Již příští rýden se jede závěrečná soutěž WRC - na welšských cestách. Mistr WRC2 pro tento rok, Robert Kubica, se bude muset spolehnout na nového navigátora. A to navíc poprvé pojede s vozem WRC.
Maciek Baran, který navigoval Poláka v jeho první sezoně v rallysportu a společně si dojeli až pro titul ve WRC2, když vyhráli 4 soutěže WRC2, bude nahrazen Michelem Ferrarou. Kubica s Ferrarou v minulosti ještě nikdy nejel.
Vítěze GP Kanady z roku 2008 už ale Italové navigovali. Před vstupem do šampionátu WRC poslouchal 'diktát' od Emanuele Inglesiho a Giuliana Manfrediho. Kubica byl týmem Citroën odměněn za výkony v letošní sezoně s DS3 RRC a ve Walesu se tak představí s DS3 WRC továrního týmu.
K dispozici dostane DS3 WRC Khalida Al-Quassimiho a pojede za tým Abu Dhabi Citroën. Robert si auto WRC poprvé vyzkouší v pondělí ve Walesu. Co stálo za výměnou spolujezdce ozřejmil přímo Baran na svém facebooku.
"Tato sezona byla velmi intenzivní a máme za sebou měsíce tvrdé práce, které vedli k našemu titulu. To nás vystavuje výzvě, která by znamenala ještě větší množství práce. Avšak změny v mém osobním životě v tomto roce znamenají, že více už této práci dát nemohu. Bohůžel, svoje místo musím přepustit někomu jinému, kdo bude schopný dát do toho 100 %.
Chci poděkovat za tuto příležitost a dík patří také celému týmu, našim partnerům - společnostem Lotos a Citroën. Zvláště chci poděkovat Robertovi za skvělou sezonu, která vyvrcholila ziskem titulu ve WRC2."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?