Kubica přiznává: Návrat do F1 je snem i cílem, kvůli zranění z rally je ale téměř nemožný

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 13. listopadu 2013 14:35
Sdílej:

Robert Kubica řekl, že návrat do F1 zůstává "snem", ale "je skoro nereálný" po jeho hrozivé nehodě na regionální rally v roce 2011.

Robert Kubica letos startoval pravidelně ve WRC, když v nižší kategorii, WRC2, vyhrál a získal tak od Citroënu možnost absolvovat Wales Rally GB za volantem speciálu nejvyšší kategorie (DS3 WRC) - na test před soutěží se podívejte zde. 28letý Polák pro BBC Sport řekl: "Byl bych schopen testovat s vozem Formule 1 na jednom nebo dvou okruzích. Ale nedává smysl testovat ani den bez toho, aniž bych byl schopen závodit," řekl Robert Kubica.

Robert, který vyhrál za volantem monopostu BMW Sauberu GP Kanady 2008 byl v době své nehody v rally považován za jednoho z nejlepších jezdců v F1. Ale po nehodě, ve které si část pravé ruky málem v podstatě amputoval, zůstává hybnost ruky a prstů stále omezená. Řízení v těsném kokpitu jednosedadlového monopostu by tak bylo velmi těžké. 

Šéf týmu Ferrari, Stefano Domenicali, minulý měsíc řekl, že italský tým progres Kubici monitoroval, ale momentálně nevěří tomu, že by byl schopen zvládnout nároky Formule 1. Kubica k tomu ale dodává: "Může vyjádřit svůj názor. Je jasně vidět, že mám omezení. Myslím si ale, že je tu jen jedna osoba, která může posoudit, co bych mohl za volantem zvládnout - a to jsem já sám." 

Letos si Robert zajezdil převážně v rally...

Na otázku, jestli stále doufá v návrat do F1, řekl: "Je to sen, cíl, ale momentálně je to hodně těžké. Řekl bych, že skoro nemožné. Nikdy bych nevyužil možnosti, pokud bych se necítil na 100% připraven. Pokud se tato věc jednoho dne zlepší, tak samozřejmě uvidíme. Momentálně se soustředím na rally. Soustředím se na moje zotavování - a rallysport mi v tom hodně pomáhá. Za volantem rally auta mohu vidět velká zlepšení."

"Jízda na šotolině je hodně náročná. Je zde hodně pohybů s volantem, které kladou důraz na moji paži a ruku. Vím ale, že to nepomůže mému největšímu omezení, kterým je jízda v jednosedadlovém kokpitu. Nemám sílu, abych to plně ovládl, ale budu se snažit."

...ve Valencii si ale vyzkoušel také Mercedes-Benz C-Klasse AMG Coupé DTM, nedávno testoval také připravovaný speciál Citroënu pro WTCC.

Polák, který dřívě v tomto roce řekl, že mu F1 chybí, se vyjádřil také k pozitivním ohlasům, které se vyrojily po jeho testu na simulátoru Mercedesu. "Trochu mi to pomohlo. Vždy, když tam jedu, tak vidím progres v mé rehabilitaci. Je pozitivní to vidět, ale co přinese budoucnost, to nevím."

Co bude Robert dělat příští rok? To sám Polák, který testoval před touto sezonou také DTM, sám ještě neví. "Pokud bych zůstal v rally, tak bych rád odjel celou sezonu. Ale odjet všechny rally v jednom roce, to je docela velká výzva. Další možností je vrátit se zpět k okruhovému závodění. Samozřejmě, nebudou to jednosedadlové formule, ale sám ještě nevím, co budu dělat."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.