Proč se Kubica rozešel po úspěšné sezoně s Citroënem?

Kubica, Robert - Baran, Maciej
Kubica, Robert - Baran, Maciej , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 21. prosince 2013 14:38
Sdílej:

Společně vyhráli titul ve WRC2 a v roce 2014 chtěli postoupit o stupeň výš. Jenže pak se objevily problémy mezi hlavním sponzorem a cesty Citroënu a Roberta Kubici se rozešly.

Příští rok pojede Robert Kubica ve Fordu Fiesta RS WRC týmu M-Sport, přitom to dlouho vypadalo, že bude pokračovat s Citroënem. Díky skvělým výsledkům vybojoval Polák letos s francouzským vozem titul ve WRC2 a to i navzdory tomu, že s rallysportem měl do této sezony velmi malé zkušenosti.

"Bylo to opravdu odvážné, když jsme se jej vloni napodzim zeptali, jestli by nechtěl jet v našem autě Rally du Var. Ale vyšlo to a začali jsme jednat o této sezoně. Předtím ještě nikdy Robert nejel na šotolinové soutěži. Věděli jsme, že je na asfaltu velmi rychlý, ale co předvedl na šotolině... Enormě se zlepšil a pracoval neskutečně tvrdě.

Jsme velmi hrdí na to, že jsme mu umožnili získat jeho první mezinárodní titul. Bohůžel však příští rok spolupracovat nebudeme. Není to chyba Citroënu ani Roberta, problém byl mezi sponzory," odhaluje šéf týmu Citroën, Yves Matton. Belgičan pokračuje a dává vinu osobnímu sponzorovi Kubici, společnosti Lotos.

Polská petrolejářská společnost si s největší pravděpodobností během jednání stanovila podmínku, kterou ve Francii nemohli akceptovat. S největší pravděpodobností šlo o to, že Citroën má dlouholetého partnera francouzskou petrolejářskou společnost Total. "Total se hodně snažil, aby byl ochotný akceptovat Lotos jako sponzora Roberta Kubici. Ale Lotos nechtěl nic měnit, a tak nebylo možné pokračovat. Total je sponzorem Citroënu již 45 let. Jednání jsme tedy museli ukončit."

Díky tomu se Kubica odebral i s Lotosem k M-Sportu. Citroën se rozhodl vsadit místo něj na Krise Meekea, který také prokazoval velmi solidní rychlost: "Kris je rychlý, ale měl několik problémů. Na nich musíme zapracovat," poukazuje na slabou konstantnost výkonů 34 letého jezdce Matton. Ten na sebe neupozornil jen rychlostí ale také několika nehodami. 

Také kvůli finančním aspektům Matton doufá, že se Meeke zlepší: "Momentálně máme k dispozici 7 šasi. Šest z nich nasadíme v soutěžích, s jedním se počítá jako se záložním. Snad nám to bude na sezonu 2014 stačit."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.