Jezdec Qatar M-Sport World Rally Teamu, Mads Ostberg, si z prvního letošního asfaltového závodu odváží pozitiva, I když se jednalo o těžkou soutěž. Nor jel na solidním pátém místě, když jej na RZ v sobotní etapě nachytaly proměnlivé podmínky.
„Prostě jsem vyjel z tratě,“ okomentoval incident jezdec. Auto sice bylo v pořádku, avšak posádka jej nebyla schopná dostat zpět na trať, a tak se do soutěže v neděli musela vrátit v rámci Rally2. Nakonec Nor zachránil alespoň dva body za deváté místo.
„Pokud vezmeme v potaz sobotní vyjetí z tratě, tak deváté místo není tak špatné. Byl to obtížný víkend, ale můžeme si odnést i pozitiva. Myslím, že během rally jsme se zlepšili. Časem se na výsledky z Německa podíváme detailněji a zanalyzujeme si je. Auto je dobré, to víme.
V Německu jsem ale prostě potřeboval, aby mi auto více pomáhalo. Místo toho jsme se ale až moc zaobírali nastavením auta. Nepodařilo se mi najít takové [nastavení], které by 100% odpovídalo mému jezdeckému stylu,“ připouští Mads Ostberg. Celý šampionát teď míří do Austrálie, kde by chtěl jezdec M-Sportu na šotolině zajet lépe.
Mads vloni ve Španělsku po první šotolinové etapě vedl se solidním náskokem, na asfaltu ale vyhořel...
„Teď se, myslím, musíme koncentrovat pořádně na Australskou rally. Opět se vracíme na šotolinu, na což se těším! Bude to pro nás nová soutěž, ale já s Jonasem [Anderssonem, spolujezdcem] jsme na nové soutěže zvyklí. Takže si nemyslím, že by nás to nějak zvlášť ovlivnilo. Doufám, že se nám tamější soutěž povede a postavíme se na podium. To je přece místo, kde chceme být.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?