Po velkých úspěších Thierryho Neuvilla trochu padá kredit továrních jezdců M-Sportu, Madse Ostberga a Evegyho Novikova. O to samozřejmě bude pro ně těžší si svoje kokpity udržet i pro příští sezonu.
Například nehoda před soutěží ve Francii byla dobrým obrazem letošní bohužel ne zrovna povedené sezony Madse Ostberga. "Přijeli jsme rychle k pravotočivé zatáčce. Když jsem otočil volantem, tak jsem dostal velkou nedotáčivost, snažil jsem se ještě zachránit ruční brzdou, co zachránit šlo. Ale nakonec jsme ve velké rychlosti nabourali do stromů." Takto nehodu ještě před startem soutěže ve Francii popsal Mads Ostberg, lidé od M-Sportu pak mluvili o největší nehodě při testech za poslední dva roky. Je jasné, že toto 25letému Norovi na kreditu zrovna nepřidá.
Mads navíc se svým spolujezdcem, Jonasem Anderssonem, do sezony startovali s vysokými ambicemi. Konečně se dostal do továrního týmu a to hned na pozici jedničky týmu. Přitom vloni se mu se stejným autem pouze servisovaný jeho vlastním týmem dařilo více - v Portugalsku získal svoje zatím jediné vítězství ve WRC. Opačně šly výkony Thierryho Neuvilla, jen vzpomeňte na jeho loňské havárie s DS3 WRC.
"To je velká otázka a je těžké na ni dát odpověď," řekl Ostberg na to, co stojí za náhlým propadem formy. "Ale když se podíváte na celou sezonu, tak vidíte, že jsme zkraje roku bojovali se spolehlivostí auta a nebyli jsme schopni dokončit rally podle toho, jak jsme si představovali. K tomu se přidaly navíc výpadky. Můj navigátor, Jonas, udělal nějaké chyby, já jsem udělal chyby a nějak to tak vyšlo, že to vše bylo v jedné sezoně."
Budou mít tyto výkony vliv na jeho další kariéru nebo budou lidé akceptovat, že se něco takového prostě může stát? "Věřím, že to byl dobrý rok, mohli jsme prokázat naše tempo a to je dobrá zpráva," říká Mads, který zároveň doufá, že zůstane součástí továrního týmu i v příštím roce. "Samozřejmě pracujeme na příštím roce, ale momentálně k tomu nemůžu nic říci. Samozřejmě to záleží na Malcolmu Wilsonovi a na tom, jestli se mnou bude chtít i nadále spolupracovat. Záleží to ale také na jiných týmech."
Vyjádření z úst jeho týmového kolegy, Evgeny Novikova, nezní o moc jinak. Mladý Rus umí být rychlý, což letos také v některých momentech dokázal. Na druhou stranu ale zažil mnoho nehod. "I pro nás to byla těžká sezona, ale tak už to občas bývá. Teď jde pro mě především o to, abych dojížděl do cíle. Navíc bych se chtěl snažit zajíždět dobré časy na zkouškách," odhaluje 22letý jezdec svůj cíl pro zbytek sezony.
V další spolupráci s M-Sportem však nevěří ani on sám: "V příštím roce chci přirozeně setrvat v MS a jezdit v pořádném továrním týmu. Nevěřím ale tomu, že je zde nějaká velká šance na setrvání u Fordu. To mi říká můj pocit."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.