Vedoucí muž průběžného pořadí MS v rally, Sébastien Ogier, počítá v dalším průběhu sezony s velkým protivníkem v osobě Madse Ostberga.
Úřadující mistr světa, Sébastien Loeb, má letos v plánu jen částečný program, když navíc dvě ze čtyř rally má už odjeté. Na start se ještě postaví v Argentině a ve Francii, jako uchazeče o titul ho tak nemůžeme brát. Po třech odjetých soutěžích ze třinácti je na čele průběžného pořadí Sébastien Ogier. Po zisku druhého místa na Rally Monte Carlo při debutu Pola R WRC dokázal Francouz vyhrát už na druhé a třetí soutěží ve Švédsku i v Mexiku.
I bez Loeba však na Ogiera letos nečeká procházka růžovým sadem. Za svého hlavního konkurenta považuje Madse Ostberga z týmu Qatar M-Sport. Nor za volanten Fordu Fiesta RS WRC míří do Portugalska jako průběžně pátý muž tabulky. Jezdci Volkswagenu však byl Mads nejdůstojnějším soupeřem ve Švédsku i v Mexiku a Francouz k němu chová velký respekt.
"Už ve Švédsku byl hodně rychlý. I v Mexiku na mě až do svého problému vyvíjel tlak," řekl Sébastien Ogier pro crash.net. Ogier s ním tak v boji o letošní titul počítá: "V boji by samozřejmě byl Sébastien [Loeb], nicméně letos jede jen čtyři rally a dvě z nich už má za sebou. Madse vidím ve velmi silné pozici."
Monte Carlo je letos zatím jedinou soutěží, kde Ogier nevyhrál
V boji mezi konstruktéry očekává pilot Volkswagenu ještě silnější konkurenci, v tomto případě z tábora jeho dřívějšího zaměstnavatele, Citroënu. "Citroën bude určitě našim největším protivníkem. Mají Mikka a Daniho, což jsou poměrně konstantní jezdci." Jen dodejme, že Mikko Hirvonen a Dani Sordo v průběžném pořadí drží třetí a čtvrté místo.
V boji o titul však jezdec VW s kolegy od Citroënu nepočítá. Tak jak tak jde dle Ogiera v první sezoně továrního týmu VW hlavně o to, nebýt až moc rychlý. "Musíme se stále řídit zrakem, protože sezona je dlouhá a my máme odjeté pouze tři rally. Je to ještě dlouhá cesta, ale podiová umístění a vítězství nám život určitě ulehčí."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?