Matton se bál, že Ostbergovi DS3 WRC nemusí sednout, Meeke bude potřebovat čas

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 26. prosince 2013 20:54
Sdílej:

Šéf Citroënu pro motorsport, Yves Matton, angažoval pro novou sezonu kompletně novou sestavu - Meeke a Ostberg. Jde o poměrně riskantní volbu?

Tip: Proč nevyšla jednání s Kubicou a Polák od Citroënu odchází se dozvíte zde

Po dlouhá léta platila dvojice Citroën-Loeb za neporazitelnou. Pro rok 2014 se cíle týmu mění. Pro WRC není vítězství titulu stanoveno jako cíl sezony 2014, tým se chce pokusit zabojovat o vítězství v nějakém závodu. Mads Ostberg a Kris Meeke se mají hlavně učit.

Pouze Kris Meeke má, byť velmi omezené, zkušenosti s DS3 WRC: "Časem se jednání vykrystalizovala s trojicí jezdců - Meeke, Ostberg a Kubica. V Madsovi a Krisovi máme, myslím, s ohledem na naše cíle dobrou dvojici, která sedí naší filozofii.

Přirozeně chceme vyhrát nějakou soutěž. Pozitivní je, že Mads byl hned po prvním testu s DS3 WRC spokojen. Filozofie Citroënu je přitom trošku odlišná od ostatních aut. Měl jsem strach, že bude potřebovat čas. Ale bylo to opravdu dobré. Nebudeme zastírat, že se s Madsem o něco ve Švédsku pokusíme. V minulých letech byl na této soutěži na podiích. Soutěž je ale v kalendáři hodně brzy," přiznává Yves Matton.

DS3 WRC má být hodně "Loebovská", Citroën musí najít jezdce, kterým bude auto vyhovovat

"Úroveň jezdců chceme krok po kroku vylepšovat, abychom dosáhli na nějaké vítězství. S Krisem to bude chtít trošku času. Budeme se na to koncentrovat. Máme určitě věci, na kterých budeme s Krisem pracovat. Víme, že má rychlost, ale má i jisté problémy. Budeme na nich pracovat."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.