Řecká rally je v aktuálním kalendáři díky speciálnímu mixu šotolinových cest a vysokých teplot asi tou nejtěžší. Mads Ostberg se hlavně chce vyvarovat výpadku.
Řecká Acropolis Rally je jednou z klasik kalendáře WRC. Hrubé štěrkové cesty kolem Korintského průplavu jsou často brány za nějtěžší soutěž kalendáře. Zvláště gumy jsou zde vystaveny velkému zatížení. Chytrý přístup k tomuto závodu bývá často klíčový. Právě zde by Mads Ostberg chtěl nechat zapomenout na svoje výpadky na dřívějších soutěžích tohoto roku.
"Naším hlavním cílem je dokončit rally bez restartu v rámci pravidel Rally2! Řecko je určitě jednou z nejtěžších rally sezony, ale budeme se samozřejmě příští týden snažit tohoto cíle dosáhnout. Akropolis je opravdu těžkou soutěží. Stále je zde riziko, že v závodní stopě budou vytahané kameny a je tam pár opravdu složitých úseků, s nimiž si budeme muset poradit. Klíč k úspěchu leží v tom, dávat si dobrý pozor na auto. Přijde taky na gumy, to je oblast, na kterou budeme muset během rally dávat pozor. Pak jsou tu ještě noční zkoušky. Organizátoři se budou snažit dělat to nejlepší, ale pokud nebude bezvětrný den, tak bude prach velkým problémem," říká jednička M-Sportu, Mads Ostberg.
"Dovést auto zpět neponičené je velkou výzvou, ale od zažáku musíme útočit a pokusit se najít dobré tempo. Na posledních čtyřech závodech jsme měli pech, teď se to musí změnit. Chceme se postavit na podium a o to budeme bojovat."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?