Od vážné nehody je hybnost pravé ruky Roberta Kubici omezená. FIA proto musela značkám Citroën [2013] a Ford/M-Sport [2014] udělit povolení, která umožňují změnu řazení a používání ruční brzdy.
Některá média psala o tom, že Volkswagen podal protest proti systému, který Kubica používá. Německý tým si však vyžádal od FIA pouze vysvětlení ohledně toho, že změny nepřinesou jezdci žádnou časovou výhodu na trati. Budoucím startům s Fordem Fiesta RS WRC tak nic nebrání v cestě.
"Při jednání o nasazení tohoto systému jsme získali ze 14 možných 13 hlasů pro. Šéf Volkswagenu, Jost Capito, se chtěl jenom ujistit, že tyto provedené úpravy nepřinesou na tratích rychlostních zkoušek žádnou časovou výhodu. Navíc celý systém byl odstouhlasen již vloni a Robert s ním pak ve WRC2 získal titul, takže se jednalo prakticky jen o formalitu. Není žádný problém, který by stál startům Roberta v našem týmu M-Sport s vozem Ford Fiesta RS WRC v cestě. Všichni se tak můžeme těšit na novou sezonu," zní vyjádření šéfa M-Sport, Malcolma Wilsona, k celé situaci.
Od FIA povolené změny na voze, které jsme mohli vidět i ve skončené sezoně na Citroënu DS3 RRC Kubici, jsou v podstatě jen jakýmsi ulehčením pro handicapovaného pilota. Místo sekvenční řadící páky jsou ve speciálu vedle volantu na levé straně pádla pod volantem. Čas potřebný na přeřazení je však stejný jako u sekvenčního řazení pákou, aby tak Kubica nemohl mít žádnou výhodu. Pak ještě došlo k předělání hydraulické ruční brzdy tak, aby za ní Polák nemusel tahat, ale tlačil jí dopředu. Ve Wales Rally GB se Kubica svezl i s modifikovaným speciálem DS3 WRC. Příští rok ho čekají starty s Fiestou RS WRC M-Sportu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?