Jezdec Qatar M-Sport World Rally Teamu, Mads Ostberg, si z prvního letošního asfaltového závodu odváží pozitiva, I když se jednalo o těžkou soutěž. Nor jel na solidním pátém místě, když jej na RZ v sobotní etapě nachytaly proměnlivé podmínky.
„Prostě jsem vyjel z tratě,“ okomentoval incident jezdec. Auto sice bylo v pořádku, avšak posádka jej nebyla schopná dostat zpět na trať, a tak se do soutěže v neděli musela vrátit v rámci Rally2. Nakonec Nor zachránil alespoň dva body za deváté místo.
„Pokud vezmeme v potaz sobotní vyjetí z tratě, tak deváté místo není tak špatné. Byl to obtížný víkend, ale můžeme si odnést i pozitiva. Myslím, že během rally jsme se zlepšili. Časem se na výsledky z Německa podíváme detailněji a zanalyzujeme si je. Auto je dobré, to víme.
V Německu jsem ale prostě potřeboval, aby mi auto více pomáhalo. Místo toho jsme se ale až moc zaobírali nastavením auta. Nepodařilo se mi najít takové [nastavení], které by 100% odpovídalo mému jezdeckému stylu,“ připouští Mads Ostberg. Celý šampionát teď míří do Austrálie, kde by chtěl jezdec M-Sportu na šotolině zajet lépe.
Mads vloni ve Španělsku po první šotolinové etapě vedl se solidním náskokem, na asfaltu ale vyhořel...
„Teď se, myslím, musíme koncentrovat pořádně na Australskou rally. Opět se vracíme na šotolinu, na což se těším! Bude to pro nás nová soutěž, ale já s Jonasem [Anderssonem, spolujezdcem] jsme na nové soutěže zvyklí. Takže si nemyslím, že by nás to nějak zvlášť ovlivnilo. Doufám, že se nám tamější soutěž povede a postavíme se na podium. To je přece místo, kde chceme být.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?