Mads Ostberg se rozplývá nad Citroënem DS3 WRC a pro novou sezonu si tudíž velmi věří. První jízdy s francouzským vozem byly hodně slibné.
Po obtížné sezoně s M-Sportem se Mads Ostberg rozhodl přestoupit k Citroënu. Na novou sezonu se Nor už hodně těší: "Je to skvělé. Jsem moc rád a hrdý na to, že jsem součástí týmu. S Citroënem jsme nalezli dobré řešení. Jsou to pro mě radostné dny. S Yvesem jsme již nějakou dobu jednali. Nevěděli jsme ale přesně, jak by spolupráce vypadala.
Asi před dvěma týdny jsme učinili interní rozhodnutí. Chtěl jsem tam [k Citroënu], chtěl jsem změnit tým. Pro nás bylo jasné, že tento krok chceme učinit. S Citroënem máme dobrou smlouvu. Pořád se musím usmívat."
V předešlých třech letech jezdil vítěz Rally Portugal 2012 s Fordem Fiesta RS WRC: "S Fordem jsem zažil dobré roky. Je to dobrý tým a jsme pořád kamarádi. Pro změnu týmu ale není mnoho času, vždyť letní pauza je delší jako ta zimní mezi sezonami. V rallysportu neustále mluvíte s každým a pořád se může naskytnout nová příležitost. Bylo to těžké rozhodnutí, ale s výsledkem jsem nakonec spokojený."
DS3 WRC byla až doposud úspěšnějším vozem než Fiesta RS WRC, pro Madse jde ale o kompletně nové auto, se kterým se již během prvních testů svezl: "Bylo to neuvěřitelné. Prvně jsem byl trošku nervozní. Někteří jezdci měli s DS3 WRC problémy, jiní s ní byli neskutečně rychlí. Člověk by si tedy mohl myslet, že se s autem bude jezdít trošku obtížně. Tým mi ale k tomu řekl, že mému stylu auto musí sedět. Byl jsem ale trošku nervozní.
Hned od začátku jsem cítil, že je to auto jiné, ale neuvěřitelné. Jezdil jsem den a půl a zkoušel si na všechno zvyknout. Motor, převodovka i brzdy jsou kompletně jiné. Auto jako celek je lepší. Po obědě jsem se ale ve voze cítil už normálně. Takže už první den byl neuvěřitelný.
Druhý den už jsem byl ve voze jako doma. Auto jsem si dobře nastavil. Jasně, auto pořád neumím na 100 %, ale druhý den byl dost dobrý. Měli jsme dobrý test a vyzkoušeli si různé věci. Mám pocit, že mi toto auto sedí hodně dobře. Především na asfaltu mi dává hodně důvěry. Věřím mu mnohem víc než Fiestě.
Fiesta RS WRC na asfaltu za DS3 WRC zaostává, míní Ostberg
Asfalt není můj nejoblíbenější povrch. Auto i tým mě ale dobře podpořily, takže jsem si jízdu na něm užíval. Po prvním svezení bych řekl, že mi auto dobře sedí a zvykl jsem si na něj. Myslím, že zvládnu v nové sezoně vyhrát. Jsou soutěže, kde bychom měli být schopni bojovat o vítězství.
Tým je fantastický a velmi profesionální. Mají velký smysl pro detail. Chápu, proč byl Citroën tak úspěšný. Je hezké sedět ve stejném autě jako Loeb a jiní jezdci. Až začně sezona, snad se budu v autě cítit už úplně normálně."
Mads ještě doplnil, že neví, co měl Mikko Hirvonen, kterému se s DS3 WRC dařilo mnohem méně než s Fiestou RS WRC, za problémy. Pro něj a jeho norské partnery je důležité, aby se občas objevil i v Norsku, o tom také s týmem Citroën již jednal. Ostberg by také rád odjel v rámci přípravy na asfaltovou část MS také jednu asfaltovou soutěž, v úvahu připadá Česko nebo Německo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.