Sportovní komisaři se rozhodli přidělit Krisi Meekemu nový čas po prozkoumání situaci na RZ8. Pro tuto soutěž třetí jezdec ztratil hodně času za poškozenou Fiestou RS WRC Novikova, které jej dlouho nepustil před sebe.
Kris Meeke zajel čas 7:33,3 min. a v cíli si stěžoval, že ztratil hodně času za pomalu jedoucím Novikovem. Celý internet obletěly obrázky dvou vozů WRC jedoucích v těsném závěsu, něco jako při závodech na okruzích nebo v rallycrossu....
Komisaři večer po konci etapy udělili pilotovi náhradní čas 7:09,6 min. Jak k němu došli? RZ8 se jela odpoledne znovu jako RZ12 a tak prostě čas z odpoledne, který Meeke zajel, platí i pro jeho dopolední průjezd.
Díky tomu je ztráta na čelo soutěže, kde se drží Ogier s Volkswagenem Polo R WRC, pouze 1:09,5 min a na čtvrtého Hirvonena 8,1s. Kris tedy není daleko od jedničky Citroënu. Evgeny Novikov se omluvil, od komisařů dostal i tak napomenutí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.