Robert Kubica neměl před sebou jednoduchý úkol: Čekala jej první soutěž s vozem WRC na pro něj méně známé šotolině, na soutěži, kterou nikdy předtím nejel, navíc jej navigoval úplně nový spolujezdec.
Polák zvládl nástrany tří nočních zkoušek čtvrteční etapy, dnes vyrazil na trať úvodní dlouhé zkoušky, jenže po 27 kilometrech skončil jeho Citroën DS3 WRC na střeše. Robert Kubica bere vinu za nehodu na sebe: "Špatně jsem odhadl úroveň přilnavosti během brždění.
Udělal jsem chybu, protože jsem si nevšiml bláta v brzdné zoně. Když jsem začal brzdit, tak se mi zablokovala kola přední nápravy. Zkusil jsem to ještě zachránit ruční brzdou, ale to už jsme šli z tratě. Vedle tratě byl příkrý sráz a my jsme šli na střechu.
Je to škoda, protože jsme nejeli naplno. Prostě jsem špatně odhadl podmínky na trati. V zatáčce předtím jsme měl dobrou přilnavost. Ale tady bylo najednou mnohem více bahna. I přesto, že je auto tři metry pod úrovní cesty, tak si nemyslím, že by na něm byly velké škody.
Bylo to měkké otočení, necítím se jako po velké nehodě." Mechanikům Citroënu se podařilo dát vůz Roberta dohromady, a tak bude zítra vyrážet do rychlostních zkoušek jako první.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?