Robert Kubica řekl, že návrat do F1 zůstává "snem", ale "je skoro nereálný" po jeho hrozivé nehodě na regionální rally v roce 2011.
Robert Kubica letos startoval pravidelně ve WRC, když v nižší kategorii, WRC2, vyhrál a získal tak od Citroënu možnost absolvovat Wales Rally GB za volantem speciálu nejvyšší kategorie (DS3 WRC) - na test před soutěží se podívejte zde. 28letý Polák pro BBC Sport řekl: "Byl bych schopen testovat s vozem Formule 1 na jednom nebo dvou okruzích. Ale nedává smysl testovat ani den bez toho, aniž bych byl schopen závodit," řekl Robert Kubica.
Robert, který vyhrál za volantem monopostu BMW Sauberu GP Kanady 2008 byl v době své nehody v rally považován za jednoho z nejlepších jezdců v F1. Ale po nehodě, ve které si část pravé ruky málem v podstatě amputoval, zůstává hybnost ruky a prstů stále omezená. Řízení v těsném kokpitu jednosedadlového monopostu by tak bylo velmi těžké.
Šéf týmu Ferrari, Stefano Domenicali, minulý měsíc řekl, že italský tým progres Kubici monitoroval, ale momentálně nevěří tomu, že by byl schopen zvládnout nároky Formule 1. Kubica k tomu ale dodává: "Může vyjádřit svůj názor. Je jasně vidět, že mám omezení. Myslím si ale, že je tu jen jedna osoba, která může posoudit, co bych mohl za volantem zvládnout - a to jsem já sám."
Letos si Robert zajezdil převážně v rally...
Na otázku, jestli stále doufá v návrat do F1, řekl: "Je to sen, cíl, ale momentálně je to hodně těžké. Řekl bych, že skoro nemožné. Nikdy bych nevyužil možnosti, pokud bych se necítil na 100% připraven. Pokud se tato věc jednoho dne zlepší, tak samozřejmě uvidíme. Momentálně se soustředím na rally. Soustředím se na moje zotavování - a rallysport mi v tom hodně pomáhá. Za volantem rally auta mohu vidět velká zlepšení."
"Jízda na šotolině je hodně náročná. Je zde hodně pohybů s volantem, které kladou důraz na moji paži a ruku. Vím ale, že to nepomůže mému největšímu omezení, kterým je jízda v jednosedadlovém kokpitu. Nemám sílu, abych to plně ovládl, ale budu se snažit."
...ve Valencii si ale vyzkoušel také Mercedes-Benz C-Klasse AMG Coupé DTM, nedávno testoval také připravovaný speciál Citroënu pro WTCC.
Polák, který dřívě v tomto roce řekl, že mu F1 chybí, se vyjádřil také k pozitivním ohlasům, které se vyrojily po jeho testu na simulátoru Mercedesu. "Trochu mi to pomohlo. Vždy, když tam jedu, tak vidím progres v mé rehabilitaci. Je pozitivní to vidět, ale co přinese budoucnost, to nevím."
Co bude Robert dělat příští rok? To sám Polák, který testoval před touto sezonou také DTM, sám ještě neví. "Pokud bych zůstal v rally, tak bych rád odjel celou sezonu. Ale odjet všechny rally v jednom roce, to je docela velká výzva. Další možností je vrátit se zpět k okruhovému závodění. Samozřejmě, nebudou to jednosedadlové formule, ale sám ještě nevím, co budu dělat."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?