Grandiózní debut značky ŠKODA v asijsko-pacifickém šampionátu! Esapekka Lappi vítězí před týmovým kolegou Gauravem Gillem.
První soutěž nově utvořeného týmu ŠKODA MRF přinesla totální triumf: Tovární posádka ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm zvítězila na Rally Whangarei na Novém Zélandu s vozem ŠKODA Fabia Super 2000. Týmoví kolegové Gaurav Gill/Glen Macneall skončili druzí – perfektní víkend pro značku ŠKODA.
Rally na Novém Zélandu byla první ze šesti soutěží asijsko-pacifického šampionátu (APRC). „Byl to perfektní start do nové série“, říká týmový manažer Pavel Hortek. Po 16 rychlostních zkouškách a 289 kilometrech porazil Lappi svého týmového kolegu Gilla suverénně s náskokem 4:03,2 minuty.
Šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek si povedený víkend pochvaloval: „Gratuluji oběma posádkám k přesvědčivému vstupu do APRC na Novém Zélandu a skvělé reklamě pro značku ŠKODA v tomto pro nás důležitém regionu. O tomto víkendu jsme díky posádce Jan Kopecký/Pavel Dresler zároveň upevnili vedení v ERC – jednoznačně skvělý víkend pro celou značku ŠKODA.“
Esapekka Lappi byl stejného mínění a extrémně šťastný při své první soutěži mimo Evropu. „Nemohl jsem si představit lepší start do nového šampionátu, měli jsme skvělý rytmus.“ Lappi vyhrál 12 rychlostních zkoušek, Gill zbývající čtyři.
Zkušený Ind byl se svým výsledkem také spokojený, třetí v pořadí zaostal za Gillem o 4:30,7 minuty. „Toto je jedna z nejtěžších rally a já jsem do toho dal maximum.“
APRC pokračuje v jižním Pacifiku soutěží v Nové Kaledonii 14. – 16. června. Pro značku ŠKODA je vstup do APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. Do roku 2018 chce ŠKODA navýšit své celosvětové prodeje na nejméně 1,5 milionu vozů a přidat chce zejména na rostoucích asijských trzích.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?