Byly časy, kdy TOP jezdci v MS vydělávali opravdu slušné peníze. Nicméně časy se změnily a to ve špatném slova smyslu pro momentální závodníky. Mnoho z nich si svoje místo totiž musí platit. To není dle jezdce M-Sportu správné.
Ještě před takovými deseti lety to v MS vypadalo jinak. V továrních kokpitech bylo místo pro zhruba 12 jezdců a někteří z nich za svoje služby dostávali královsky zaplaceno. V roce 2013 se číslo těch, u kterých byste očekávali, že za svoje služby budou dostávat peníze, povážlivě zmenšilo. Tento stav se nelíbí nejen Madsi Ostbergovi. Nor patří ke skupině jezdců, která si musí potřebnou část budgetu obstarat sama.
"To nakonec není rozumné. Každý jiný v servisním parku vydělává peníze. Od mechaniků až po hostesky, nebo kdokoliv další. My, kteří máme největší zodpovědnost a kteří podstupujeme největší riziko, nedostáváme nic, nebo si za to dokonce musíme platit," říká Mads Ostberg.
Mads doufá, že se situace teď změní. "Vlastně bychom měli poděkovat Volkswagenu a Hyundaii. Díky těmto dvěma týmům vyvstávají nové možnosti. A samozřejmě, že doufám, že budu v budoucnu za svoji práci placen. Je to každopádně mým cílem pro nadcházející sezonu."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?