Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, věří, že to byl hlavně jeho přístup, který stál za zlepšením výkonů, které jsme mohli vidět v Portugalsku.
Latvala, který již dokázal vyhrát sedm soutěží v MS, přestoupil letos v zimě k továrnímu týmu Volkswagen po čtyřech letech strávených v továrním týmu Ford. Začátek sezony s novým vozem se mu však ne úplně povedl, když se mu nepodařilo nejlépe adaptovat na rozdílný styl ovládání Pola R WRC. Jeho trápení bylo navíc ještě viditelnější, když jeho týmový kolega, Sébastien Ogier, za volantem stejného vozu zažil naopak snový start do sezony.
Toto vše se změnilo v Portugalsku, kde Fin díky jinému přístupu dosáhl na své letošní první podium. "Tlačil jsem na to, nutil jsem se, abych jel rychle a to mi pomohlo. Říkal jsem si, že mohu využít zkušeností a rychlost už přijde, ale nefungovalo to tak - musíte na tom pracovat," říká Jari-Matti Latvala.
"Start sezony byl těžký - poučný, ale také neuspokojivý. Očekával jsem toho od sebe více a nemohl jsem toho dosáhnout. Auto bylo rychlé, ale já jsem byl někde na jiné planetě..." V Portugalsku to už vypadalo, že Latvala dojede druhý, ale v neděli ho přibrzdila rozbitá hnací hřídel, díky čemuž se propadl na třetí místo. I tak ale soutěž Fin dokončil s dobrou náladou.
"Teď pro mě začíná tento rok. Konečně může šampionát začít! Moje důvěra v autě přichází. V Argentině budu mít jiný set-up, který mi bude sedět lépe, ale s tímto výsledkem jsem opravdu, opravdu šťastný," říká Jari-Matti pro wrc.com. Když byl dotázán, jestli bude schopen bojovat se svým týmovým kolegou, Sébastienem Ogierem, tak řekl: "Doufám, že ho budu moci vyzvat v některých bodech: Na následující soutěži v Argentině by to bylo hezké, ale je to jen jeden krok v čase."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?