Řecká rally je v aktuálním kalendáři díky speciálnímu mixu šotolinových cest a vysokých teplot asi tou nejtěžší. Mads Ostberg se hlavně chce vyvarovat výpadku.
Řecká Acropolis Rally je jednou z klasik kalendáře WRC. Hrubé štěrkové cesty kolem Korintského průplavu jsou často brány za nějtěžší soutěž kalendáře. Zvláště gumy jsou zde vystaveny velkému zatížení. Chytrý přístup k tomuto závodu bývá často klíčový. Právě zde by Mads Ostberg chtěl nechat zapomenout na svoje výpadky na dřívějších soutěžích tohoto roku.
"Naším hlavním cílem je dokončit rally bez restartu v rámci pravidel Rally2! Řecko je určitě jednou z nejtěžších rally sezony, ale budeme se samozřejmě příští týden snažit tohoto cíle dosáhnout. Akropolis je opravdu těžkou soutěží. Stále je zde riziko, že v závodní stopě budou vytahané kameny a je tam pár opravdu složitých úseků, s nimiž si budeme muset poradit. Klíč k úspěchu leží v tom, dávat si dobrý pozor na auto. Přijde taky na gumy, to je oblast, na kterou budeme muset během rally dávat pozor. Pak jsou tu ještě noční zkoušky. Organizátoři se budou snažit dělat to nejlepší, ale pokud nebude bezvětrný den, tak bude prach velkým problémem," říká jednička M-Sportu, Mads Ostberg.
"Dovést auto zpět neponičené je velkou výzvou, ale od zažáku musíme útočit a pokusit se najít dobré tempo. Na posledních čtyřech závodech jsme měli pech, teď se to musí změnit. Chceme se postavit na podium a o to budeme bojovat."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?