Bývalý pilot F1, Robert Kubica, se v Řecku dočkal svého vůbec prvního vítězství v mistrovství světa v rally.
Robert Kubica se při Rally Acropolis dočkal svého prvního vítězství v mistrovství světa. Stalo se tak v kategorii WRC2 a s vozem Citroen DS3 RRC. Pro bývalého pilota F1 to bylo vůbec druhé vystoupení na šotolině v mistrovství světa. Kubicu v této sezóně provází mnoho technických problémů či jezdeckých chyb. Na jedné z nejtěžších soutěží světa však Kubica ukázal, že v něm dřímá velký talent, což v letošním roce už ukázal několikrát. V Řecku se Kubica dostal do čela soutěže již na začátku a budoval si pomalu ale jistě náskok.
Náskok Kubici se vyšplhal téměř ke dvou minutám a polský pilot tak přešel do režimu, kdy chtěl hlavně soutěž dokončit, což se mu povedlo a chválou nešetřil ani šéf Citroenu Yves Matton. "Robet ukázal na šotolině i na asfaltu, že je skutečně rychlý. Prožil skvělý závod včetně závěrečné etapy, kdy se mu dařilo držet náskok v čele. Mám pocit, že to pro něj může znamenat určitý zlom. To jistě předznamenává i to, že našim společným cílem je titul ve WRC2."
A co na to všechno říká Robert Kubica? "Existuje mnoho věcí, které se ještě musím naučit, ale byla to svkělá zkušenost a hodně produktivní víkend. I při pomalé jízdě je snadné udělat chybu a to ještě, když ty zkoušky jedete poprvé a v tak noročných podmínkách. Už se těším na Sardínii, kde můžu využít to, co jsem se naučil teď v Řecku."
V současné době se Kubica nachází ve WRC2 na šestém místě se ziskem 33 bodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.