Robert Kubica řekl, že návrat do F1 zůstává "snem", ale "je skoro nereálný" po jeho hrozivé nehodě na regionální rally v roce 2011.
Robert Kubica letos startoval pravidelně ve WRC, když v nižší kategorii, WRC2, vyhrál a získal tak od Citroënu možnost absolvovat Wales Rally GB za volantem speciálu nejvyšší kategorie (DS3 WRC) - na test před soutěží se podívejte zde. 28letý Polák pro BBC Sport řekl: "Byl bych schopen testovat s vozem Formule 1 na jednom nebo dvou okruzích. Ale nedává smysl testovat ani den bez toho, aniž bych byl schopen závodit," řekl Robert Kubica.
Robert, který vyhrál za volantem monopostu BMW Sauberu GP Kanady 2008 byl v době své nehody v rally považován za jednoho z nejlepších jezdců v F1. Ale po nehodě, ve které si část pravé ruky málem v podstatě amputoval, zůstává hybnost ruky a prstů stále omezená. Řízení v těsném kokpitu jednosedadlového monopostu by tak bylo velmi těžké.
Šéf týmu Ferrari, Stefano Domenicali, minulý měsíc řekl, že italský tým progres Kubici monitoroval, ale momentálně nevěří tomu, že by byl schopen zvládnout nároky Formule 1. Kubica k tomu ale dodává: "Může vyjádřit svůj názor. Je jasně vidět, že mám omezení. Myslím si ale, že je tu jen jedna osoba, která může posoudit, co bych mohl za volantem zvládnout - a to jsem já sám."
Letos si Robert zajezdil převážně v rally...
Na otázku, jestli stále doufá v návrat do F1, řekl: "Je to sen, cíl, ale momentálně je to hodně těžké. Řekl bych, že skoro nemožné. Nikdy bych nevyužil možnosti, pokud bych se necítil na 100% připraven. Pokud se tato věc jednoho dne zlepší, tak samozřejmě uvidíme. Momentálně se soustředím na rally. Soustředím se na moje zotavování - a rallysport mi v tom hodně pomáhá. Za volantem rally auta mohu vidět velká zlepšení."
"Jízda na šotolině je hodně náročná. Je zde hodně pohybů s volantem, které kladou důraz na moji paži a ruku. Vím ale, že to nepomůže mému největšímu omezení, kterým je jízda v jednosedadlovém kokpitu. Nemám sílu, abych to plně ovládl, ale budu se snažit."
...ve Valencii si ale vyzkoušel také Mercedes-Benz C-Klasse AMG Coupé DTM, nedávno testoval také připravovaný speciál Citroënu pro WTCC.
Polák, který dřívě v tomto roce řekl, že mu F1 chybí, se vyjádřil také k pozitivním ohlasům, které se vyrojily po jeho testu na simulátoru Mercedesu. "Trochu mi to pomohlo. Vždy, když tam jedu, tak vidím progres v mé rehabilitaci. Je pozitivní to vidět, ale co přinese budoucnost, to nevím."
Co bude Robert dělat příští rok? To sám Polák, který testoval před touto sezonou také DTM, sám ještě neví. "Pokud bych zůstal v rally, tak bych rád odjel celou sezonu. Ale odjet všechny rally v jednom roce, to je docela velká výzva. Další možností je vrátit se zpět k okruhovému závodění. Samozřejmě, nebudou to jednosedadlové formule, ale sám ještě nevím, co budu dělat."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.