Vedoucí muž průběžného pořadí MS v rally, Sébastien Ogier, počítá v dalším průběhu sezony s velkým protivníkem v osobě Madse Ostberga.
Úřadující mistr světa, Sébastien Loeb, má letos v plánu jen částečný program, když navíc dvě ze čtyř rally má už odjeté. Na start se ještě postaví v Argentině a ve Francii, jako uchazeče o titul ho tak nemůžeme brát. Po třech odjetých soutěžích ze třinácti je na čele průběžného pořadí Sébastien Ogier. Po zisku druhého místa na Rally Monte Carlo při debutu Pola R WRC dokázal Francouz vyhrát už na druhé a třetí soutěží ve Švédsku i v Mexiku.
I bez Loeba však na Ogiera letos nečeká procházka růžovým sadem. Za svého hlavního konkurenta považuje Madse Ostberga z týmu Qatar M-Sport. Nor za volanten Fordu Fiesta RS WRC míří do Portugalska jako průběžně pátý muž tabulky. Jezdci Volkswagenu však byl Mads nejdůstojnějším soupeřem ve Švédsku i v Mexiku a Francouz k němu chová velký respekt.
"Už ve Švédsku byl hodně rychlý. I v Mexiku na mě až do svého problému vyvíjel tlak," řekl Sébastien Ogier pro crash.net. Ogier s ním tak v boji o letošní titul počítá: "V boji by samozřejmě byl Sébastien [Loeb], nicméně letos jede jen čtyři rally a dvě z nich už má za sebou. Madse vidím ve velmi silné pozici."
Monte Carlo je letos zatím jedinou soutěží, kde Ogier nevyhrál
V boji mezi konstruktéry očekává pilot Volkswagenu ještě silnější konkurenci, v tomto případě z tábora jeho dřívějšího zaměstnavatele, Citroënu. "Citroën bude určitě našim největším protivníkem. Mají Mikka a Daniho, což jsou poměrně konstantní jezdci." Jen dodejme, že Mikko Hirvonen a Dani Sordo v průběžném pořadí drží třetí a čtvrté místo.
V boji o titul však jezdec VW s kolegy od Citroënu nepočítá. Tak jak tak jde dle Ogiera v první sezoně továrního týmu VW hlavně o to, nebýt až moc rychlý. "Musíme se stále řídit zrakem, protože sezona je dlouhá a my máme odjeté pouze tři rally. Je to ještě dlouhá cesta, ale podiová umístění a vítězství nám život určitě ulehčí."
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.