Robert Kubica neměl před sebou jednoduchý úkol: Čekala jej první soutěž s vozem WRC na pro něj méně známé šotolině, na soutěži, kterou nikdy předtím nejel, navíc jej navigoval úplně nový spolujezdec.
Polák zvládl nástrany tří nočních zkoušek čtvrteční etapy, dnes vyrazil na trať úvodní dlouhé zkoušky, jenže po 27 kilometrech skončil jeho Citroën DS3 WRC na střeše. Robert Kubica bere vinu za nehodu na sebe: "Špatně jsem odhadl úroveň přilnavosti během brždění.
Udělal jsem chybu, protože jsem si nevšiml bláta v brzdné zoně. Když jsem začal brzdit, tak se mi zablokovala kola přední nápravy. Zkusil jsem to ještě zachránit ruční brzdou, ale to už jsme šli z tratě. Vedle tratě byl příkrý sráz a my jsme šli na střechu.
Je to škoda, protože jsme nejeli naplno. Prostě jsem špatně odhadl podmínky na trati. V zatáčce předtím jsme měl dobrou přilnavost. Ale tady bylo najednou mnohem více bahna. I přesto, že je auto tři metry pod úrovní cesty, tak si nemyslím, že by na něm byly velké škody.
Bylo to měkké otočení, necítím se jako po velké nehodě." Mechanikům Citroënu se podařilo dát vůz Roberta dohromady, a tak bude zítra vyrážet do rychlostních zkoušek jako první.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?