Bývalý pilot F1, Robert Kubica, se v Řecku dočkal svého vůbec prvního vítězství v mistrovství světa v rally.
Robert Kubica se při Rally Acropolis dočkal svého prvního vítězství v mistrovství světa. Stalo se tak v kategorii WRC2 a s vozem Citroen DS3 RRC. Pro bývalého pilota F1 to bylo vůbec druhé vystoupení na šotolině v mistrovství světa. Kubicu v této sezóně provází mnoho technických problémů či jezdeckých chyb. Na jedné z nejtěžších soutěží světa však Kubica ukázal, že v něm dřímá velký talent, což v letošním roce už ukázal několikrát. V Řecku se Kubica dostal do čela soutěže již na začátku a budoval si pomalu ale jistě náskok.
Náskok Kubici se vyšplhal téměř ke dvou minutám a polský pilot tak přešel do režimu, kdy chtěl hlavně soutěž dokončit, což se mu povedlo a chválou nešetřil ani šéf Citroenu Yves Matton. "Robet ukázal na šotolině i na asfaltu, že je skutečně rychlý. Prožil skvělý závod včetně závěrečné etapy, kdy se mu dařilo držet náskok v čele. Mám pocit, že to pro něj může znamenat určitý zlom. To jistě předznamenává i to, že našim společným cílem je titul ve WRC2."
A co na to všechno říká Robert Kubica? "Existuje mnoho věcí, které se ještě musím naučit, ale byla to svkělá zkušenost a hodně produktivní víkend. I při pomalé jízdě je snadné udělat chybu a to ještě, když ty zkoušky jedete poprvé a v tak noročných podmínkách. Už se těším na Sardínii, kde můžu využít to, co jsem se naučil teď v Řecku."
V současné době se Kubica nachází ve WRC2 na šestém místě se ziskem 33 bodů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?