Druhou soutěží sezóny 2013 je Rally Nová Kaledonie. Na francouzských ostrovech v Pacifiku startují obě posádky vozů ŠKODA - vítězové Rally Nový Zéland Lappi/Ferm a duo Gill/Macneall (druhé místo).
Po double na úvod letošního ročníku asijsko-pacifického šampionátu (APRC) je nově sestavený tým ŠKODA MRF připraven na zatěžkávací zkoušku na rally v exotické Nové Kaledonii ve dnech 14. až 16. června. Ve druhé soutěži APRC nastoupí obě posádky vozů ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm (Finsko) a Gaurav Gill/Glenn Macneall (Indie/Nový Zéland) na start v roli favoritů.
Květnová premiéra APRC na Novém Zélandu nemohla pro tým ŠKODA MRF dopadnout lépe. Obě posádky se umístily na prvních dvou místech: dvojice Lappi/Ferm s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 zvítězila ve své zámořské premiéře před posádkou Gill/Macneall.
Indický jezdec Gaurav Gill na Nové Kaledonii nastoupí na start jako obhájce loňského vítězství. „V roce 2012 jsme tuto rally vyhráli a já se těším na to, že zde úspěch zopakujeme. Na Novém Zélandu jsem nasbíral mnoho zkušeností,“ říká Gill. „Ovšem letošní rychlostní zkoušky na Nové Kaledonii jsou až na jednu všechny nové,“ dodává indický pilot.
Tato rally klade na celý tým i techniku vysoké nároky. Zkušený závodník Gill varuje: „Rally na Nové Kaledonii je specifická tím, že se podmínky mohou kdykoli změnit. V jednu chvíli ještě svití slunce, za několik okamžiků ale může hustě pršet. A pak to neuvěřitelně klouže.“
Také týmový kolega Lappi je před svou premiérou na Nové Kaledonii opatrný: „Perfektní start na Novém Zélandu byl dobrý pro celý tým. Samozřejmě také pro nás, protože jsme na APRC jeli poprvé. Budu se snažit udržet rychlost a rytmus – je to pro mě ovšem zcela nová soutěž.“
Rally Nová Kaledonie má na programu 17 rychlostních zkoušek v okolí hlavního města Noumea o celkové délce 236,59 kilometrů.
Pro českou automobilku ŠKODA je vstup do série APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. Do roku 2018 chce ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně a silného růstu dosáhnout hlavně na dynamických asijských trzích. „APRC jako jeden z nejdůležitějších sportovních podniků v regionu nám nabízí skvělou možnost, jak značku ŠKODA představit širšímu publiku,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast technického vývoje.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.