Mads Ostberg se musel v Řecku vyrovnat hned s několika potížemi. O opatrnosti už nechce nic slyšet, pojede na plný plyn.
Na Rally Acropolis by chtěl Mads Ostberg, opět, co možná nejrychleji zapomenout. Nor ve službách M-Sportu sice získal nakonec 6. místo, jenže během třech dní ho potkala hned série problémů, které jej pochopitelně připravily o hodně času.
"Neuvěřitelná série" vítěze Rally Portugal 2012 začala v Řecku hned v pátek, kdy hned na první rychlostní zkoušce (z celkových 14) dostal defekt a pak o několik okamžiků později se v ostré levé zatáčce kolo ulomilo a upadlo. Nutná výměna kola srazila Madse až mimo bodované příčky. Technici M-Sportu zjistili, že kolo upladlo kvůli poškození na jednom z předchozích tvrdých dopadů.
V sobotu se na RZ5 uvolnila tyč řízení a na RZ8 dostal další defekt. Smolař letošní sezony si na své konto přičetl další časovou ztrátu. 25letý mladík ale věří, že se věci v dobré obrátí: "Byla to těžká rally a těžký start do sezony, ale to už mě teď nezajímá. Od teď pojedu pořád na plno, budu útočit."
Podle techniků M-Sportu kolo upladlo kvůli tvrdému dopadu na jednom ze skoků
Slovy šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, byla však tato strategie záhy zpochybněna: "V předešlých letech neměl Mads žádné problémy a jezdil konstantním tempem. Letos jezdí rychleji. Pokud se podíváme na jeho tempo, mohou se tyto věci stát. Neobávám se však. Mads se nachází v dobré pozici. Z jeho pohledu jde teď hlavně o to se učit."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?