AKTUALIZOVÁNO; Tým M-Sport dnes oficiálně prezentoval svoji jezdeckou sestavu pro šampionát WRC v roce 2014. Za hlavní tým pojedou Mikko Hirvonen a Elfyn Evans, ve druhém týmu pojede Robert Kubica.
Za hlavní tým M-Sport World Rally Team pojedou Mikko Hirvonen a Elfyn Evans. Jednání o titulárním sponzorovi tohoto týmu zatím stále probíhají. Za druhý tým, o jehož starty se také bude starat M-Sport, pojede Robert Kubica - tým pojede pod názvem Lotos World Rally Team.
Mikko Hirvonen se vrací do britského týmu po dvou letech od Citroënu. Za Ford jezdil v letech 2006 - 2011. Za tu dobu pro tým získal 11 vítězství v soutěžích MS (celkem má na svém kontě 12 vítězství), několikrát se stal vice-mistrem světa a v roce 2009 prohrál se Sébastienem Loebem pouze o jediný bod: "Být zpět ve Fiestě RS WRC to zní jako vrátit se domů.
Předešlé dva roky byly pro mě a Jarma [Lehtinena] hodně dobré. Avšak i přesto, že si z nich odnášíme spoustu vzpomínek, tak jsme nedosáhli toho, čeho jsme chtěli. Návrat k M-Sportu nám dává možnost se o to znovu pokusit. Je to pro nás nový start ve voze, který známe. Jsme velmi motivováni vyhrát a dáme do toho všechno."
Také s Fiestou RS WRC vybojoval Mikko Hirvonen titul vice-mistra světa, v roce 2011 mu na Loeba chybělo 8 bodů
Ve druhém továrním autě pojede Elfyn Evans, který byl už v roce 2012 podporován M-Sportem při startech ve WRC2. Na Sardinii zaskočil na poslední chvíli také za Nassera Al-Attiyaha a vyjel hned 6. místo. 24 letý Welšan je synem mistra Velké Británie pro rok 1996 Gwyndafa Evanse: "Nejskvělejší věcí na tomto programu je, že nám dává čas. Celý tým stojí za námi a jde o dlouhodobý plán, který by nás měl dostat tam, kde bychom být chtěli.
Tohle je teprve první krok a já moc děkuji šéfovi týmu Malcolmu Wilsonovi a týmu M-Sport za důvěru, kterou mi dali. Jasně, určitě si neděláme iluze o tom, že to bude jednoduchý rok. Je třeba na něj pohlížet jako na učednický rok. Ve WRC je hodně specifických podniků, které jsem nikdy nejel. První půlka roku bude o tom dojíždět do cíle. Získané zkušenosti se mi pak budou hodit dál. Mít Mikka a Jarma v týmu je skvělé. Oni vědí, jak vyhrát soutěž MS a my se od nich můžeme hodně naučit."
Na Sardinii zaskočil za Al-Attiyaha Elfyn Evans a výsledkem bylo 6. místo
Ve třetím autě servisovaném M-Sportem, tým ale ponese názem Lotos World Rally Team, uvidíme Roberta Kubicu. Polák letos získal titul ve WRC2 s Citroënem, v roce 2014 ale bude jezdit s WRC od Fordu. Smlouva je podepsána na všech 13 soutěží MS. Kubica vloni v létě s M-Sportem testoval na asfaltu a okamžitě zajížděl rychlejší časy než tehdejší tovární piloti týmu, Jari-Matti Latvala a Petter Solberg.
Kubica si Ford Fiesta RS WRC vyzkoušel v roce 2012 během asfaltového testu
Pro vstup do rally ale zvolil Citroën a mix soutěží ERC a WRC. "Jsem opravdu rád, že odjedu všech 13 soutěží MS s Fordem Fiesta RS WRC. Podpora ze strany mého partnera, společnosti Lotos, a znalosti týmu M-Sport vytvoří solidní základ, na kterém budu stavět. Už se těším na zisk dalších zkušeností s vozem WRC."
A co před novou sezonou říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Pro šampionát FIA World Rally Championship 2014 jsme se rozhodli pro mix mládí a zkušeností. Mikko [Hirvonen] byl vždy populárním členem týmu. V minulosti si zde vedl dobře a dokázal nám, že má potenciál bojovat o vítězství na mnoha soutěžích roku. Všichni víme, čeho je za volantem Fiesty RS WRC schopen. Ze svých ambicí a odhodlání vyhrát neztratil nic.
Jsem také rád, že můžu oznámit Elfyna [Evanse] do druhé Fiesty týmu M-Sport. Nemám žádné pochyby o tom, že je na tuto příležitost připraven. Během sezony ukázal, že je silný jak po psychické stránce a rychle se učí a získává při tom silné výsledky. Už se těším na sledování toho, jak se bude vyvíjet a ačkoliv neočekáváme, že letos bude bojovat o nějaké vítězství, tak jeho talent nakonec může přinést několik překvapení. Pro Elfyna [Evanse] a Dana [Barritta - spolujezdec] máme dlouhodobý plán a toto je pouze první krok v cestě za úspěchem v šampionátu."
A jak se šéf M-Sportu těší na spolupráci s Robertem Kubicou? "Jsem nadšený, že Robert bude příští rok závodit s Fiestou RS WRC. Od té doby, co zkraje tohoto roku přišel do WRC, tak jsme ho hodně chtěli mít u nás a myslím, že od něj v roce 2014 můžeme očekávat pár skvělých věcí. Stačí se jen podívat na cestu, jakou se připravoval na rok 2013, abyste pochopili, co to pro něj vše znamená. Má touhu a je hladový, což nevidíte u každého jezdce. Plně důvěřuji, že mu M-Sport bude schopen nabídnout správné vybavení, aby se posunul dopředu."
Původní zpráva z 12. 12. 2013:
Francouzský server AUTOhebdo.fr přináší zprávu, že by měl zítra M-Sport představit svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. Podle jejich informací pojedou za britský tým reprezentující Ford Mikko Hirvonen, Robert Kubica a Elfyn Evans.
První jméno by mělo být jasné - Mikko Hirvonen. Fin by se tak po dvou spíše neúspěšných letech u Citroënu vrátil do týmu, ve kterém jezdil dlouhá léta předtím. Druhé jméno zatím odmítá kdokoliv jakkoliv komentovat. Avšak podle Francouzů by jím měl být Elfyn Evans, syn bývalého mistra Velké Británie (1996) a také továrního jezdce Seatu v MS, Gwyndafa Evanse.
Elfynovi bude 25 a je v současnosti největší nadějí britského rallysportu. V roce 2012 se stal Juniorským mistrem světa (4 vítězství z 6 soutěží) a letos bojoval ve WRC2.
Také Robert Kubica by se měl stát členem týmu M-Sport pro příští rok. Polák by měl jezdit se třetím vozem Ford Fiesta RS WRC týmu v barvách jeho privátního sponzora, petrolejářské společnosti Lotos.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.