Od vážné nehody je hybnost pravé ruky Roberta Kubici omezená. FIA proto musela značkám Citroën [2013] a Ford/M-Sport [2014] udělit povolení, která umožňují změnu řazení a používání ruční brzdy.
Některá média psala o tom, že Volkswagen podal protest proti systému, který Kubica používá. Německý tým si však vyžádal od FIA pouze vysvětlení ohledně toho, že změny nepřinesou jezdci žádnou časovou výhodu na trati. Budoucím startům s Fordem Fiesta RS WRC tak nic nebrání v cestě.
"Při jednání o nasazení tohoto systému jsme získali ze 14 možných 13 hlasů pro. Šéf Volkswagenu, Jost Capito, se chtěl jenom ujistit, že tyto provedené úpravy nepřinesou na tratích rychlostních zkoušek žádnou časovou výhodu. Navíc celý systém byl odstouhlasen již vloni a Robert s ním pak ve WRC2 získal titul, takže se jednalo prakticky jen o formalitu. Není žádný problém, který by stál startům Roberta v našem týmu M-Sport s vozem Ford Fiesta RS WRC v cestě. Všichni se tak můžeme těšit na novou sezonu," zní vyjádření šéfa M-Sport, Malcolma Wilsona, k celé situaci.
Od FIA povolené změny na voze, které jsme mohli vidět i ve skončené sezoně na Citroënu DS3 RRC Kubici, jsou v podstatě jen jakýmsi ulehčením pro handicapovaného pilota. Místo sekvenční řadící páky jsou ve speciálu vedle volantu na levé straně pádla pod volantem. Čas potřebný na přeřazení je však stejný jako u sekvenčního řazení pákou, aby tak Kubica nemohl mít žádnou výhodu. Pak ještě došlo k předělání hydraulické ruční brzdy tak, aby za ní Polák nemusel tahat, ale tlačil jí dopředu. Ve Wales Rally GB se Kubica svezl i s modifikovaným speciálem DS3 WRC. Příští rok ho čekají starty s Fiestou RS WRC M-Sportu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.