Mads Ostberg se rozplývá nad Citroënem DS3 WRC a pro novou sezonu si tudíž velmi věří. První jízdy s francouzským vozem byly hodně slibné.
Po obtížné sezoně s M-Sportem se Mads Ostberg rozhodl přestoupit k Citroënu. Na novou sezonu se Nor už hodně těší: "Je to skvělé. Jsem moc rád a hrdý na to, že jsem součástí týmu. S Citroënem jsme nalezli dobré řešení. Jsou to pro mě radostné dny. S Yvesem jsme již nějakou dobu jednali. Nevěděli jsme ale přesně, jak by spolupráce vypadala.
Asi před dvěma týdny jsme učinili interní rozhodnutí. Chtěl jsem tam [k Citroënu], chtěl jsem změnit tým. Pro nás bylo jasné, že tento krok chceme učinit. S Citroënem máme dobrou smlouvu. Pořád se musím usmívat."
V předešlých třech letech jezdil vítěz Rally Portugal 2012 s Fordem Fiesta RS WRC: "S Fordem jsem zažil dobré roky. Je to dobrý tým a jsme pořád kamarádi. Pro změnu týmu ale není mnoho času, vždyť letní pauza je delší jako ta zimní mezi sezonami. V rallysportu neustále mluvíte s každým a pořád se může naskytnout nová příležitost. Bylo to těžké rozhodnutí, ale s výsledkem jsem nakonec spokojený."
DS3 WRC byla až doposud úspěšnějším vozem než Fiesta RS WRC, pro Madse jde ale o kompletně nové auto, se kterým se již během prvních testů svezl: "Bylo to neuvěřitelné. Prvně jsem byl trošku nervozní. Někteří jezdci měli s DS3 WRC problémy, jiní s ní byli neskutečně rychlí. Člověk by si tedy mohl myslet, že se s autem bude jezdít trošku obtížně. Tým mi ale k tomu řekl, že mému stylu auto musí sedět. Byl jsem ale trošku nervozní.
Hned od začátku jsem cítil, že je to auto jiné, ale neuvěřitelné. Jezdil jsem den a půl a zkoušel si na všechno zvyknout. Motor, převodovka i brzdy jsou kompletně jiné. Auto jako celek je lepší. Po obědě jsem se ale ve voze cítil už normálně. Takže už první den byl neuvěřitelný.
Druhý den už jsem byl ve voze jako doma. Auto jsem si dobře nastavil. Jasně, auto pořád neumím na 100 %, ale druhý den byl dost dobrý. Měli jsme dobrý test a vyzkoušeli si různé věci. Mám pocit, že mi toto auto sedí hodně dobře. Především na asfaltu mi dává hodně důvěry. Věřím mu mnohem víc než Fiestě.
Fiesta RS WRC na asfaltu za DS3 WRC zaostává, míní Ostberg
Asfalt není můj nejoblíbenější povrch. Auto i tým mě ale dobře podpořily, takže jsem si jízdu na něm užíval. Po prvním svezení bych řekl, že mi auto dobře sedí a zvykl jsem si na něj. Myslím, že zvládnu v nové sezoně vyhrát. Jsou soutěže, kde bychom měli být schopni bojovat o vítězství.
Tým je fantastický a velmi profesionální. Mají velký smysl pro detail. Chápu, proč byl Citroën tak úspěšný. Je hezké sedět ve stejném autě jako Loeb a jiní jezdci. Až začně sezona, snad se budu v autě cítit už úplně normálně."
Mads ještě doplnil, že neví, co měl Mikko Hirvonen, kterému se s DS3 WRC dařilo mnohem méně než s Fiestou RS WRC, za problémy. Pro něj a jeho norské partnery je důležité, aby se občas objevil i v Norsku, o tom také s týmem Citroën již jednal. Ostberg by také rád odjel v rámci přípravy na asfaltovou část MS také jednu asfaltovou soutěž, v úvahu připadá Česko nebo Německo.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.