Mads Ostberg to v první půlce roku neměl jednoduché. Prvních sedm soutěží šampionátu neproběhlo podle představ Nora. Rychlost měla přitom Norsko-Švédská dvojice dobrou, o tom svědčí i velký počet vyhraných měřených testů. Avšak série technických problémů, vlastních chyb a smůly byla až neuvěřitelná.
"První polovina roku byla docela dost špatná. Pokaždé se něco stalo a navíc se to vždy obrátilo v ten nejhorší možný scénář. OK, tyhle věci se v rally stávají, ale normálně když trefíte desetkrát kámen, tak se v devíti případech nic nestane. V našem případě se ale něco staně v deseti případech z deseti.
Ale na vetšině soutěží jsme měli dobrou rychlost. Což je pozitivní. Navíc vím, že problémy, které nás potkaly, nenastaly z toho důvodu, že jsme jeli přes limit. Prostě jsme měli smůlu. To je dobré, protože vím, že mohu jezdit v tomto tempu i nadále a až nás opustí smůla, bude to pro nás dobré.
Ke druhé půli sezony se snažím přistupovat, jako by to byla sezona nová. Je to pro mne šance na nový začátek. Teď se snažím relaxovat a zapomenout na všechno to špatné, co se stalo. Prostě se budu snažit, aby vše bylo dobré - auto, rozpis," říká Mads Ostberg.
Nor se na Finskou rally připravoval na testu Fordu, za volantem Fiesty seděl Mads v pondělí a ve středu. Ve Finsku jel tovární jezdec M-Sportu celkem již sedmkrát. Jeho výsledky z posledních let jsou: 2010 7. místo, 2011 6. místo a 2012 5. místo.
"Určitě mám tuhle soutěž rád. V minulých letech jsme nemívali takovou přípravu jako letos, to nám vždy ještě nějakou dobu v průběhu rally trvalo než jsme našli správné nastavení. Obvykle to naše totiž nebylo dobré.
Letos jsme ale měli dobrý test, takže snad budeme schopni být rychlí hned od začátku. Na těchto tratích nechci přemýšlet o celkovém výsledku. Chci mít pouze dobrý pocit ze své jízdy."
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.