PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZOVÁNO; Hyundai dnes ve svém evropském centru oficiálně představuje nový Hyundai i20 WRC a tým.
Tip: Pod článkem nalenzete fotogalerii vozu i20 WRC včetně posádek.
Jak jsme vás informovali již níž, tak bylo dnes v Alzenau potvrzeno, že již dříve oznámeného Thierryho Neuvilla a Juhu Hänninena doplní ještě Dani Sordo a Chris Aktinson. Šéfové Hyundaie řekli, že Sordo a Aktinson budou stejně jako Hänninen kolegy Thierryho Neuvilla "na několika soutěžích během sezon". S tím, že už teď je jasné, že Aktinson/Prévot pojedou svoji domácí Australskou Rally.
Dani Sordo po prezentaci řekl: "Je to mladý tým, ale je tu vysoký stupeň zkušeností a profesionalismu, což z týmu dělá opravdu přitažlivý balík. Už se těším, jak do týmu v jeho debutové sezoně přinesu svoje zkušenosti z let strávených ve WRC a zúčastním se Rally Monte Carlo, první soutěže."
Chris Atkinson, který byl letos součástí vývojového týmu, řekl následující: "Je to čest být součástí Hyundai Motorsport v testovací sezoně a mít tak šanci přispět k vývoji Hyundaie i20 WRC. Je fantastické mít šanci pokračovat s týmem v sezoně 2014, naší první sezoně ve WRC, a mít možnost jet v Rally Australia."
Jednička týmu, Thierry Neuville, říká: "Už se moc těším na to, až značce Hyundai pomohu se integrovat v šampionátu WRC. Je mi ctí reprezentovat společnost Hyundai Motor Company ve světě rally. Je to velká výzva vést tým v jeho první sezoně ve WRC. Já ji rád přijímám, čeká na Monte Carlo, na které se těším. V týmu je cítit jeho perfekcionismus, profesionalita a motivace. Čeká nás hodně učení, ale jsem si jistý, že to rychle zvládneme."
Ve Švédsku do druhé i20 WRC usedne Juho Hänninen: "Byl jsem první, kdo s autem v květnu jezdil. Proto je mi tento projekt opravdu blízký a na svůj start ve Švédsku se už hodně těším."
Také šéf týmu, Michele Nandan, se během prezentace vyjádřil k nové sezoně: "Hodně tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se dostali do pozice, ve které momentálně jsme. Za méně jak jeden rok jsme postavili kompletně nový vůz WRC. Navíc jsme vytvořili nový tým a postavili novou továrnu. Na to jsem hodně hrdý, teď nás čeká první sezona, ve které se budeme hodně učit.
Chceme dokončit každou rally se dvěma vozy, abychom získali co možná nejvíc dat, ze kterých bychom poté mohli čerpat. Pokud bude vše probíhat podle plánu, tak bychom byli rádi, kdyby se nám během sezony podařilo postavit jednou nebo i vícekrát na podium."
foto: facebook Hyundai Motorsport
Jak probíhala prezentace (vzestupně):
Jde se na oběd a tiskovou konferenci se členy týmu, článek budeme doplňovat...
Posádkami týmu jsou: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul; Juho Hänninen/Tomi Tuominen; Dani Sordo/Marc Martí a Chris Atkinson/Stéphane Prévot. Každý z nich po svém oznámení pozdravil přítomné mateřským jazykem.
Partnery týmu jsou Sabelt, Michelin, Magneti Marelli. Hlavním partnerem týmu je Shell, název se mění na Hyundai Shell World Rally Team!
Hyundai najel během 15 testů přes 7 000 km po celé Evropě a se svými testovacími jezdci byl dle Nandana hodně spokojen.
foto: facebook Hyundai Motorsport
Na podium se dostávají lidé z motorsportu - moderuje šéf marketingu a styku s medii Hyundaie Motorsportu a zve na podium šéfa týmu, Michele Nandana a globálního šéfa Hyundaie pro motorsport, G. H. Choie. Společně představují to, co se stalo v uplynulém roce v nově vzniklém Hyundai Motorsport GmbH.
Ke slovu se dostal v automobilovém průmyslu hodně uznávaný Peter Schreyer (v minulosti pracoval i pro koncern VW), aktuálně hlavní designér Hyundai Motor.
Tovární tým se nakonec rozhodl pro svoji úvodní sezonu zaměstnat čtveřici jezdců - Thierryho Neuvillea, Juhu Hänninena, Daniho Sorda a Chrise Atkinsona.
Ke slovu se dostává více-prezident pro marketing, který nám říká, jak roste povědomí o značce a další zajímavá čísla z oblasti marketingu, představuje novou reklamní kampaň na model i10, zdůrazňuje, že od roku 1999 jsou hlavním sponzorem světového fotbalu.
Zatím se z úst evropského více-prezidenta dozvídáme zajímavá data o růstu značky v Evropě, jejich plánech pro budoucnost a o tom, že většina dílů na vozech vyráběných v evropských fabrikách pochází od místních dodavatelů a také že většina vozů prodávaných v Evropě zde byla i vyrobena.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.