Proč se Kubica rozešel po úspěšné sezoně s Citroënem?

Kubica, Robert - Baran, Maciej
Kubica, Robert - Baran, Maciej , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 21. prosince 2013 14:38
Sdílej:

Společně vyhráli titul ve WRC2 a v roce 2014 chtěli postoupit o stupeň výš. Jenže pak se objevily problémy mezi hlavním sponzorem a cesty Citroënu a Roberta Kubici se rozešly.

Příští rok pojede Robert Kubica ve Fordu Fiesta RS WRC týmu M-Sport, přitom to dlouho vypadalo, že bude pokračovat s Citroënem. Díky skvělým výsledkům vybojoval Polák letos s francouzským vozem titul ve WRC2 a to i navzdory tomu, že s rallysportem měl do této sezony velmi malé zkušenosti.

"Bylo to opravdu odvážné, když jsme se jej vloni napodzim zeptali, jestli by nechtěl jet v našem autě Rally du Var. Ale vyšlo to a začali jsme jednat o této sezoně. Předtím ještě nikdy Robert nejel na šotolinové soutěži. Věděli jsme, že je na asfaltu velmi rychlý, ale co předvedl na šotolině... Enormě se zlepšil a pracoval neskutečně tvrdě.

Jsme velmi hrdí na to, že jsme mu umožnili získat jeho první mezinárodní titul. Bohůžel však příští rok spolupracovat nebudeme. Není to chyba Citroënu ani Roberta, problém byl mezi sponzory," odhaluje šéf týmu Citroën, Yves Matton. Belgičan pokračuje a dává vinu osobnímu sponzorovi Kubici, společnosti Lotos.

Polská petrolejářská společnost si s největší pravděpodobností během jednání stanovila podmínku, kterou ve Francii nemohli akceptovat. S největší pravděpodobností šlo o to, že Citroën má dlouholetého partnera francouzskou petrolejářskou společnost Total. "Total se hodně snažil, aby byl ochotný akceptovat Lotos jako sponzora Roberta Kubici. Ale Lotos nechtěl nic měnit, a tak nebylo možné pokračovat. Total je sponzorem Citroënu již 45 let. Jednání jsme tedy museli ukončit."

Díky tomu se Kubica odebral i s Lotosem k M-Sportu. Citroën se rozhodl vsadit místo něj na Krise Meekea, který také prokazoval velmi solidní rychlost: "Kris je rychlý, ale měl několik problémů. Na nich musíme zapracovat," poukazuje na slabou konstantnost výkonů 34 letého jezdce Matton. Ten na sebe neupozornil jen rychlostí ale také několika nehodami. 

Také kvůli finančním aspektům Matton doufá, že se Meeke zlepší: "Momentálně máme k dispozici 7 šasi. Šest z nich nasadíme v soutěžích, s jedním se počítá jako se záložním. Snad nám to bude na sezonu 2014 stačit."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.