Mads Ostberg se rozplývá nad Citroënem DS3 WRC a pro novou sezonu si tudíž velmi věří. První jízdy s francouzským vozem byly hodně slibné.
Po obtížné sezoně s M-Sportem se Mads Ostberg rozhodl přestoupit k Citroënu. Na novou sezonu se Nor už hodně těší: "Je to skvělé. Jsem moc rád a hrdý na to, že jsem součástí týmu. S Citroënem jsme nalezli dobré řešení. Jsou to pro mě radostné dny. S Yvesem jsme již nějakou dobu jednali. Nevěděli jsme ale přesně, jak by spolupráce vypadala.
Asi před dvěma týdny jsme učinili interní rozhodnutí. Chtěl jsem tam [k Citroënu], chtěl jsem změnit tým. Pro nás bylo jasné, že tento krok chceme učinit. S Citroënem máme dobrou smlouvu. Pořád se musím usmívat."
V předešlých třech letech jezdil vítěz Rally Portugal 2012 s Fordem Fiesta RS WRC: "S Fordem jsem zažil dobré roky. Je to dobrý tým a jsme pořád kamarádi. Pro změnu týmu ale není mnoho času, vždyť letní pauza je delší jako ta zimní mezi sezonami. V rallysportu neustále mluvíte s každým a pořád se může naskytnout nová příležitost. Bylo to těžké rozhodnutí, ale s výsledkem jsem nakonec spokojený."
DS3 WRC byla až doposud úspěšnějším vozem než Fiesta RS WRC, pro Madse jde ale o kompletně nové auto, se kterým se již během prvních testů svezl: "Bylo to neuvěřitelné. Prvně jsem byl trošku nervozní. Někteří jezdci měli s DS3 WRC problémy, jiní s ní byli neskutečně rychlí. Člověk by si tedy mohl myslet, že se s autem bude jezdít trošku obtížně. Tým mi ale k tomu řekl, že mému stylu auto musí sedět. Byl jsem ale trošku nervozní.
Hned od začátku jsem cítil, že je to auto jiné, ale neuvěřitelné. Jezdil jsem den a půl a zkoušel si na všechno zvyknout. Motor, převodovka i brzdy jsou kompletně jiné. Auto jako celek je lepší. Po obědě jsem se ale ve voze cítil už normálně. Takže už první den byl neuvěřitelný.
Druhý den už jsem byl ve voze jako doma. Auto jsem si dobře nastavil. Jasně, auto pořád neumím na 100 %, ale druhý den byl dost dobrý. Měli jsme dobrý test a vyzkoušeli si různé věci. Mám pocit, že mi toto auto sedí hodně dobře. Především na asfaltu mi dává hodně důvěry. Věřím mu mnohem víc než Fiestě.
Fiesta RS WRC na asfaltu za DS3 WRC zaostává, míní Ostberg
Asfalt není můj nejoblíbenější povrch. Auto i tým mě ale dobře podpořily, takže jsem si jízdu na něm užíval. Po prvním svezení bych řekl, že mi auto dobře sedí a zvykl jsem si na něj. Myslím, že zvládnu v nové sezoně vyhrát. Jsou soutěže, kde bychom měli být schopni bojovat o vítězství.
Tým je fantastický a velmi profesionální. Mají velký smysl pro detail. Chápu, proč byl Citroën tak úspěšný. Je hezké sedět ve stejném autě jako Loeb a jiní jezdci. Až začně sezona, snad se budu v autě cítit už úplně normálně."
Mads ještě doplnil, že neví, co měl Mikko Hirvonen, kterému se s DS3 WRC dařilo mnohem méně než s Fiestou RS WRC, za problémy. Pro něj a jeho norské partnery je důležité, aby se občas objevil i v Norsku, o tom také s týmem Citroën již jednal. Ostberg by také rád odjel v rámci přípravy na asfaltovou část MS také jednu asfaltovou soutěž, v úvahu připadá Česko nebo Německo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?