Sebedůvěra je zpět. Po sérii problémových soutěží (11., 8., 7., 6. a 8. místo jsou výsledky posledních soutěží) končeně Mads Ostberg ve Finsku vystoupal na podium.
"Trend se konečně změnil. Ujet rally bez problémů je velkým pokrokem. Vůbec jsem si už nevěřil. V průběhu letní pauzy mi došlo, na čem musím pracovat. Na Finsko jsem se opravdu těšil, i když moje sebevědomí nebylo velké," vrací se k období před soutěží Mads Ostberg.
"Hned zkraje jsme poznali, že je naše tempo dobré a krok po kroku se vracelo i sebevědomí. Na konci už jsem se cítil lépe. Po tomto víkendu už se bude do dalších soutěží stratovat lépe. Auto bylo o víkendu opravdu dobré. Jasně, sice jsme měli jeden defekt, ale jinak vše fungovalo perfektně.
Na spoustě zkoušek jsme zajelili časy na samém vrcholu, mezi nejlepšími. To hodně člověku přidá. Byli jsme schopni bojovat o pozici na čele. Jsem opravdu moc rád, že už si zase věřím. Soutěž už jsem potřeboval dokončit. I proto jsme se rozhodli, že pojedeme svoje tempo na limitu, ale nebudeme se snažit jít přes něj. Víc už jsem tlačit nechtěl, takže pokud byl Thierry rychlejší, tak to tak prostě je," nelituje prohraného souboje s kolegou 25 letý jezdec.
Defekty se letos Ostberga drží...
Jezdec M-Sportu však měl namále, když při druhém průjezdu Ouninpohjou zaznamenal problémy: "Stalo se to ve velmi rychlé pasáži na konci zkoušky, rychlé a úzké. Byla to zatáčka na trojku a lehce přes kopec. Zabrzdil jsem, poté zatočil a když už jsem šel znovu na plyn, tak jsem uviděl kámen přímo uprostřed ideální stopy.
Věděl jsem, že jestli ho trefím, tak je to konec soutěže. Když se mu pokusím vyhnout, tak se také může něco stát. Vyhnul jsem se mu a už jsem si říkal, že můžeme jet dál, ale pak jsem něco trefil, to nás roztočilo o 180 stupňů. Jen jsem doufal, že se zastavíme správným směrem. Se třetím místem jsem však spokojený."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.