Mads Ostberg to v první půlce roku neměl jednoduché. Prvních sedm soutěží šampionátu neproběhlo podle představ Nora. Rychlost měla přitom Norsko-Švédská dvojice dobrou, o tom svědčí i velký počet vyhraných měřených testů. Avšak série technických problémů, vlastních chyb a smůly byla až neuvěřitelná.
"První polovina roku byla docela dost špatná. Pokaždé se něco stalo a navíc se to vždy obrátilo v ten nejhorší možný scénář. OK, tyhle věci se v rally stávají, ale normálně když trefíte desetkrát kámen, tak se v devíti případech nic nestane. V našem případě se ale něco staně v deseti případech z deseti.
Ale na vetšině soutěží jsme měli dobrou rychlost. Což je pozitivní. Navíc vím, že problémy, které nás potkaly, nenastaly z toho důvodu, že jsme jeli přes limit. Prostě jsme měli smůlu. To je dobré, protože vím, že mohu jezdit v tomto tempu i nadále a až nás opustí smůla, bude to pro nás dobré.
Ke druhé půli sezony se snažím přistupovat, jako by to byla sezona nová. Je to pro mne šance na nový začátek. Teď se snažím relaxovat a zapomenout na všechno to špatné, co se stalo. Prostě se budu snažit, aby vše bylo dobré - auto, rozpis," říká Mads Ostberg.
Nor se na Finskou rally připravoval na testu Fordu, za volantem Fiesty seděl Mads v pondělí a ve středu. Ve Finsku jel tovární jezdec M-Sportu celkem již sedmkrát. Jeho výsledky z posledních let jsou: 2010 7. místo, 2011 6. místo a 2012 5. místo.
"Určitě mám tuhle soutěž rád. V minulých letech jsme nemívali takovou přípravu jako letos, to nám vždy ještě nějakou dobu v průběhu rally trvalo než jsme našli správné nastavení. Obvykle to naše totiž nebylo dobré.
Letos jsme ale měli dobrý test, takže snad budeme schopni být rychlí hned od začátku. Na těchto tratích nechci přemýšlet o celkovém výsledku. Chci mít pouze dobrý pocit ze své jízdy."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.