Latvala: Konečně může začít moje sezona

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. dubna 2013 18:17
Sdílej:

Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, věří, že to byl hlavně jeho přístup, který stál za zlepšením výkonů, které jsme mohli vidět v Portugalsku.

Latvala, který již dokázal vyhrát sedm soutěží v MS, přestoupil letos v zimě k továrnímu týmu Volkswagen po čtyřech letech strávených v továrním týmu Ford. Začátek sezony s novým vozem se mu však ne úplně povedl, když se mu nepodařilo nejlépe adaptovat na rozdílný styl ovládání Pola R WRC. Jeho trápení bylo navíc ještě viditelnější, když jeho týmový kolega, Sébastien Ogier, za volantem stejného vozu zažil naopak snový start do sezony. 

Toto vše se změnilo v Portugalsku, kde Fin díky jinému přístupu dosáhl na své letošní první podium. "Tlačil jsem na to, nutil jsem se, abych jel rychle a to mi pomohlo. Říkal jsem si, že mohu využít zkušeností a rychlost už přijde, ale nefungovalo to tak - musíte na tom pracovat," říká Jari-Matti Latvala. 

"Start sezony byl těžký - poučný, ale také neuspokojivý. Očekával jsem toho od sebe více a nemohl jsem toho dosáhnout. Auto bylo rychlé, ale já jsem byl někde na jiné planetě..." V Portugalsku to už vypadalo, že Latvala dojede druhý, ale v neděli ho přibrzdila rozbitá hnací hřídel, díky čemuž se propadl na třetí místo. I tak ale soutěž Fin dokončil s dobrou náladou. 

"Teď pro mě začíná tento rok. Konečně může šampionát začít! Moje důvěra v autě přichází. V Argentině budu mít jiný set-up, který mi bude sedět lépe, ale s tímto výsledkem jsem opravdu, opravdu šťastný," říká Jari-Matti pro wrc.com. Když byl dotázán, jestli bude schopen bojovat se svým týmovým kolegou, Sébastienem Ogierem, tak řekl: "Doufám, že ho budu moci vyzvat v některých bodech: Na následující soutěži v Argentině by to bylo hezké, ale je to jen jeden krok v čase."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.