Od vážné nehody je hybnost pravé ruky Roberta Kubici omezená. FIA proto musela značkám Citroën [2013] a Ford/M-Sport [2014] udělit povolení, která umožňují změnu řazení a používání ruční brzdy.
Některá média psala o tom, že Volkswagen podal protest proti systému, který Kubica používá. Německý tým si však vyžádal od FIA pouze vysvětlení ohledně toho, že změny nepřinesou jezdci žádnou časovou výhodu na trati. Budoucím startům s Fordem Fiesta RS WRC tak nic nebrání v cestě.
"Při jednání o nasazení tohoto systému jsme získali ze 14 možných 13 hlasů pro. Šéf Volkswagenu, Jost Capito, se chtěl jenom ujistit, že tyto provedené úpravy nepřinesou na tratích rychlostních zkoušek žádnou časovou výhodu. Navíc celý systém byl odstouhlasen již vloni a Robert s ním pak ve WRC2 získal titul, takže se jednalo prakticky jen o formalitu. Není žádný problém, který by stál startům Roberta v našem týmu M-Sport s vozem Ford Fiesta RS WRC v cestě. Všichni se tak můžeme těšit na novou sezonu," zní vyjádření šéfa M-Sport, Malcolma Wilsona, k celé situaci.
Od FIA povolené změny na voze, které jsme mohli vidět i ve skončené sezoně na Citroënu DS3 RRC Kubici, jsou v podstatě jen jakýmsi ulehčením pro handicapovaného pilota. Místo sekvenční řadící páky jsou ve speciálu vedle volantu na levé straně pádla pod volantem. Čas potřebný na přeřazení je však stejný jako u sekvenčního řazení pákou, aby tak Kubica nemohl mít žádnou výhodu. Pak ještě došlo k předělání hydraulické ruční brzdy tak, aby za ní Polák nemusel tahat, ale tlačil jí dopředu. Ve Wales Rally GB se Kubica svezl i s modifikovaným speciálem DS3 WRC. Příští rok ho čekají starty s Fiestou RS WRC M-Sportu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.