VIDEO; Podle slov do té doby vedoucího jezdce Rally Portugal stálo za jeho odstoupením z první etapy Rally Portugal přeslechnutí rozpisu.
V době nehody byl Nor o 3,9s před druhým Ogierem. Na trati RZ3 však posádka Fiesty RS WRC havarovala. Naštěstí ani Ostberg ani spolujezdec Andersson nebyli zraněni. Skandinávské duo teď doufá, že se zítra bude moci v rámci pravidla Rally2 do soutěže vrátit.
"Myslím, že jsem přeslechl rozpis a nebo udělal chybu Jonas, ale myslím, že jsem spíše přeslechl rozpis. Myslel jsem, že to byla 'levá 5 mínus', ale to určitě nebyla. Do zatáčky jsem najel až moc rychle a trefil jsem břeh na vnějšku. Vyjeli jsme z trati na vnější straně a přistáli na střeše vedle cesty. Byla to docela tvrdá nehoda," řekl Mads Ostberg.
"Přistáli jsme na střeše, ale přistát o půl metru dále, tak bychom pokračovali dále dolů, takže bylo dobré, že jsme zastavili tady." Jezdec připouští, že nehoda ještě zvýšila jeho frustraci po nepovedeném začátku sezony. "Ano, je to frustrující. Na začátku sezony jsme měli technické problémy a moje frustrace byla docela velká. Tentokrát jsem ale měl dobré auto a zpackal jsem to."
"Na RZ2 jsme na to hodně tlačili a na této zkoušce jsem se rozhodli trochu ubrat, abychom se ujistili, že jí projedeme. Věděli jsme, že máme nějaký náskok, takže jsem se snažili ho kontrolovat. Byl to prostě komunikační problém. Netlačil jsem na to nějak moc a nebylo to na hraně."
Video z místa nehody zlehčujicí celou situaci můžete vidět zde:
Z vozu se na nehodu podívejte zde:
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?