Pro těžce zkoušeného jezdce M-Sportu, Madse Ostberga, představovala Rally Acropolis další zklamání. Jednou měl problémy se spojovací tyčí řízení, třikrát měl defekt a jednou menší nehodu.
Pokud by se měl Řeckým bohům někoho znelíbit, pak by to byl Mads Ostberg. Během soutěže v Řecku měl těžce zkoušené Skandinávec více smůly než je únosné. Jeho konečné šesté místo je tedy spíše zázrakem. "Byl to zatraceně těžký víkend," smutní jezdec po páté nepovedené soutěži v řadě.
"Zdá se, že vše šlo proti našemu gustu, což je velmi frustrující." Černá série začala hned 500 metrů po startu první rychlostní zkoušky, kdy dostala posádka defekt, za který ale mohl Mads. Poté najel Nor na hranu jedné zatáčky a kolo upadlo - konec nadějí na dobrý výsledek prakticky ihned po startu soutěže. Myslíte však, že se tím jeho smůla vyčerpala? Těsně vedle.
"Byl jsem nesmírně zklamaný. Výkon na druhé rychlostí zkoušce tyto problémy poznamenal, nemohl jsem najít dobrý rytmus," na konci prvního dne byl Ostberg 9. Hned v sobotu však problémy pokračovaly. Problémy se spojovací tyčí řízení na RZ5 a další defekt na RZ8 zabránily větší stíhací jízdě, i tak se však posunul na 6. místo: "Přesto to bylo to, co jsme chtěli dosáhnout."
Pomalu ale dvojice Mads Ostberg - Jonas Andersson nejela, když však neměla defekt, tak jako se to do třetice stalo i v neděli: "Když bylo vše v pořádku, tak jsme byli pravidelně rychlí. Měli jsme dobré tempo, ale tohle určitě není výsledek, který jsme chtěli. Pokud se podíváme na naši rychlost, bylo to nadějné. Na Sardinii jedeme s vědomím, že jsme zajížděli dobré časy. Snad nebudeme mít opět smůlu."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.