Mads Ostberg se vrací ke své třetí nepovedené soutěži v řadě. V Řecku by chtěl získat svoje letošní druhé podiové umístění.
Po zklamání v Mexiku (problém se spojkou a prosakujícím olejem), stejně tak v Portugalsku (nehoda) a Argentině (zlomené zavěšení) se již třikrát posobě ocitl jezdec M-Sportu v Rally2. Jeho cílem je přitom zatápět Ogierovi a špičce MS.
"Doufal jsem, že v Argentině získáme podium. Pochopitelně, že jsem byl velmi zklamán, tohle určitě nebyl plán," vrací se Nor k soutěži, na které startoval také Sébastien Loeb. Mads Ostberg do soutěže vkročil průměrně, když po první sekci držel 5. příčku se ztrátou 33s. V dopoledním servisu mechanici změnili set-up Fiesty RS WRC a podle mezičasů na RZ4 to byla změna k lepšímu.
To potvrzuje i jezdec: "Po změně v nastavení jsem měl z auta dobrý pocit, chovalo se tak, jak jsem si představoval. To co se stalo na RZ4, první odpolední vložce, byla škoda. Po nešťastném nárazu na kámen pro nás den skončil."
Při incidentu došlo ke zlomění zavěšení, což poškodilo také řízení Fiesty RS WRC. "Během tréninkových jízd tam ten kámen ještě nebyl. Na trať ho musely vytáhnout před námi startující vozy. Bohůžel ležel přímo v ideální stopě, když jsem si ho všiml, už jsem s tím nemohl nic udělat, abych zabránil střetu."
Vloni Madse zdobila především spolehlivost, letos s ní (né vždy vlastní chybou) bojuje
Nejrychlejším časem na RZ7 vloni ještě privátní jezdec dokázal, že rychlost má. Na lepší jak páté místo to však nestačilo: "Z Argentiny si odvážím alespoň cenné zkušenosti. Ty chci využít v budoucnu." Další rally je naplánovaná na přelomu května a června v Řecku, tedy na tratích, které jsou svými velkými kameny pověstné. Zde by mohl přijít tolik očekávaný útok na druhé podium roku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.