AKTUALIZOVÁNO; Tým M-Sport dnes oficiálně prezentoval svoji jezdeckou sestavu pro šampionát WRC v roce 2014. Za hlavní tým pojedou Mikko Hirvonen a Elfyn Evans, ve druhém týmu pojede Robert Kubica.
Za hlavní tým M-Sport World Rally Team pojedou Mikko Hirvonen a Elfyn Evans. Jednání o titulárním sponzorovi tohoto týmu zatím stále probíhají. Za druhý tým, o jehož starty se také bude starat M-Sport, pojede Robert Kubica - tým pojede pod názvem Lotos World Rally Team.
Mikko Hirvonen se vrací do britského týmu po dvou letech od Citroënu. Za Ford jezdil v letech 2006 - 2011. Za tu dobu pro tým získal 11 vítězství v soutěžích MS (celkem má na svém kontě 12 vítězství), několikrát se stal vice-mistrem světa a v roce 2009 prohrál se Sébastienem Loebem pouze o jediný bod: "Být zpět ve Fiestě RS WRC to zní jako vrátit se domů.
Předešlé dva roky byly pro mě a Jarma [Lehtinena] hodně dobré. Avšak i přesto, že si z nich odnášíme spoustu vzpomínek, tak jsme nedosáhli toho, čeho jsme chtěli. Návrat k M-Sportu nám dává možnost se o to znovu pokusit. Je to pro nás nový start ve voze, který známe. Jsme velmi motivováni vyhrát a dáme do toho všechno."
Také s Fiestou RS WRC vybojoval Mikko Hirvonen titul vice-mistra světa, v roce 2011 mu na Loeba chybělo 8 bodů
Ve druhém továrním autě pojede Elfyn Evans, který byl už v roce 2012 podporován M-Sportem při startech ve WRC2. Na Sardinii zaskočil na poslední chvíli také za Nassera Al-Attiyaha a vyjel hned 6. místo. 24 letý Welšan je synem mistra Velké Británie pro rok 1996 Gwyndafa Evanse: "Nejskvělejší věcí na tomto programu je, že nám dává čas. Celý tým stojí za námi a jde o dlouhodobý plán, který by nás měl dostat tam, kde bychom být chtěli.
Tohle je teprve první krok a já moc děkuji šéfovi týmu Malcolmu Wilsonovi a týmu M-Sport za důvěru, kterou mi dali. Jasně, určitě si neděláme iluze o tom, že to bude jednoduchý rok. Je třeba na něj pohlížet jako na učednický rok. Ve WRC je hodně specifických podniků, které jsem nikdy nejel. První půlka roku bude o tom dojíždět do cíle. Získané zkušenosti se mi pak budou hodit dál. Mít Mikka a Jarma v týmu je skvělé. Oni vědí, jak vyhrát soutěž MS a my se od nich můžeme hodně naučit."
Na Sardinii zaskočil za Al-Attiyaha Elfyn Evans a výsledkem bylo 6. místo
Ve třetím autě servisovaném M-Sportem, tým ale ponese názem Lotos World Rally Team, uvidíme Roberta Kubicu. Polák letos získal titul ve WRC2 s Citroënem, v roce 2014 ale bude jezdit s WRC od Fordu. Smlouva je podepsána na všech 13 soutěží MS. Kubica vloni v létě s M-Sportem testoval na asfaltu a okamžitě zajížděl rychlejší časy než tehdejší tovární piloti týmu, Jari-Matti Latvala a Petter Solberg.
Kubica si Ford Fiesta RS WRC vyzkoušel v roce 2012 během asfaltového testu
Pro vstup do rally ale zvolil Citroën a mix soutěží ERC a WRC. "Jsem opravdu rád, že odjedu všech 13 soutěží MS s Fordem Fiesta RS WRC. Podpora ze strany mého partnera, společnosti Lotos, a znalosti týmu M-Sport vytvoří solidní základ, na kterém budu stavět. Už se těším na zisk dalších zkušeností s vozem WRC."
A co před novou sezonou říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Pro šampionát FIA World Rally Championship 2014 jsme se rozhodli pro mix mládí a zkušeností. Mikko [Hirvonen] byl vždy populárním členem týmu. V minulosti si zde vedl dobře a dokázal nám, že má potenciál bojovat o vítězství na mnoha soutěžích roku. Všichni víme, čeho je za volantem Fiesty RS WRC schopen. Ze svých ambicí a odhodlání vyhrát neztratil nic.
Jsem také rád, že můžu oznámit Elfyna [Evanse] do druhé Fiesty týmu M-Sport. Nemám žádné pochyby o tom, že je na tuto příležitost připraven. Během sezony ukázal, že je silný jak po psychické stránce a rychle se učí a získává při tom silné výsledky. Už se těším na sledování toho, jak se bude vyvíjet a ačkoliv neočekáváme, že letos bude bojovat o nějaké vítězství, tak jeho talent nakonec může přinést několik překvapení. Pro Elfyna [Evanse] a Dana [Barritta - spolujezdec] máme dlouhodobý plán a toto je pouze první krok v cestě za úspěchem v šampionátu."
A jak se šéf M-Sportu těší na spolupráci s Robertem Kubicou? "Jsem nadšený, že Robert bude příští rok závodit s Fiestou RS WRC. Od té doby, co zkraje tohoto roku přišel do WRC, tak jsme ho hodně chtěli mít u nás a myslím, že od něj v roce 2014 můžeme očekávat pár skvělých věcí. Stačí se jen podívat na cestu, jakou se připravoval na rok 2013, abyste pochopili, co to pro něj vše znamená. Má touhu a je hladový, což nevidíte u každého jezdce. Plně důvěřuji, že mu M-Sport bude schopen nabídnout správné vybavení, aby se posunul dopředu."
Původní zpráva z 12. 12. 2013:
Francouzský server AUTOhebdo.fr přináší zprávu, že by měl zítra M-Sport představit svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. Podle jejich informací pojedou za britský tým reprezentující Ford Mikko Hirvonen, Robert Kubica a Elfyn Evans.
První jméno by mělo být jasné - Mikko Hirvonen. Fin by se tak po dvou spíše neúspěšných letech u Citroënu vrátil do týmu, ve kterém jezdil dlouhá léta předtím. Druhé jméno zatím odmítá kdokoliv jakkoliv komentovat. Avšak podle Francouzů by jím měl být Elfyn Evans, syn bývalého mistra Velké Británie (1996) a také továrního jezdce Seatu v MS, Gwyndafa Evanse.
Elfynovi bude 25 a je v současnosti největší nadějí britského rallysportu. V roce 2012 se stal Juniorským mistrem světa (4 vítězství z 6 soutěží) a letos bojoval ve WRC2.
Také Robert Kubica by se měl stát členem týmu M-Sport pro příští rok. Polák by měl jezdit se třetím vozem Ford Fiesta RS WRC týmu v barvách jeho privátního sponzora, petrolejářské společnosti Lotos.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.