Ogier v boji o titul počítá s Ostbergem, mezi značkami s Citroënem

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 5. dubna 2013 15:50
Sdílej:

Vedoucí muž průběžného pořadí MS v rally, Sébastien Ogier, počítá v dalším průběhu sezony s velkým protivníkem v osobě Madse Ostberga.

Úřadující mistr světa, Sébastien Loeb, má letos v plánu jen částečný program, když navíc dvě ze čtyř rally má už odjeté. Na start se ještě postaví v Argentině a ve Francii, jako uchazeče o titul ho tak nemůžeme brát. Po třech odjetých soutěžích ze třinácti je na čele průběžného pořadí Sébastien Ogier. Po zisku druhého místa na Rally Monte Carlo při debutu Pola R WRC dokázal Francouz vyhrát už na druhé a třetí soutěží ve Švédsku i v Mexiku. 

I bez Loeba však na Ogiera letos nečeká procházka růžovým sadem. Za svého hlavního konkurenta považuje Madse Ostberga z týmu Qatar M-Sport. Nor za volanten Fordu Fiesta RS WRC míří do Portugalska jako průběžně pátý muž tabulky. Jezdci Volkswagenu však byl Mads nejdůstojnějším soupeřem ve Švédsku i v Mexiku a Francouz k němu chová velký respekt. 

"Už ve Švédsku byl hodně rychlý. I v Mexiku na mě až do svého problému vyvíjel tlak," řekl Sébastien Ogier pro crash.net. Ogier s ním tak v boji o letošní titul počítá: "V boji by samozřejmě byl Sébastien [Loeb], nicméně letos jede jen čtyři rally a dvě z nich už má za sebou. Madse vidím ve velmi silné pozici."

Monte Carlo je letos zatím jedinou soutěží, kde Ogier nevyhrál

V boji mezi konstruktéry očekává pilot Volkswagenu ještě silnější konkurenci, v tomto případě z tábora jeho dřívějšího zaměstnavatele, Citroënu. "Citroën bude určitě našim největším protivníkem. Mají Mikka a Daniho, což jsou poměrně konstantní jezdci." Jen dodejme, že Mikko Hirvonen a Dani Sordo v průběžném pořadí drží třetí a čtvrté místo. 

V boji o titul však jezdec VW s kolegy od Citroënu nepočítá. Tak jak tak jde dle Ogiera v první sezoně továrního týmu VW hlavně o to, nebýt až moc rychlý. "Musíme se stále řídit zrakem, protože sezona je dlouhá a my máme odjeté pouze tři rally. Je to ještě dlouhá cesta, ale podiová umístění a vítězství nám život určitě ulehčí."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.