Robert Kubica nezažil zrovna nejklidnější šotolinový debut na Rally Portugal, ale dle svých slov mu to pomůže v dalším průběhu sezony.
Bývalý jezdec F1, Robert Kubica, zažil v Portugalsku, kde jel se svoji DS3 RRC, debut jak ve WRC tak i na šotolině. Začal dobře, když v pátek ráno zaujal v rámci WRC2 průběžně druhé místo a to i přesto, že byl v jedné zatáčce až příliš rychlý a sjel do příkopu, kde poškodil chladič a zničil také pneumatiky.
Kubica byl však později během dne nucen odstoupit, protože díky dvěma dřívějším defektům nebyl schopen zvládnout 206 km dlouhý přejezd na super speciálku do Lisabonu. Ještě před soutěží Polák předpokládal, že pro něj největší výzvou bude přizpůsobení svého rozpisu na šotolinu. Překvapilo ho také, jak se změnil charakter některých částí zkoušek, když je člověk jede naplno.
"Bez zkušeností je těžké soudit, jak některé skoky ovlivní ovládání auta v plné rychlosti v porovnání s testovacím průjezdem. Je zde tolik skoků, které nemůžete projet lehce bez toho, aniž byste ztráceli dvě až tři sekundy na kilometr. Na druhých průjezdech jsem zaznamenal velké zlepšení a byl jsem překvapen, že jsem zajížděl tak dobré časy," říká Robert Kubica.
V sobotu se Robert do soutěže opět zapojil, nicméně se musel popasovat se zlobícím hydraulickým systémem v autě, který způsobil nefunkční ruční brzdu a řazení pádly pod volantem, na které má kvůli svému zranění od FIA výjimku. V servise mechanici problém vyřešili, ale on se objevil odpoledne znova.
Zde Robert Kubica a Maciej Baran v rámci ME na Rally Islas Canarias(foto: rally-erc.com)
To poslední den už šel alespoň trochu podle plánu a jezdec z Krakowa tam mohl v klidu sbírat zkušenosti a to zvláště na 52 km dlouhé RZ Almodovar. Soutěž nakonec dokončil v rámci WRC2 jako šestý, získal tak v této kategorii svůj první bod. "Za posledních deset dní strávených v Portugalsku jsem se naučil spoustu užitečných věcí. Celkově to bylo docela pozitivní, ačkoliv jsme neměli moc štěstí. Na to, že to byla moje první šotolinová rally, tak si myslím, že jsem ukázal poměrně solidní rychlost na zkouškách, kde jsem neměl žádné problémy.
Našel jsem spoustu odpovědí na otázky, které jsem měl ještě před pár dny. Kdybychom se k této rally měli za pár týdnů vrátit, tak bych byl zřejmě lépe vybaven, což je dobré znamení pro zbytek sezony." Další rally v rámci WRC2 bude pro Roberta květnová řecká Acropolis. "Nejdůležitější pro mě bude zvládat vzah mezi tím, co vidím v tréninku a tím, co se stane v závodě. Cesty tento víkend byly nesmírně technicky náročné, což bude v následujících rallych úžitečné. Je mi ale jasné, že žádná z nich nebude lehká..."
Video z Kubicovy páteční krizovky:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?