Mads Ostberg to v první půlce roku neměl jednoduché. Prvních sedm soutěží šampionátu neproběhlo podle představ Nora. Rychlost měla přitom Norsko-Švédská dvojice dobrou, o tom svědčí i velký počet vyhraných měřených testů. Avšak série technických problémů, vlastních chyb a smůly byla až neuvěřitelná.
"První polovina roku byla docela dost špatná. Pokaždé se něco stalo a navíc se to vždy obrátilo v ten nejhorší možný scénář. OK, tyhle věci se v rally stávají, ale normálně když trefíte desetkrát kámen, tak se v devíti případech nic nestane. V našem případě se ale něco staně v deseti případech z deseti.
Ale na vetšině soutěží jsme měli dobrou rychlost. Což je pozitivní. Navíc vím, že problémy, které nás potkaly, nenastaly z toho důvodu, že jsme jeli přes limit. Prostě jsme měli smůlu. To je dobré, protože vím, že mohu jezdit v tomto tempu i nadále a až nás opustí smůla, bude to pro nás dobré.
Ke druhé půli sezony se snažím přistupovat, jako by to byla sezona nová. Je to pro mne šance na nový začátek. Teď se snažím relaxovat a zapomenout na všechno to špatné, co se stalo. Prostě se budu snažit, aby vše bylo dobré - auto, rozpis," říká Mads Ostberg.
Nor se na Finskou rally připravoval na testu Fordu, za volantem Fiesty seděl Mads v pondělí a ve středu. Ve Finsku jel tovární jezdec M-Sportu celkem již sedmkrát. Jeho výsledky z posledních let jsou: 2010 7. místo, 2011 6. místo a 2012 5. místo.
"Určitě mám tuhle soutěž rád. V minulých letech jsme nemívali takovou přípravu jako letos, to nám vždy ještě nějakou dobu v průběhu rally trvalo než jsme našli správné nastavení. Obvykle to naše totiž nebylo dobré.
Letos jsme ale měli dobrý test, takže snad budeme schopni být rychlí hned od začátku. Na těchto tratích nechci přemýšlet o celkovém výsledku. Chci mít pouze dobrý pocit ze své jízdy."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?