Robert Kubica se v půli listopadu ve Walesu poprvé posadí do továrního auta od Citroënu. Pro Poláka se bude možná jednat o začátek nové části jeho kariéry. Pro rok 2014 má dřívější jezdec Formule 1 několik variant.
Do prvního startu s továrním vozem Citroënu Kubicovi zbývají asi dva týdny. Jen málokdo čeká, že by Polák svým výkonem nezaujal tak, jak to předváděl celou sezonu ve WRC2. "Musíme zůstat klidní," varuje Robert Kubica před přehnanými očekáváními. "Vím, kolik lidí by ve Walesu rádo vidělo, jak budu rychlý, ale myslím, že to bude hodně těžké. Je pro mě nemožné, abych udržel tempo TOP6, jinak by totiž byla někde chyba v systému. Nemůžu jezdit 20 let na okruzích a pak po 6 měsících bojovat s nejlepšími kluky z rally."
"Soutěž ve Velké Británii nebude mít žádný vliv na moji sezonu nebo na příští rok. Je to skvělá příležitost, jak poznat novou rally a nové zkoušky. Je to můj cíl a vidím to jako bonus, protože normálně by moje sezona skončila po Španělsku." Jestli Kubica zůstane v příštím roce opravdu součástí MS, je stále nejasné: "Každý spekuluje a kdosi už si je dokonce jistý. Není žádným tajemstvím, že mám několik možností na sedačku ve voze World Rally Car pro příští rok. Ale ve kterém, nebo jestli je to správný moment, to nevím."
Můžete mi věřit, že to po těžké fázi není tak lehké, jak to zvenčí vypadá. Musím si být jistý, že budu v týmu hrát důležitou roli. Polovina rally pro mě bude nová a hodně to záleží na tom, co lidé očekávají, když mě posadí do auta." Sébastien Loeb už ze začátku roku řekl, že Kubica může být úspěšný. Sám Kubica však ví, že mu na to, aby se mohl rovnat se špičkou, chybí ještě nějaké zkušenosti: "Když zůstanu pro příští rok, tak se budu dále učit, člověka můžete opravdu zhodnotit nejdřív po třech letech ve WRC. To také znamená, že pokud bych po třech letech nejezdil na špici, tak na to nemám."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.