Po velkých úspěších Thierryho Neuvilla trochu padá kredit továrních jezdců M-Sportu, Madse Ostberga a Evegyho Novikova. O to samozřejmě bude pro ně těžší si svoje kokpity udržet i pro příští sezonu.
Například nehoda před soutěží ve Francii byla dobrým obrazem letošní bohužel ne zrovna povedené sezony Madse Ostberga. "Přijeli jsme rychle k pravotočivé zatáčce. Když jsem otočil volantem, tak jsem dostal velkou nedotáčivost, snažil jsem se ještě zachránit ruční brzdou, co zachránit šlo. Ale nakonec jsme ve velké rychlosti nabourali do stromů." Takto nehodu ještě před startem soutěže ve Francii popsal Mads Ostberg, lidé od M-Sportu pak mluvili o největší nehodě při testech za poslední dva roky. Je jasné, že toto 25letému Norovi na kreditu zrovna nepřidá.
Mads navíc se svým spolujezdcem, Jonasem Anderssonem, do sezony startovali s vysokými ambicemi. Konečně se dostal do továrního týmu a to hned na pozici jedničky týmu. Přitom vloni se mu se stejným autem pouze servisovaný jeho vlastním týmem dařilo více - v Portugalsku získal svoje zatím jediné vítězství ve WRC. Opačně šly výkony Thierryho Neuvilla, jen vzpomeňte na jeho loňské havárie s DS3 WRC.
"To je velká otázka a je těžké na ni dát odpověď," řekl Ostberg na to, co stojí za náhlým propadem formy. "Ale když se podíváte na celou sezonu, tak vidíte, že jsme zkraje roku bojovali se spolehlivostí auta a nebyli jsme schopni dokončit rally podle toho, jak jsme si představovali. K tomu se přidaly navíc výpadky. Můj navigátor, Jonas, udělal nějaké chyby, já jsem udělal chyby a nějak to tak vyšlo, že to vše bylo v jedné sezoně."
Budou mít tyto výkony vliv na jeho další kariéru nebo budou lidé akceptovat, že se něco takového prostě může stát? "Věřím, že to byl dobrý rok, mohli jsme prokázat naše tempo a to je dobrá zpráva," říká Mads, který zároveň doufá, že zůstane součástí továrního týmu i v příštím roce. "Samozřejmě pracujeme na příštím roce, ale momentálně k tomu nemůžu nic říci. Samozřejmě to záleží na Malcolmu Wilsonovi a na tom, jestli se mnou bude chtít i nadále spolupracovat. Záleží to ale také na jiných týmech."
Vyjádření z úst jeho týmového kolegy, Evgeny Novikova, nezní o moc jinak. Mladý Rus umí být rychlý, což letos také v některých momentech dokázal. Na druhou stranu ale zažil mnoho nehod. "I pro nás to byla těžká sezona, ale tak už to občas bývá. Teď jde pro mě především o to, abych dojížděl do cíle. Navíc bych se chtěl snažit zajíždět dobré časy na zkouškách," odhaluje 22letý jezdec svůj cíl pro zbytek sezony.
V další spolupráci s M-Sportem však nevěří ani on sám: "V příštím roce chci přirozeně setrvat v MS a jezdit v pořádném továrním týmu. Nevěřím ale tomu, že je zde nějaká velká šance na setrvání u Fordu. To mi říká můj pocit."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?