Po velkých úspěších Thierryho Neuvilla trochu padá kredit továrních jezdců M-Sportu, Madse Ostberga a Evegyho Novikova. O to samozřejmě bude pro ně těžší si svoje kokpity udržet i pro příští sezonu.
Například nehoda před soutěží ve Francii byla dobrým obrazem letošní bohužel ne zrovna povedené sezony Madse Ostberga. "Přijeli jsme rychle k pravotočivé zatáčce. Když jsem otočil volantem, tak jsem dostal velkou nedotáčivost, snažil jsem se ještě zachránit ruční brzdou, co zachránit šlo. Ale nakonec jsme ve velké rychlosti nabourali do stromů." Takto nehodu ještě před startem soutěže ve Francii popsal Mads Ostberg, lidé od M-Sportu pak mluvili o největší nehodě při testech za poslední dva roky. Je jasné, že toto 25letému Norovi na kreditu zrovna nepřidá.
Mads navíc se svým spolujezdcem, Jonasem Anderssonem, do sezony startovali s vysokými ambicemi. Konečně se dostal do továrního týmu a to hned na pozici jedničky týmu. Přitom vloni se mu se stejným autem pouze servisovaný jeho vlastním týmem dařilo více - v Portugalsku získal svoje zatím jediné vítězství ve WRC. Opačně šly výkony Thierryho Neuvilla, jen vzpomeňte na jeho loňské havárie s DS3 WRC.
"To je velká otázka a je těžké na ni dát odpověď," řekl Ostberg na to, co stojí za náhlým propadem formy. "Ale když se podíváte na celou sezonu, tak vidíte, že jsme zkraje roku bojovali se spolehlivostí auta a nebyli jsme schopni dokončit rally podle toho, jak jsme si představovali. K tomu se přidaly navíc výpadky. Můj navigátor, Jonas, udělal nějaké chyby, já jsem udělal chyby a nějak to tak vyšlo, že to vše bylo v jedné sezoně."
Budou mít tyto výkony vliv na jeho další kariéru nebo budou lidé akceptovat, že se něco takového prostě může stát? "Věřím, že to byl dobrý rok, mohli jsme prokázat naše tempo a to je dobrá zpráva," říká Mads, který zároveň doufá, že zůstane součástí továrního týmu i v příštím roce. "Samozřejmě pracujeme na příštím roce, ale momentálně k tomu nemůžu nic říci. Samozřejmě to záleží na Malcolmu Wilsonovi a na tom, jestli se mnou bude chtít i nadále spolupracovat. Záleží to ale také na jiných týmech."
Vyjádření z úst jeho týmového kolegy, Evgeny Novikova, nezní o moc jinak. Mladý Rus umí být rychlý, což letos také v některých momentech dokázal. Na druhou stranu ale zažil mnoho nehod. "I pro nás to byla těžká sezona, ale tak už to občas bývá. Teď jde pro mě především o to, abych dojížděl do cíle. Navíc bych se chtěl snažit zajíždět dobré časy na zkouškách," odhaluje 22letý jezdec svůj cíl pro zbytek sezony.
V další spolupráci s M-Sportem však nevěří ani on sám: "V příštím roce chci přirozeně setrvat v MS a jezdit v pořádném továrním týmu. Nevěřím ale tomu, že je zde nějaká velká šance na setrvání u Fordu. To mi říká můj pocit."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?