce účinkování ve WRC. První týdny u M-Sportu proběhly dobře o čemž nakonec svědčí také úspěch na Jänneru.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je fascinován nadšením a smyslem pro detail, který u svého svěřence vidí. "Co mě opravdu šokovalo, je jeho oddanost a nasazení. Například posledně byl u nás do jedenácti do večera na dílně a pracoval s inženýry na ruční brzdě a řadícím mechanismu, protože má na pravé ruce stále určitá omezení," řekl Wilson na Autosport-Show v Birminghamu.
Svoje nadšení Polák ukázal i v Rakousku, kde v cestě za vítězstvím v poslední RZ předvedl několik spektakulárních smyků, i přesto byl rychlejší než všichni ostatní. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že jel s v podstatě továrním autem. V příštích měsících ho čeká sběr zkušeností ve WRC. Wilson však jeho talentu věří. "Když se podíváme na jeho výkony z minulého týdne, tak byly celkově velmi, velmi silné. To nejlepší ukázal na konci. Využil svých byť omezených zkušeností k fantastické volbě gum."
Na poslední RZ totiž Polák jel s autem obutým do kombinace zimních gum a pneumatik s hroty. Gumy navíc obul diagonálně, což mu zřejmě dost pomohlo v cestě za vítězstvím. Wilson dodává: "Ještě nikdo nejel s vozem RRC časy tak blízké vozům WRC. Ve druhé polovině sezony, kdy se pojedou i nějaké asfaltové rally, které už zná, bude opravdu silným."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?