Volkswagen požádal FIA o vysvětlení změn v řazení pro Kubicu, neprotestoval

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 15. prosince 2013 16:14
Sdílej:

Od vážné nehody je hybnost pravé ruky Roberta Kubici omezená. FIA proto musela značkám Citroën [2013] a Ford/M-Sport [2014] udělit povolení, která umožňují změnu řazení a používání ruční brzdy.

Některá média psala o tom, že Volkswagen podal protest proti systému, který Kubica používá. Německý tým si však vyžádal od FIA pouze vysvětlení ohledně toho, že změny nepřinesou jezdci žádnou časovou výhodu na trati. Budoucím startům s Fordem Fiesta RS WRC tak nic nebrání v cestě.

"Při jednání o nasazení tohoto systému jsme získali ze 14 možných 13 hlasů pro. Šéf Volkswagenu, Jost Capito, se chtěl jenom ujistit, že tyto provedené úpravy nepřinesou na tratích rychlostních zkoušek žádnou časovou výhodu. Navíc celý systém byl odstouhlasen již vloni a Robert s ním pak ve WRC2 získal titul, takže se jednalo prakticky jen o formalitu. Není žádný problém, který by stál startům Roberta v našem týmu M-Sport s vozem Ford Fiesta RS WRC v cestě. Všichni se tak můžeme těšit na novou sezonu," zní vyjádření šéfa M-Sport, Malcolma Wilsona, k celé situaci. 

Od FIA povolené změny na voze, které jsme mohli vidět i ve skončené sezoně na Citroënu DS3 RRC Kubici, jsou v podstatě jen jakýmsi ulehčením pro handicapovaného pilota. Místo sekvenční řadící páky jsou ve speciálu vedle volantu na levé straně pádla pod volantem. Čas potřebný na přeřazení je však stejný jako u sekvenčního řazení pákou, aby tak Kubica nemohl mít žádnou výhodu. Pak ještě došlo k předělání hydraulické ruční brzdy tak, aby za ní Polák nemusel tahat, ale tlačil jí dopředu. Ve Wales Rally GB se Kubica svezl i s modifikovaným speciálem DS3 WRC. Příští rok ho čekají starty s Fiestou RS WRC M-Sportu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.