PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZOVÁNO; Hyundai dnes ve svém evropském centru oficiálně představuje nový Hyundai i20 WRC a tým.
Tip: Pod článkem nalenzete fotogalerii vozu i20 WRC včetně posádek.
Jak jsme vás informovali již níž, tak bylo dnes v Alzenau potvrzeno, že již dříve oznámeného Thierryho Neuvilla a Juhu Hänninena doplní ještě Dani Sordo a Chris Aktinson. Šéfové Hyundaie řekli, že Sordo a Aktinson budou stejně jako Hänninen kolegy Thierryho Neuvilla "na několika soutěžích během sezon". S tím, že už teď je jasné, že Aktinson/Prévot pojedou svoji domácí Australskou Rally.
Dani Sordo po prezentaci řekl: "Je to mladý tým, ale je tu vysoký stupeň zkušeností a profesionalismu, což z týmu dělá opravdu přitažlivý balík. Už se těším, jak do týmu v jeho debutové sezoně přinesu svoje zkušenosti z let strávených ve WRC a zúčastním se Rally Monte Carlo, první soutěže."
Chris Atkinson, který byl letos součástí vývojového týmu, řekl následující: "Je to čest být součástí Hyundai Motorsport v testovací sezoně a mít tak šanci přispět k vývoji Hyundaie i20 WRC. Je fantastické mít šanci pokračovat s týmem v sezoně 2014, naší první sezoně ve WRC, a mít možnost jet v Rally Australia."
Jednička týmu, Thierry Neuville, říká: "Už se moc těším na to, až značce Hyundai pomohu se integrovat v šampionátu WRC. Je mi ctí reprezentovat společnost Hyundai Motor Company ve světě rally. Je to velká výzva vést tým v jeho první sezoně ve WRC. Já ji rád přijímám, čeká na Monte Carlo, na které se těším. V týmu je cítit jeho perfekcionismus, profesionalita a motivace. Čeká nás hodně učení, ale jsem si jistý, že to rychle zvládneme."
Ve Švédsku do druhé i20 WRC usedne Juho Hänninen: "Byl jsem první, kdo s autem v květnu jezdil. Proto je mi tento projekt opravdu blízký a na svůj start ve Švédsku se už hodně těším."
Také šéf týmu, Michele Nandan, se během prezentace vyjádřil k nové sezoně: "Hodně tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se dostali do pozice, ve které momentálně jsme. Za méně jak jeden rok jsme postavili kompletně nový vůz WRC. Navíc jsme vytvořili nový tým a postavili novou továrnu. Na to jsem hodně hrdý, teď nás čeká první sezona, ve které se budeme hodně učit.
Chceme dokončit každou rally se dvěma vozy, abychom získali co možná nejvíc dat, ze kterých bychom poté mohli čerpat. Pokud bude vše probíhat podle plánu, tak bychom byli rádi, kdyby se nám během sezony podařilo postavit jednou nebo i vícekrát na podium."
foto: facebook Hyundai Motorsport
Jak probíhala prezentace (vzestupně):
Jde se na oběd a tiskovou konferenci se členy týmu, článek budeme doplňovat...
Posádkami týmu jsou: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul; Juho Hänninen/Tomi Tuominen; Dani Sordo/Marc Martí a Chris Atkinson/Stéphane Prévot. Každý z nich po svém oznámení pozdravil přítomné mateřským jazykem.
Partnery týmu jsou Sabelt, Michelin, Magneti Marelli. Hlavním partnerem týmu je Shell, název se mění na Hyundai Shell World Rally Team!
Hyundai najel během 15 testů přes 7 000 km po celé Evropě a se svými testovacími jezdci byl dle Nandana hodně spokojen.
foto: facebook Hyundai Motorsport
Na podium se dostávají lidé z motorsportu - moderuje šéf marketingu a styku s medii Hyundaie Motorsportu a zve na podium šéfa týmu, Michele Nandana a globálního šéfa Hyundaie pro motorsport, G. H. Choie. Společně představují to, co se stalo v uplynulém roce v nově vzniklém Hyundai Motorsport GmbH.
Ke slovu se dostal v automobilovém průmyslu hodně uznávaný Peter Schreyer (v minulosti pracoval i pro koncern VW), aktuálně hlavní designér Hyundai Motor.
Tovární tým se nakonec rozhodl pro svoji úvodní sezonu zaměstnat čtveřici jezdců - Thierryho Neuvillea, Juhu Hänninena, Daniho Sorda a Chrise Atkinsona.
Ke slovu se dostává více-prezident pro marketing, který nám říká, jak roste povědomí o značce a další zajímavá čísla z oblasti marketingu, představuje novou reklamní kampaň na model i10, zdůrazňuje, že od roku 1999 jsou hlavním sponzorem světového fotbalu.
Zatím se z úst evropského více-prezidenta dozvídáme zajímavá data o růstu značky v Evropě, jejich plánech pro budoucnost a o tom, že většina dílů na vozech vyráběných v evropských fabrikách pochází od místních dodavatelů a také že většina vozů prodávaných v Evropě zde byla i vyrobena.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.