Sebedůvěra je zpět. Po sérii problémových soutěží (11., 8., 7., 6. a 8. místo jsou výsledky posledních soutěží) končeně Mads Ostberg ve Finsku vystoupal na podium.
"Trend se konečně změnil. Ujet rally bez problémů je velkým pokrokem. Vůbec jsem si už nevěřil. V průběhu letní pauzy mi došlo, na čem musím pracovat. Na Finsko jsem se opravdu těšil, i když moje sebevědomí nebylo velké," vrací se k období před soutěží Mads Ostberg.
"Hned zkraje jsme poznali, že je naše tempo dobré a krok po kroku se vracelo i sebevědomí. Na konci už jsem se cítil lépe. Po tomto víkendu už se bude do dalších soutěží stratovat lépe. Auto bylo o víkendu opravdu dobré. Jasně, sice jsme měli jeden defekt, ale jinak vše fungovalo perfektně.
Na spoustě zkoušek jsme zajelili časy na samém vrcholu, mezi nejlepšími. To hodně člověku přidá. Byli jsme schopni bojovat o pozici na čele. Jsem opravdu moc rád, že už si zase věřím. Soutěž už jsem potřeboval dokončit. I proto jsme se rozhodli, že pojedeme svoje tempo na limitu, ale nebudeme se snažit jít přes něj. Víc už jsem tlačit nechtěl, takže pokud byl Thierry rychlejší, tak to tak prostě je," nelituje prohraného souboje s kolegou 25 letý jezdec.
Defekty se letos Ostberga drží...
Jezdec M-Sportu však měl namále, když při druhém průjezdu Ouninpohjou zaznamenal problémy: "Stalo se to ve velmi rychlé pasáži na konci zkoušky, rychlé a úzké. Byla to zatáčka na trojku a lehce přes kopec. Zabrzdil jsem, poté zatočil a když už jsem šel znovu na plyn, tak jsem uviděl kámen přímo uprostřed ideální stopy.
Věděl jsem, že jestli ho trefím, tak je to konec soutěže. Když se mu pokusím vyhnout, tak se také může něco stát. Vyhnul jsem se mu a už jsem si říkal, že můžeme jet dál, ale pak jsem něco trefil, to nás roztočilo o 180 stupňů. Jen jsem doufal, že se zastavíme správným směrem. Se třetím místem jsem však spokojený."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?