Škoda vzhlíží ke své budoucnosti v rallysportu. Asi nejlepší vůz kategorie S2000, Škoda Fabia S2000, pomalu dosluhuje, český tým poprvé testoval nový motor 1,6l v karoserii Fabie. Podle německých zdrojů se mohla Škoda rozhodnout pro stavbu vozu RRC.
Dny klasických atmosferických motorů 2,0l jsou již delší dobu spočítány. Poslední vozy S2000 už jsou vybaveny motory 1,6l s turbem. Například Citroën s Kubicou dokazuje, jaký potenciál tento vůz má. Také česká značka se pomalu loučí s atmosferickými jednotkami a připravuje se na turbo motory.
Právě v těchto dnech proběhl první test Fabie s turbo motorem. Test proběhl na testovací trati v Milovicích, kousek od základny značky v Mladé Boleslavi. Pro běžného pozorovatele byl vůz na první pohled poznatelný kvůli jinému krytu motoru, jinak však vůz zůstal po optické stránce shodný s verzí S2000.
Teoreticky možné jsou dvě varianty - buďto se Škoda rozhodla na poslední chvíli postavit vůz RRC a nebo se chystá na stavbu Fabie R5. Ta vyjede až po uvedení nové Fabie na běžné silnice, tedy v roce 2015.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.