Společně vyhráli titul ve WRC2 a v roce 2014 chtěli postoupit o stupeň výš. Jenže pak se objevily problémy mezi hlavním sponzorem a cesty Citroënu a Roberta Kubici se rozešly.
Příští rok pojede Robert Kubica ve Fordu Fiesta RS WRC týmu M-Sport, přitom to dlouho vypadalo, že bude pokračovat s Citroënem. Díky skvělým výsledkům vybojoval Polák letos s francouzským vozem titul ve WRC2 a to i navzdory tomu, že s rallysportem měl do této sezony velmi malé zkušenosti.
"Bylo to opravdu odvážné, když jsme se jej vloni napodzim zeptali, jestli by nechtěl jet v našem autě Rally du Var. Ale vyšlo to a začali jsme jednat o této sezoně. Předtím ještě nikdy Robert nejel na šotolinové soutěži. Věděli jsme, že je na asfaltu velmi rychlý, ale co předvedl na šotolině... Enormě se zlepšil a pracoval neskutečně tvrdě.
Jsme velmi hrdí na to, že jsme mu umožnili získat jeho první mezinárodní titul. Bohůžel však příští rok spolupracovat nebudeme. Není to chyba Citroënu ani Roberta, problém byl mezi sponzory," odhaluje šéf týmu Citroën, Yves Matton. Belgičan pokračuje a dává vinu osobnímu sponzorovi Kubici, společnosti Lotos.
Polská petrolejářská společnost si s největší pravděpodobností během jednání stanovila podmínku, kterou ve Francii nemohli akceptovat. S největší pravděpodobností šlo o to, že Citroën má dlouholetého partnera francouzskou petrolejářskou společnost Total. "Total se hodně snažil, aby byl ochotný akceptovat Lotos jako sponzora Roberta Kubici. Ale Lotos nechtěl nic měnit, a tak nebylo možné pokračovat. Total je sponzorem Citroënu již 45 let. Jednání jsme tedy museli ukončit."
Díky tomu se Kubica odebral i s Lotosem k M-Sportu. Citroën se rozhodl vsadit místo něj na Krise Meekea, který také prokazoval velmi solidní rychlost: "Kris je rychlý, ale měl několik problémů. Na nich musíme zapracovat," poukazuje na slabou konstantnost výkonů 34 letého jezdce Matton. Ten na sebe neupozornil jen rychlostí ale také několika nehodami.
Také kvůli finančním aspektům Matton doufá, že se Meeke zlepší: "Momentálně máme k dispozici 7 šasi. Šest z nich nasadíme v soutěžích, s jedním se počítá jako se záložním. Snad nám to bude na sezonu 2014 stačit."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.