Kubica přiznává: Návrat do F1 je snem i cílem, kvůli zranění z rally je ale téměř nemožný

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 13. listopadu 2013 14:35
Sdílej:

Robert Kubica řekl, že návrat do F1 zůstává "snem", ale "je skoro nereálný" po jeho hrozivé nehodě na regionální rally v roce 2011.

Robert Kubica letos startoval pravidelně ve WRC, když v nižší kategorii, WRC2, vyhrál a získal tak od Citroënu možnost absolvovat Wales Rally GB za volantem speciálu nejvyšší kategorie (DS3 WRC) - na test před soutěží se podívejte zde. 28letý Polák pro BBC Sport řekl: "Byl bych schopen testovat s vozem Formule 1 na jednom nebo dvou okruzích. Ale nedává smysl testovat ani den bez toho, aniž bych byl schopen závodit," řekl Robert Kubica.

Robert, který vyhrál za volantem monopostu BMW Sauberu GP Kanady 2008 byl v době své nehody v rally považován za jednoho z nejlepších jezdců v F1. Ale po nehodě, ve které si část pravé ruky málem v podstatě amputoval, zůstává hybnost ruky a prstů stále omezená. Řízení v těsném kokpitu jednosedadlového monopostu by tak bylo velmi těžké. 

Šéf týmu Ferrari, Stefano Domenicali, minulý měsíc řekl, že italský tým progres Kubici monitoroval, ale momentálně nevěří tomu, že by byl schopen zvládnout nároky Formule 1. Kubica k tomu ale dodává: "Může vyjádřit svůj názor. Je jasně vidět, že mám omezení. Myslím si ale, že je tu jen jedna osoba, která může posoudit, co bych mohl za volantem zvládnout - a to jsem já sám." 

Letos si Robert zajezdil převážně v rally...

Na otázku, jestli stále doufá v návrat do F1, řekl: "Je to sen, cíl, ale momentálně je to hodně těžké. Řekl bych, že skoro nemožné. Nikdy bych nevyužil možnosti, pokud bych se necítil na 100% připraven. Pokud se tato věc jednoho dne zlepší, tak samozřejmě uvidíme. Momentálně se soustředím na rally. Soustředím se na moje zotavování - a rallysport mi v tom hodně pomáhá. Za volantem rally auta mohu vidět velká zlepšení."

"Jízda na šotolině je hodně náročná. Je zde hodně pohybů s volantem, které kladou důraz na moji paži a ruku. Vím ale, že to nepomůže mému největšímu omezení, kterým je jízda v jednosedadlovém kokpitu. Nemám sílu, abych to plně ovládl, ale budu se snažit."

...ve Valencii si ale vyzkoušel také Mercedes-Benz C-Klasse AMG Coupé DTM, nedávno testoval také připravovaný speciál Citroënu pro WTCC.

Polák, který dřívě v tomto roce řekl, že mu F1 chybí, se vyjádřil také k pozitivním ohlasům, které se vyrojily po jeho testu na simulátoru Mercedesu. "Trochu mi to pomohlo. Vždy, když tam jedu, tak vidím progres v mé rehabilitaci. Je pozitivní to vidět, ale co přinese budoucnost, to nevím."

Co bude Robert dělat příští rok? To sám Polák, který testoval před touto sezonou také DTM, sám ještě neví. "Pokud bych zůstal v rally, tak bych rád odjel celou sezonu. Ale odjet všechny rally v jednom roce, to je docela velká výzva. Další možností je vrátit se zpět k okruhovému závodění. Samozřejmě, nebudou to jednosedadlové formule, ale sám ještě nevím, co budu dělat."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.