ŠKODA má po finále asijsko-pacifického šampionátu v Číně trojnásobný důvod slavit. Poté, co si Gaurav Gill zajistil titul v jezdcích*, zvítězila ŠKODA i v hodnocení značek.
Skvělý víkend završil triumfem továrně podporovaného týmu ŠKODA MRF v čínské rally v okolí města Longyou Fin Esapekka Lappi. Vítězstvím v APRC završila ŠKODA výtečnou sezónu 2013, ve které získali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem titul evropských šampiónů* a piloti vozů ŠKODA Fabia Super 2000 zvítězili také v dalších pěti národních a regionálních šampionátech.
„Vítězství v APRC má pro značku ŠKODA mimořádný význam – o to více, že bylo korunováno v Číně, na našem strategickém trhu. V celém šampionátu předváděl celý tým ŠKODA MRF velmi solidní výkony, za které všem jeho členům děkuji. Velká gratulace patří samozřejmě vítězné posádce Gaurav Gill a Glen Macneall, pro které je to životní triumf. Uznání patří také kolegům ze ŠKODA Čína, kteří soutěžní vozy ŠKODA Fabia přímo prezentují v rámci čínského rally šampionátu“, říká šéf motorsportovních aktivit značky Michal Hrabánek.
Tisíce diváků slavilo úspěch značky na šotolino-asfaltových tratích Rally Čína kolem města Longyou. Esapekka Lappi s Janne Fermem zvítězili po 13 rychlostních zkouškách a 230,92 kilometrech před týmovými kolegy Gauravem Gillem a Glenem Macneallem. „Jsme rádi, že jsme vítězstvím v Číně pomohli značce ŠKODA k zisku titulu v APRC. To byl náš hlavní cíl. APRC byla rozhodně skvělou školou do budoucna“, komentoval Lappi.
Pátý triumf v šesti soutěžích korunoval perfektní sezónu týmu ŠKODA MRF v letošním APRC. Lappi vyhrál před Čínou také rally na Novém Zélandu a v Austráli, Gill přidal s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 vítězství na Nové Kaledonii a v Japonsku. Společně tak suverénně přispěli k zisku titulu ve značkách. V jezdcích slaví Gill svůj „největší úspěch kariéry“, Lappi končí třetí.
„Jsem šampión APRC a jsem přešťastný. Dosáhl jsem skvělého úspěchu pro mě a značku, to je fantazie. Děkuji celému týmu ŠKODA MRF a speciálně týmu ŠKODA Motorsport, který mi pomohl při splnění mého velkého snu.“ Byla to současně úspěšná obhajoba titulu z roku 2012, kdy ŠKODA zvítězila díky Chrisovi Atkinsonovi jak v hodnocení značek, tak jezdců.
Celosvětové úspěchy potvrzují postavení značky ŠKODA v rally sportu. Vedle triumfu Jana Kopeckého a Pavla Dreslera v ERC* korunovali sezonu 2013 národními tituly Raimund Baumschlager v Rakousku, Umberto Scandola v Itálii, Dimitar Iliev v Bulharsku či Marouf Abu Samra v Jordánsku. Gustavo Saba z Paraguaje triumfoval s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 v regionálním šampionátu CODASUR v jižní Americe*. „Naše tituly v Evropě a dalších národních šampionátech potvrzují naše kompetence v rally sportu. Věřím, že jsme udělali značce ŠKODA skvělou reklamu a že máme zejména v asijsko-pacifickém regionu na čem do budoucna stavět“, bilancuje Hrabánek.
Po značku ŠKODA bylo úspěšné vystoupení na strategickém trhu v Číně důležitým krokem v rámci mezinárodní růstové ofenzívy: Do roku 2018 chce ŠKODA navýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů a přidat chce výrazně právě na asijských trzích. Vítězství a tituly jsou přitom tou nejlepší reklamou pro značku.
*podmíněno potvrzením FIA
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.