Bývalý pilot F1, Robert Kubica, se v Řecku dočkal svého vůbec prvního vítězství v mistrovství světa v rally.
Robert Kubica se při Rally Acropolis dočkal svého prvního vítězství v mistrovství světa. Stalo se tak v kategorii WRC2 a s vozem Citroen DS3 RRC. Pro bývalého pilota F1 to bylo vůbec druhé vystoupení na šotolině v mistrovství světa. Kubicu v této sezóně provází mnoho technických problémů či jezdeckých chyb. Na jedné z nejtěžších soutěží světa však Kubica ukázal, že v něm dřímá velký talent, což v letošním roce už ukázal několikrát. V Řecku se Kubica dostal do čela soutěže již na začátku a budoval si pomalu ale jistě náskok.
Náskok Kubici se vyšplhal téměř ke dvou minutám a polský pilot tak přešel do režimu, kdy chtěl hlavně soutěž dokončit, což se mu povedlo a chválou nešetřil ani šéf Citroenu Yves Matton. "Robet ukázal na šotolině i na asfaltu, že je skutečně rychlý. Prožil skvělý závod včetně závěrečné etapy, kdy se mu dařilo držet náskok v čele. Mám pocit, že to pro něj může znamenat určitý zlom. To jistě předznamenává i to, že našim společným cílem je titul ve WRC2."
A co na to všechno říká Robert Kubica? "Existuje mnoho věcí, které se ještě musím naučit, ale byla to svkělá zkušenost a hodně produktivní víkend. I při pomalé jízdě je snadné udělat chybu a to ještě, když ty zkoušky jedete poprvé a v tak noročných podmínkách. Už se těším na Sardínii, kde můžu využít to, co jsem se naučil teď v Řecku."
V současné době se Kubica nachází ve WRC2 na šestém místě se ziskem 33 bodů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?