Robert Kubica neměl před sebou jednoduchý úkol: Čekala jej první soutěž s vozem WRC na pro něj méně známé šotolině, na soutěži, kterou nikdy předtím nejel, navíc jej navigoval úplně nový spolujezdec.
Polák zvládl nástrany tří nočních zkoušek čtvrteční etapy, dnes vyrazil na trať úvodní dlouhé zkoušky, jenže po 27 kilometrech skončil jeho Citroën DS3 WRC na střeše. Robert Kubica bere vinu za nehodu na sebe: "Špatně jsem odhadl úroveň přilnavosti během brždění.
Udělal jsem chybu, protože jsem si nevšiml bláta v brzdné zoně. Když jsem začal brzdit, tak se mi zablokovala kola přední nápravy. Zkusil jsem to ještě zachránit ruční brzdou, ale to už jsme šli z tratě. Vedle tratě byl příkrý sráz a my jsme šli na střechu.
Je to škoda, protože jsme nejeli naplno. Prostě jsem špatně odhadl podmínky na trati. V zatáčce předtím jsme měl dobrou přilnavost. Ale tady bylo najednou mnohem více bahna. I přesto, že je auto tři metry pod úrovní cesty, tak si nemyslím, že by na něm byly velké škody.
Bylo to měkké otočení, necítím se jako po velké nehodě." Mechanikům Citroënu se podařilo dát vůz Roberta dohromady, a tak bude zítra vyrážet do rychlostních zkoušek jako první.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?