Pro těžce zkoušeného jezdce M-Sportu, Madse Ostberga, představovala Rally Acropolis další zklamání. Jednou měl problémy se spojovací tyčí řízení, třikrát měl defekt a jednou menší nehodu.
Pokud by se měl Řeckým bohům někoho znelíbit, pak by to byl Mads Ostberg. Během soutěže v Řecku měl těžce zkoušené Skandinávec více smůly než je únosné. Jeho konečné šesté místo je tedy spíše zázrakem. "Byl to zatraceně těžký víkend," smutní jezdec po páté nepovedené soutěži v řadě.
"Zdá se, že vše šlo proti našemu gustu, což je velmi frustrující." Černá série začala hned 500 metrů po startu první rychlostní zkoušky, kdy dostala posádka defekt, za který ale mohl Mads. Poté najel Nor na hranu jedné zatáčky a kolo upadlo - konec nadějí na dobrý výsledek prakticky ihned po startu soutěže. Myslíte však, že se tím jeho smůla vyčerpala? Těsně vedle.
"Byl jsem nesmírně zklamaný. Výkon na druhé rychlostí zkoušce tyto problémy poznamenal, nemohl jsem najít dobrý rytmus," na konci prvního dne byl Ostberg 9. Hned v sobotu však problémy pokračovaly. Problémy se spojovací tyčí řízení na RZ5 a další defekt na RZ8 zabránily větší stíhací jízdě, i tak se však posunul na 6. místo: "Přesto to bylo to, co jsme chtěli dosáhnout."
Pomalu ale dvojice Mads Ostberg - Jonas Andersson nejela, když však neměla defekt, tak jako se to do třetice stalo i v neděli: "Když bylo vše v pořádku, tak jsme byli pravidelně rychlí. Měli jsme dobré tempo, ale tohle určitě není výsledek, který jsme chtěli. Pokud se podíváme na naši rychlost, bylo to nadějné. Na Sardinii jedeme s vědomím, že jsme zajížděli dobré časy. Snad nebudeme mít opět smůlu."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.