Grandiózní debut značky ŠKODA v asijsko-pacifickém šampionátu! Esapekka Lappi vítězí před týmovým kolegou Gauravem Gillem.
První soutěž nově utvořeného týmu ŠKODA MRF přinesla totální triumf: Tovární posádka ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm zvítězila na Rally Whangarei na Novém Zélandu s vozem ŠKODA Fabia Super 2000. Týmoví kolegové Gaurav Gill/Glen Macneall skončili druzí – perfektní víkend pro značku ŠKODA.
Rally na Novém Zélandu byla první ze šesti soutěží asijsko-pacifického šampionátu (APRC). „Byl to perfektní start do nové série“, říká týmový manažer Pavel Hortek. Po 16 rychlostních zkouškách a 289 kilometrech porazil Lappi svého týmového kolegu Gilla suverénně s náskokem 4:03,2 minuty.
Šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek si povedený víkend pochvaloval: „Gratuluji oběma posádkám k přesvědčivému vstupu do APRC na Novém Zélandu a skvělé reklamě pro značku ŠKODA v tomto pro nás důležitém regionu. O tomto víkendu jsme díky posádce Jan Kopecký/Pavel Dresler zároveň upevnili vedení v ERC – jednoznačně skvělý víkend pro celou značku ŠKODA.“
Esapekka Lappi byl stejného mínění a extrémně šťastný při své první soutěži mimo Evropu. „Nemohl jsem si představit lepší start do nového šampionátu, měli jsme skvělý rytmus.“ Lappi vyhrál 12 rychlostních zkoušek, Gill zbývající čtyři.
Zkušený Ind byl se svým výsledkem také spokojený, třetí v pořadí zaostal za Gillem o 4:30,7 minuty. „Toto je jedna z nejtěžších rally a já jsem do toho dal maximum.“
APRC pokračuje v jižním Pacifiku soutěží v Nové Kaledonii 14. – 16. června. Pro značku ŠKODA je vstup do APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. Do roku 2018 chce ŠKODA navýšit své celosvětové prodeje na nejméně 1,5 milionu vozů a přidat chce zejména na rostoucích asijských trzích.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?