Robert Kubica získal v neděli vítězství v Jänner rally, divákům přihlížejícím kolem tratí předváděl občas jízdu hodně na hraně. Za svůj výkon byl posléze oceněn cenou Colin McRae Flat Out Trophy. Polak si ale hlavně cení získaných zkušeností.
"Měli jsme velkou krizovku, na trati byla mlha. Musím se za to omluvit Maciejovi [Szczepaniakovi]. Abych byl upřímný, zkušenosti pro mě znamenají více než vítězství. Proto to [zkušenosti] jsme sem přijeli," řekl Robert Kubica v cíli soutěže. "Podmínky byly velmi těžké a na spoustě míst jsme dostali velký aquaplanig. Na trati je vše - asfalt, šotolina, sníh, led," popisoval trable v cíli RZ17.
"Velmi těžko se v těchto podmínkách odhaduje úroveň přilnavosti. Asi pět kilometru po startu jsme měli velký moment," řekl Robert v cíli RZ2. O míře jeho nasazení svědčí i přiložená videa.
V cíli soutěže obdržel Robert z rukou dvojnásobného mistra světa, Marcuse Grönholma, Colin McRae Flat Out Trophy. Ta se uděluje jezdci, který v dané soutěži jel v podobném stylu, jako jezdíval mistr světa z roku 1995, Colin McRae.
"Určitě je skvělé dostat tuto cenu. Vloni jsem ji dostal na Kanárských ostrovech, ale tam jsem o vítězství přišel, takže tentokrát je to lepší. Colin vždy jezdil hodně rychle a spektakulárně. Když jsem byl malý, tak jsem hrával PC hru s jeho jménem. Byl skvělou osobností a opravdu nám všem moc chybí," říká Polák.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?