Společně vyhráli titul ve WRC2 a v roce 2014 chtěli postoupit o stupeň výš. Jenže pak se objevily problémy mezi hlavním sponzorem a cesty Citroënu a Roberta Kubici se rozešly.
Příští rok pojede Robert Kubica ve Fordu Fiesta RS WRC týmu M-Sport, přitom to dlouho vypadalo, že bude pokračovat s Citroënem. Díky skvělým výsledkům vybojoval Polák letos s francouzským vozem titul ve WRC2 a to i navzdory tomu, že s rallysportem měl do této sezony velmi malé zkušenosti.
"Bylo to opravdu odvážné, když jsme se jej vloni napodzim zeptali, jestli by nechtěl jet v našem autě Rally du Var. Ale vyšlo to a začali jsme jednat o této sezoně. Předtím ještě nikdy Robert nejel na šotolinové soutěži. Věděli jsme, že je na asfaltu velmi rychlý, ale co předvedl na šotolině... Enormě se zlepšil a pracoval neskutečně tvrdě.
Jsme velmi hrdí na to, že jsme mu umožnili získat jeho první mezinárodní titul. Bohůžel však příští rok spolupracovat nebudeme. Není to chyba Citroënu ani Roberta, problém byl mezi sponzory," odhaluje šéf týmu Citroën, Yves Matton. Belgičan pokračuje a dává vinu osobnímu sponzorovi Kubici, společnosti Lotos.
Polská petrolejářská společnost si s největší pravděpodobností během jednání stanovila podmínku, kterou ve Francii nemohli akceptovat. S největší pravděpodobností šlo o to, že Citroën má dlouholetého partnera francouzskou petrolejářskou společnost Total. "Total se hodně snažil, aby byl ochotný akceptovat Lotos jako sponzora Roberta Kubici. Ale Lotos nechtěl nic měnit, a tak nebylo možné pokračovat. Total je sponzorem Citroënu již 45 let. Jednání jsme tedy museli ukončit."
Díky tomu se Kubica odebral i s Lotosem k M-Sportu. Citroën se rozhodl vsadit místo něj na Krise Meekea, který také prokazoval velmi solidní rychlost: "Kris je rychlý, ale měl několik problémů. Na nich musíme zapracovat," poukazuje na slabou konstantnost výkonů 34 letého jezdce Matton. Ten na sebe neupozornil jen rychlostí ale také několika nehodami.
Také kvůli finančním aspektům Matton doufá, že se Meeke zlepší: "Momentálně máme k dispozici 7 šasi. Šest z nich nasadíme v soutěžích, s jedním se počítá jako se záložním. Snad nám to bude na sezonu 2014 stačit."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.