Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je po prvních týdnech spolupráce s Polákem Robertem Kubicou nadšen. Polákovi věří.
V letošní sezoně se Robert Kubica poprvé v životě zúčastní všech soutěží MS a hned se speciálem kategorie WRC. Bude se jednat o Ford Fiesta RS WRC připravený britským M-Sportem. Pro bývalého jezdce Formule 1 tak dochází ke změně týmu po prvním roce účinkování ve WRC. První týdny u M-Sportu proběhly dobře o čemž nakonec svědčí také úspěch na Jänneru.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je fascinován nadšením a smyslem pro detail, který u svého svěřence vidí. "Co mě opravdu šokovalo, je jeho oddanost a nasazení. Například posledně byl u nás do jedenácti do večera na dílně a pracoval s inženýry na ruční brzdě a řadícím mechanismu, protože má na pravé ruce stále určitá omezení," řekl Wilson na Autosport-Show v Birminghamu.
Svoje nadšení Polák ukázal i v Rakousku, kde v cestě za vítězstvím v poslední RZ předvedl několik spektakulárních smyků, i přesto byl rychlejší než všichni ostatní. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že jel s v podstatě továrním autem. V příštích měsících ho čeká sběr zkušeností ve WRC. Wilson však jeho talentu věří. "Když se podíváme na jeho výkony z minulého týdne, tak byly celkově velmi, velmi silné. To nejlepší ukázal na konci. Využil svých byť omezených zkušeností k fantastické volbě gum."
Na poslední RZ totiž Polák jel s autem obutým do kombinace zimních gum a pneumatik s hroty. Gumy navíc obul diagonálně, což mu zřejmě dost pomohlo v cestě za vítězstvím. Wilson dodává: "Ještě nikdo nejel s vozem RRC časy tak blízké vozům WRC. Ve druhé polovině sezony, kdy se pojedou i nějaké asfaltové rally, které už zná, bude opravdu silným."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?