Mads Ostberg se rozplývá nad Citroënem DS3 WRC a pro novou sezonu si tudíž velmi věří. První jízdy s francouzským vozem byly hodně slibné.
Po obtížné sezoně s M-Sportem se Mads Ostberg rozhodl přestoupit k Citroënu. Na novou sezonu se Nor už hodně těší: "Je to skvělé. Jsem moc rád a hrdý na to, že jsem součástí týmu. S Citroënem jsme nalezli dobré řešení. Jsou to pro mě radostné dny. S Yvesem jsme již nějakou dobu jednali. Nevěděli jsme ale přesně, jak by spolupráce vypadala.
Asi před dvěma týdny jsme učinili interní rozhodnutí. Chtěl jsem tam [k Citroënu], chtěl jsem změnit tým. Pro nás bylo jasné, že tento krok chceme učinit. S Citroënem máme dobrou smlouvu. Pořád se musím usmívat."
V předešlých třech letech jezdil vítěz Rally Portugal 2012 s Fordem Fiesta RS WRC: "S Fordem jsem zažil dobré roky. Je to dobrý tým a jsme pořád kamarádi. Pro změnu týmu ale není mnoho času, vždyť letní pauza je delší jako ta zimní mezi sezonami. V rallysportu neustále mluvíte s každým a pořád se může naskytnout nová příležitost. Bylo to těžké rozhodnutí, ale s výsledkem jsem nakonec spokojený."
DS3 WRC byla až doposud úspěšnějším vozem než Fiesta RS WRC, pro Madse jde ale o kompletně nové auto, se kterým se již během prvních testů svezl: "Bylo to neuvěřitelné. Prvně jsem byl trošku nervozní. Někteří jezdci měli s DS3 WRC problémy, jiní s ní byli neskutečně rychlí. Člověk by si tedy mohl myslet, že se s autem bude jezdít trošku obtížně. Tým mi ale k tomu řekl, že mému stylu auto musí sedět. Byl jsem ale trošku nervozní.
Hned od začátku jsem cítil, že je to auto jiné, ale neuvěřitelné. Jezdil jsem den a půl a zkoušel si na všechno zvyknout. Motor, převodovka i brzdy jsou kompletně jiné. Auto jako celek je lepší. Po obědě jsem se ale ve voze cítil už normálně. Takže už první den byl neuvěřitelný.
Druhý den už jsem byl ve voze jako doma. Auto jsem si dobře nastavil. Jasně, auto pořád neumím na 100 %, ale druhý den byl dost dobrý. Měli jsme dobrý test a vyzkoušeli si různé věci. Mám pocit, že mi toto auto sedí hodně dobře. Především na asfaltu mi dává hodně důvěry. Věřím mu mnohem víc než Fiestě.
Fiesta RS WRC na asfaltu za DS3 WRC zaostává, míní Ostberg
Asfalt není můj nejoblíbenější povrch. Auto i tým mě ale dobře podpořily, takže jsem si jízdu na něm užíval. Po prvním svezení bych řekl, že mi auto dobře sedí a zvykl jsem si na něj. Myslím, že zvládnu v nové sezoně vyhrát. Jsou soutěže, kde bychom měli být schopni bojovat o vítězství.
Tým je fantastický a velmi profesionální. Mají velký smysl pro detail. Chápu, proč byl Citroën tak úspěšný. Je hezké sedět ve stejném autě jako Loeb a jiní jezdci. Až začně sezona, snad se budu v autě cítit už úplně normálně."
Mads ještě doplnil, že neví, co měl Mikko Hirvonen, kterému se s DS3 WRC dařilo mnohem méně než s Fiestou RS WRC, za problémy. Pro něj a jeho norské partnery je důležité, aby se občas objevil i v Norsku, o tom také s týmem Citroën již jednal. Ostberg by také rád odjel v rámci přípravy na asfaltovou část MS také jednu asfaltovou soutěž, v úvahu připadá Česko nebo Německo.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.